MA Digital Dimmer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

    MA Digital Dimmer

    Hi Allen,

    Sinds kort is mijn baas de eigenaar van de 12x2.3kw MA dimmer. Een erg mooi apparaat met veel instellingen en mogelijkheden.
    Wat ik me echter afvraag, en ook niet in de handleiding te vinden is, hoeveel hij nou gebruikt met alle kanalen op 100%, van de 32aCEE krachtaansluiting. Mij lijkt van niet. En als dit zo is dan is het mooi mogelijk om in het dimmerrackje ook een soort van verdeelkast te maken met 32aCEE in en nog een paar extra losse groepjes vaste spanning. Maar hiervoor moet ik natuurlijk wel weten hoe alles afgezkerd dient te worden ed.

    Gegroet en alvast bedankt,
    Joost
  • snoei
    • Apr 2003
    • 168

    #2
    bij 100% alle kanalen aan gaat hij er zelfs overheen. 12 kanalen over 3 fasen verdelen betekent dus dat er 4 x 2.3 kw per fase komt. 4 x 2.3 = 9.2 kw. 9200 / 230 = 40 Ampere.

    Nu zal je nooit alle kanalen tegelijk aan hebben, maar ik denk niet dat het verstandig is om nog eens per fase een stopcontact (max 16A) erbij te maken.

    Comment

    • johan L.
      • May 2001
      • 384

      #3
      op verzoek van een lastig figuur

      12x 10a (dat trekt de dimmer volgens de manual) is 120 dit verdeeld over de 3 fases is 40 ampere per fase.

      zo stuk minder ingewikkeld en juist uigelegd. bedankt voor de correctie meneer axs.
      Net deed ie het nog.

      Comment

      • _Joop_
        • Dec 2002
        • 137

        #4
        Juist, deze berekeningen had ik zelf ook al gemaakt, en was ook tot de conclusie gekomen dat het niet zou werken... maar dat doet het wel... Hoe kan dat dan ?

        En de grotere broer van de 2,3kw, is de 12x3,7kw, en die heeft ook een 32aCEE aansluiting. Hoe kan dit dan in ***snaam ooit werken..? Ik snap het niet.

        Comment

        • johan L.
          • May 2001
          • 384

          #5
          voor zover ik weet worden die dimmers zonder connector gelevert mischien dat ze er zelf een 32a op hebben gezet en m in t menu terug geschroeft hebben
          Net deed ie het nog.

          Comment

          • snoei
            • Apr 2003
            • 168

            #6
            Normaal gesproken heb je nooit alle kanalen tegelijk aan en ook nog eens op 100%, vandaar dat de voeding meestal lichter is dan de maximale totale output. Natuurlijk kun je wel alles op 100% zetten, dit zal ook wel enige tijd goed gaan, maar doe je dit te lang dan zal je zekering eruit knallen of in het ergste geval zal je 32A CEE stekker vastsmelten.

            Comment

            • lve
              • Nov 2002
              • 62

              #7
              Je zult waarschijnlijk ook nooit alle kanalen voor de volle 100% belasten, dus op alle kanalen 2.3 KW hangen.
              Het is wel mogelijk en dan krijg je idd het probleem dat snoei al aangaf, het uitvliegen van de zekering of het vastsmelten van je stekker.
              mvg LvE.

              Comment

              • johan L.
                • May 2001
                • 384

                #8
                bij een tijdelijke of vaste installatie, moet je altijd rekening houden met het maximaal opgenomen vermogen.

                dus trekt je dimmer 40a moet ook de voeding daar op berekend zijn.
                dus ook de bekabeling.

                Maar volgens mij kan je die ma's in het menu terug regelen zodat ze niet meer als 32a trekken. als je dat doet maakt t niet uit dat dr een 32a aan zit.
                Net deed ie het nog.

                Comment

                • axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

                  #9
                  citaat:Geplaatst door johan L.

                  bij een tijdelijke of vaste installatie, moet je altijd rekening houden met het maximaal opgenomen vermogen.

                  dus trekt je dimmer 40a moet ook de voeding daar op berekend zijn.
                  dus ook de bekabeling.
                  Helemaal mee eens Johan!


                  Mja, je hebt altijd er die het net iets anders willen doen, denken dat dat 'juist, beter en vooral goedkoper' is.
                  Wat een geluk dat er 16A-32A-64A-125A - camlock etc bestaat. Zie me zware dimmers nog niet aansluiten op een 1.5mm².... alhoewel...

                  http://users.nucleus.be/aslprod/HPIM0883.JPG [8D]



                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                  Comment

                  • badboyscrew
                    • Aug 2000
                    • 304

                    #10
                    Ik wil me nergens mee bemoeien maar wij hebben de 3.7 kw versie ook staan,
                    en daar zit toch echt een 63 ampere aansluiting op en geen 32 zoals eerder werd gezegd.

                    groeten alex

                    Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

                    Comment

                    • _Joop_
                      • Dec 2002
                      • 137

                      #11
                      citaat:Geplaatst door badboyscrew

                      Ik wil me nergens mee bemoeien maar wij hebben de 3.7 kw versie ook staan,
                      en daar zit toch echt een 63 ampere aansluiting op en geen 32 zoals eerder werd gezegd.
                      Ah, dan heb ik dit uit de handleiding verkeerd begrepen...

                      Comment

                      • Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

                        #12
                        Die plaatjes kunnen zó bij het leuke verloopjes topic!

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          ff vvor de duidelijkheid: alle stroom-maxima worden voor 1 uur probleemloos draaien genoemd.. pas daarna gaat er dus een zekering ov kabel of stekker stuk. Dus een 40 A door een 32 A stekker kan een dik half uur probleemloos. Maar dat trek je normaal gesproken niet, ivm de gelijktijdigheids-factor,

                          zie oa technisch forum.

                          Comment

                          • _Joop_
                            • Dec 2002
                            • 137

                            #14
                            Ah, Allemaal bedankt, ik snap het weer.

                            Comment

                            • DidierB
                              • May 2003
                              • 337

                              #15
                              die kabel 125A-> shucko hebben wij ook hoor, heel handig voor een dimmer te testen in het labo. Of gebruik je liever een hoop overgangen hiervoor?

                              Overigens lijkt het me niet meer dan normaal dat een dimmer (of stroomkast, of eendert wat) een aansluiting heeft die het maximale verbruik aankan. Maximale verbruik dien je trouwens te bekijken adhv de hoofdschakelaar in je dimrack, dan is het op zich al veilig. Leuk is natuurlijk als die hoofdschakelaar ook het verbruik van je dimmer aankan.

                              Misschien voor de hand liggend allemaal, maar je kan niet duidelijk genoeg zijn :-)


                              Groeten,

                              Beghin Didier
                              Ampli bvba

                              Comment

                              Working...