scanmaster II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WZ2 Productions
    • Oct 2003
    • 2

    scanmaster II

    Ej allemaal,

    sinds 2 maanden hebben wij op onze school een nieuwe licht & geluidsset. De controller van de 6 scans, betreft de showtec scanmaster II (inderdaad, vrij simpel en vooral goedkoop, maar ja zoveel geld hebben we op school niet). Op zich een leuk dingetje, alleen we hebben er een probleempje mee dat we niet kunnen oplossen. Op het tafeltje zitten namelijk twee jog wheels, een pan en een tilt. Maar laten wij nou niet weten hoe je die wieltjes bestuurt...het zit namelijk zo, je moet waarschijnlijk ergens juiste dmx channel instellen, maar wij zouden niet weten waar. Iemand hier die dezelfde ervaring heeft?

    Ajuus,
    WZ2 Productions
  • LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

    #2
    Je zal al deze info ongetwijfeld vinden in de handleiding of op de website van de fabrikant.
    Morgen is de drukste dag van je leven!

    Comment

    • Klaaske
      • Jun 2003
      • 571

      #3
      Showtec , hebben wij ook eentje ...het staat tog duidelijk in de handleiding
      <font size=\"1\">
      Groeten,
      Jaap
      <b>
      -[GSXke :)]-
      </font id=\"size1\"></b>

      Comment

      • wz productions corijn
        • Oct 2003
        • 18

        #4
        dan vraag ik me toch echt af waar, want daar hebben we al zeer lang naar gezocht :S

        showtec zal wel bezuinigd hebben door wat minder pagina's in de handleiding te doen.

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Het verwijzen naar de manual heeft in dit geval geen zin, maar ik kan het toch niet laten

          als je een Showtech scanmaster2 hebt, dan sla je pagina 22 van je manual open...staat er te lezen: Assign DMX channel.
          Wat zoveel wil zeggen als: wijs dmx kanaal toe.
          je kunt hier pan en tilt toewijzen...

          1. ga naar programmeer modus.

          2. Druk tegelijkertijd de TIME en MODe knop in. Nu gaat het ASSIGN ledje branden.

          3. Gebruik de BANK UP en BANK DOWN knoppen om te wisselen tussen pan en tilt.
          ( voor de duidelijkheid en ik hoop overbodig) pan is horizontaal, tilt is verticaal)
          Het ledje bij het wiel wat je gaat toelichten gaat branden.

          4. Druk op de TAP/DISPLAY knop om te wisselen tussen 8kanaals en 16 kanaals modus.

          5. kies de juiste scanner knop (links op je scanmaster)
          nb. dit kunnen er dus meerdere zijn!

          6. Druk op de PAGE select knop en selecteer pagina A of B

          7. Druk de MODE knop in en hou deze ingedrukt. druk op de SCENE knop, alle leds knipperen kort.
          ( scene 1 staat voor dmx kanaal1, scene 2 staat voor dmxkanaal2 etc.)

          8. herhaal de stappen 3-7 tot je alle scanner knoppen hebt toegewezen

          tip: bij gebruik van een colorchanger (die dus geen pan-tilt heeft) wijs ik graag de kleurenwielen aan de jogwheels toe, werkt ook lekker en progt lekker snel...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • WZ2 Productions
            • Oct 2003
            • 2

            #6
            Moderator; je wordt vriendelijk en hartelijk bedankt...(ook al heb je misschien een beetje verkeerd beeld van onze bezigheden en intelligentie..:s)

            ajuus
            WZ2

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Nee! geen verkeerd beeld...het is al een paar keer eerder voorgekomen dat mensen die functie niet terug konden vinden in de (jammergenoeg) engelstalige handleiding....zo vaak dat ik de bovenstaande procedure uit mn hoofd weet

              Mag ik aannemen dat het nu gelukt is?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • wz productions corijn
                • Oct 2003
                • 18

                #8
                het lukt zeker zo! maar na 30 dagen moet je het vast weer opnieuw instellen :S

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #9
                  leg die laatste opmerking ff uit, ik moet of mn haar laten blonderen of toegeven dat ik um niet snap...
                  ps, wat sturen jullie aan op met de scanmaster?
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • wz productions corijn
                    • Oct 2003
                    • 18

                    #10
                    als dat tafeltje 30 dagen geen power krijgt, is het geheugen gewist :S iets dat op een school toch vrij kort is :S dus gebruiken we in het berghok een timer als we waardevolle programma's hebben.

                    we sturen 6 Showtec Cyclone scanners aan. op zich allemaal troep, maarja schoolbudget... en goede geluidsequip had onze voorkeur.

                    we gebruiken verder showmaster 24 voor parren/theaters/strobes

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      Wij hebben diverse scanmasters in gebruik, sommige staan wel eens langer dan 30 dagen niet aan...kan niet zeggen dat ik die ervaring ook heb!
                      Wat wel kan is dat de batterij in de scanmaster niet helemaal fris is, dan krijg je dus zulke akkefietjes.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • wz productions corijn
                        • Oct 2003
                        • 18

                        #12
                        we hebben er nog maar 1 klus (van een week) mee gedaan, dus we weten het niet uit ervaring... misschien wat vervelend om te zeggen, maar het staat zo in onze handleiding

                        Comment

                        • NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

                          #13
                          Dat haal je dan wel weer uit de manual...

                          ik geloof zo uit mijn hoofd zelfs dat het ergens tussen pagina 22 en 24 staat, patchen van de wieltjes.

                          suc-6

                          enne tafeltje is goed genoeg voor een toepassing als die van jullie, waarom moet toch altijd iedereen het dure spul hebben, leer het eerst eens goed met de wat goedkopere producten en spaar dan voor een duurder merk.

                          ciao

                          Comment

                          • de kawaman
                            • Dec 2002
                            • 202

                            #14
                            citaat:Geplaatst door NiTRO

                            Dat haal je dan wel weer uit de manual...

                            ik geloof zo uit mijn hoofd zelfs dat het ergens tussen pagina 22 en 24 staat, patchen van de wieltjes.

                            suc-6

                            enne tafeltje is goed genoeg voor een toepassing als die van jullie, waarom moet toch altijd iedereen het dure spul hebben, leer het eerst eens goed met de wat goedkopere producten en spaar dan voor een duurder merk.

                            ciao
                            ben ik het mee eens, ik heb een freekie en snap er geen drol van
                            Sta heel de avond dom aan de joystick te zwengelen, heb er nog geen prog in. Als er eens iemand wil komen spelen en wat prog's maken, kom maar langs bier staat koud!
                            Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

                            Comment

                            • wz productions corijn
                              • Oct 2003
                              • 18

                              #15
                              als je ook wel eens met beter spul omgaat merk je toch wel dat showtec niet heel fijn is... 2 van onze 6 showtec scanners waren na 5 normale gebruikersuren al kapot... handleidingen zijn slecht... spul is zwak

                              Comment

                              Working...