Rookmachine schadelijk voor pc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iggi_c
    • Oct 2003
    • 17

    Rookmachine schadelijk voor pc

    Hallo,

    Ik houd een fuif, heb een rookmachine, pc, verschillende lampen enz.
    nou wil ik vragen of je pc stuk kan gaan als je een rookmachine gebruikt. Geleidt de rookvloeistof stroom???

    bedankt
  • neeltje
    • Apr 2003
    • 295

    #2
    een pc kan altijd stuk gaan, ook als er een rookmachine in de buurt is, en ik denk niet dat het je bedoeling is om die vloeistof over je pc uit te gieten, dus kan ik je zeggen dat het weinig kwaad kan dat je pc een beetje in de rook staat.
    "En Go"

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #3
      als je het niet zeker weet kan je maar beter aannemen van wel.( ik weet het zelf ook niet zeker, maar heb wel een sterk vermoeden dat rookvloeistof een elektrische geleider kan zijn).

      je kan het natuurlijk ook altijd zelf proberen door middel van een klein testje en/of proefje.
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • Dave
        • Jan 2001
        • 757

        #4
        Gelijk stuk zal ie er niet van gaan. Maar zoals met alle apparatuur krijgt ie er wel last van. Rookvloeistof heeft de slechte eigenschap dat het overal op neerslaat. Een ieder die wel eens een apparaat heeft opengemaakt dat een paar jaar in een disco heeft gehangen weet wat ik bedoel. De oplossing is onderhoud. Af en toe het ding open en schoon maken. Filter voor de ventilatie-opening wil ook wel goed werken.
        U x I = Boem.

        Comment

        • iggi_c
          • Oct 2003
          • 17

          #5
          Ehh ik bedoelde eigenlijk de rook zelf
          sorry foutje

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            citaat:Geplaatst door iggi_c

            Ehh ik bedoelde eigenlijk de rook zelf
            sorry foutje
            ah ok dan rookvloeistof is dus niet geleidend. ja misschien bij een paar duizenden volts ja maar daar hebben we in de licht en geluid branche niet mee te maken .

            verder zal het geen enkel toestel goed doen om altijd maar in rook te hangen, maar dat hangt natuurlijk van het gebruik af.
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

              #7
              Een tijdje terug heeft er een mac van mij redelijk vlak voor een pro 2000 roker gestaan op een podium en die is wel redelijk smerig . Er blijft dus zeker wel residu achter, maar denk dat dat wel meevalt zolang je de spullen niet vlak voor de roker zet.
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

              Comment

              • Harmen
                • Sep 2003
                • 379

                #8
                je mag ook nix binnen 60 cm voor de rookmachine (ckr geen pro 200 ) zetten...
                als je er niets voor zet en als de zaal goed geventileerd is valt de residu vaak nogwel mee...
                mzzls

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #9
                  Weet niet zeker wat wij verkeerd doen, maar onze rookmacchiens blazen altijd de zaal in...
                  Heel bijzonder wellicht, maar nooit rechtstreeks in de pc of sturing of tafel...

                  Houdt er rekeing mee dat je vaak werkt in een omgeving met een hoge luchtvochtigheid, dat je pc dus eerder afgeschreven zal zijn dan bij thuisgebruik...

                  Verder, maakt geen ruk uit met die vloeistorf, maar giet het er niet in!

                  Comment

                  • badboyscrew
                    • Aug 2000
                    • 304

                    #10
                    Nou de mennooo's heeft het uitgeprobeerd op klus meen 9 liter vloeistof per dag en naderhand toch wel wat laptopjes met problemen.

                    en de machine's spoten zeker niet recht de laptopjes in.

                    groeten alex

                    Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

                    Comment

                    • CyberNBD
                      • Aug 2000
                      • 1318

                      #11
                      citaat:je mag ook nix binnen 60 cm voor de rookmachine (ckr geen pro 200 ) zetten...
                      als je er niets voor zet en als de zaal goed geventileerd is valt de residu vaak nogwel mee...
                      mzzls
                      Nope idd, tijdens bandjes wisselen is er met die pro 2000 geschoven, en zodoende istie dus een beetje verkeerd terechtgekomen bleek later. Ventilatie was er zat, overdekt podium op pleintje
                      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #12
                        Ik heb geen laptop, maar zo'n enorme kast [:I]

                        Maar die staat in een flightcase, de opening zit van voren en de rookmachine die er meestal naast staat, richt precies de andere kant op, dus... Weinig overlast van rook in me machine!

                        Een flightcase neemt al een groot deel van de rookoverlast weg!

                        Comment

                        • Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

                          #13
                          dr was hier ooit een sal een forum over maare...
                          hang em dan gewoon op die rookmachine.
                          ckr bij dingen zonder echt podium souit em gewoon de zaal in en je spullen hebben dr geen last van..
                          mzzls

                          Comment

                          • DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

                            #14
                            Ophangen doen wij expres niet.
                            Er komt nooit vloeistof uit, maar stel dat je toch die ene keer pech hebt....
                            Dan spuit ik toch liever laag over de grond en dat ik dan misschien wat benen mee pak, dan dat ik het halve publiek van top tot teen vermink.
                            We're ready to party, are you?

                            Comment

                            • jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

                              #15
                              citaat:Geplaatst door DJ.T

                              Ophangen doen wij expres niet.
                              Er komt nooit vloeistof uit, maar stel dat je toch die ene keer pech hebt....
                              Dan spuit ik toch liever laag over de grond en dat ik dan misschien wat benen mee pak, dan dat ik het halve publiek van top tot teen vermink.
                              Heel verstandig en helemaal mee eens! Moet je je voorstellen hoe de gezichten eruit zien, als ze zijn aangetast...
                              Nee, dan maar liever half verschroeide sokken. Toch een van de redenen waarom ze zijn uitgevonden. De gevoelige onderhuid tegen invloeden van buitenaf beschermen!

                              Comment

                              Working...