Cad symbolen movitec

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mennobroere
    • Apr 2003
    • 89

    Cad symbolen movitec

    Hallow

    Ik ben bezig met een lichtplan te maken met autocad, alleen zoek ik nog symbolen voor Movitec en Martin. ik heb al op de site's gezocht bij downloads en heb nergens wat gevonden. Ik heb ook al de gene waar wij de movitecs kopen en die had deze ook niet.

    En nog iets ik heb wel de Cadsymbolen van High-end alleen als ik deze in Cad in voer via Content Explorer dan zijn de symbolen heel klein, als ik alles op schaal teken.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
    Greetz menno
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

    #2
    Beste Menno,

    Als je nu niet zoiets:
    citaat:En nog iets ik heb wel de Cadsymbolen van High-end alleen als ik deze in Cad in voer via Content Explorer dan zijn de symbolen heel klein, als ik alles op schaal teken.
    Had gezegd, had ik je direct wat block's toegestuurd...

    ga eerst nog maar wat meer ervaring op doen..

    SuCCeS

    Comment

    • DidierB
      • May 2003
      • 337

      #3
      Iedereen moet het leren, en al doende leert men. Toen ik nog in het mega-amateur-pruts-stadium zat had ik het geluk dat er iemand was die me wel een woordje uitleg wou geven. Ik heb toen ook van sommige mensen gemerkt hoe onaangenaam ( en nutteloos) het is van te weigeren hulp te bieden. Daarom:

      Regel 1: teken altijd op schaal 1/1, verkleinen kan je later ook nog. Het bespaart je wat probleempjes.
      Regel 2: leer je commando's. Koop ergens een cursus autocad (kost bijna niets). Oefen ze.

      Ik heb ook heel vaak last van schaalverschillen tussen m'n blocks. Meestal 1000x te klein. Sja, hoe zou dat nou komen? (vul zelf maar in) Commando "scale", basepoint selecteren en gewenste verschaling ingeven.

      Ik haatte het ook wanneer niemand blocks wou delen. Ik vind het egoïstisch en asociaal. Maar het is ook wel commercieel: je gaat je concurrenten toch niet geven wat zij niet hebben? Maar goed, ik ben in een goede bui. Als je er eventueel ook enkele wil delen stuur ik je de Martin Macs wel op. Movitec heb ik niet.


      Groeten,

      Beghin Didier
      Ampli bvba

      Comment

      • NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

        #4
        Check het rigging forum, er is een library op het net gezet door een zeer collegiale forum bezoeker!

        ERC

        Comment

        • mennobroere
          • Apr 2003
          • 89

          #5

          jah DiederB ik heb al zo'n boek En heb alles nog niet helemaal door, ik heb dat boek helemaal gedaan en dat was mijn eerste keer dat ik een tekening maak voor mezelf. En ik vind dat het dan niet gek is dat het niet helemaal is gelukt zoals ik wilde. maar erg bedankt voor je info !

          En showtechniek waarom zou je mij die symbolen niet willen geven je zou mij er alleen maar mee helpen of gun je mij dat niet.

          Greetz menno

          Comment

          • mennobroere
            • Apr 2003
            • 89

            #6
            En ik heb rigging forum afgezocht maar heb niks gevonden, nou je misschien een link kunnen geven.

            Greetz menno

            Comment

            • DidierB
              • May 2003
              • 337

              #7
              oepss compleet vergeten door te sturen vandaag, maar ik doe het morgen wel :-)


              Groeten,

              Beghin Didier

              Comment

              • Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

                #8
                Beste Menno,

                Heeft helemaal niets met gunnen te maken.
                De symbolen voor 5-star, futurelight en Movitec die momenteel veelal gebruikt worden zijn door mij persoonlijk vervaardigd.

                Als je momenteel een stuk of 20 fixtures bezit van dezemerken krijg je ze vast wel bij je leverancier.

                Dit kost heel veel tijd en dus ook geld.

                Daarom ben ik niet zo'n voorstander van sharen van deze data.
                Er is meer dan voldoende minder specefieke data te vinden on-line, waarmee jij je setje best zal kunnen tekenen.

                En op schaal!!!

                Het spijt me dan ook enorm dat ik een puber van 14 met een ' illegale' versie van autocad niet laat meedelen in symbolen librarys.

                SuCCeS


                Comment

                • mennobroere
                  • Apr 2003
                  • 89

                  #9
                  Hallo showtechniek

                  Wat bedoel je met Illegale versie???????
                  Ik ben dan misschien wel 14[}] maar, Ben echt wel serieus hier mee bezig, ik werk niet voor niets een heel AutoCad boek door, ik vraag het niet om al mijn andere LichtPUBERS even een paar symbolen uit te delen hoor[}]

                  Maar voor de rest bedankt voor de info

                  Greetz menno

                  Comment

                  Working...