geinige storing met OEM 4kan. dimmerpack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    geinige storing met OEM 4kan. dimmerpack

    Gisteren een geinige storing gehad met een dimmerpack.

    Op een T-bar hebben we 4 PAR short en een showtec 4 kanaals dimmerpack. (reden : dan hebben we een t-bar die ook eventueel stand alone via MiDi aangestuurd kan worden)
    Zie ook http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...asp?id=HL50342. Handig ding.

    Deze viel uit tijdens de eerste set. Wat bleek omdat hij zijn kanaalsetting "vergat". Wat blijkt. De krachtstroomaansluiting van de zaal. (rijswijk ZH, elsenburgh eventplaza) Was minder krachtig als hoort [:0] de lichtgroep waar hij op stond was naar +/- 200V gezakt! Een nieuwe 220V indeling was de oplossing maar mooi is het niet.

    Deze dimmer bleek dan zijn instelling niet vast te kunnen houden. Ik begin toch voordelen van settings met Dip-switches te zien....
    lekker belangrijk!
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

    #2
    tja , soms zijn er zo van die klotige dingen
    materiaal is nooit betrouwbaar vind ik ergens ...


    greet's ljanton

    Comment

    • nico
      • Feb 2003
      • 29

      #3
      Dat probleem hebben wij ook vaker met onze demultiplexer van Botex,
      waar enkele analoge switchpacks mee aangestuurd worden.
      Zéér irritant.
      Ben eigenlijk benieuwd of de "duurdere" merken daar ook wel eens last van hebben.
      Iemand ervaring?

      Comment

      • Gerrit Hurkens
        • Dec 2000
        • 252

        #4
        Dat krachtstroomprobleem heb ik eens gehad in Marum (Friesland)
        Erg leuk als je er achter komt dat je voltage te veel zakt met maar 12 parren (a 500 w). Zal de krachtgroep wel achter de dimmers van de zaal hebben gezeten.
        \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

        Comment

        • -Aart-
          • Jul 2001
          • 801

          #5
          200 V is op zich wel bijna binnen de normale spec's van de netspanning (-8 / +5 %, was het toch ? )
          Misschien dat wat ruimer ontworpen dimmers er inderdaad geen last van hebben als de spanning wat inzakt.

          Comment

          • NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

            #6
            200V vind ik erg weinig gezien mij koppen het maar vol houden tot 190V en daaronder toch echt de lampen uitvallen, en het gekloot met de krachtstroom moet maar eens een keer opgelost worden, hoe vaak komt het niet voor dat de fase verdeling niet klopt in feestzalen en feesttenten, om nog maar niet te spreken over de aggregaten die tegenwoordig steeds slechter worden afgesteld waardoor spanning pieken en dalen vaker voorkomen.

            ERC.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              citaat:Ben eigenlijk benieuwd of andere merken daar ook wel eens last van hebben.
              Iemand ervaring?
              Ik kan melden dat de botex T-bars prima functioneerden met 200V

              ??????????

              ps leuk detail. In de eerste set dacht ik de hele tijd "wat vervormt mijn gitaarsetup vandaag heftig zeg. LEKKERRRRRR!!!!" Zat die ook op 20V te weinig....
              lekker belangrijk!

              Comment

              • jakobjan
                • Jul 2002
                • 599

                #8
                Heuu Gerrit, Marum ligt nog altijd echt wel in Groningen hoor.. deze zaal was zeker een niet nader te noemen Kruising.
                Jakob-Jan
                Lightjockey Beta tester
                Freelance Licht tekkie

                Comment

                • Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

                  #9
                  citaat:Geplaatst door nico


                  Ben eigenlijk benieuwd of de "duurdere" merken daar ook wel eens last van hebben.
                  Iemand ervaring?
                  Demuxen van Zero 88 geven ook nog wel eens problemen. Sowieso hebben Zero 88 dimmers (met name de betapacks en de contours) problemen met aggregaten.
                  Als je echt over duurdere merken praat: Compulite (BEO) dimmers hebben hier totaal geen last van. Bij deze dimmers wordt de computermodule gestuurd met 3 fasen, door een AC303. Deze reguleert keurig de spanning. Daar betaal je dan wel voor

                  De Dimmypacks etc. van TTL (Theater Technisch Lab) zijn kwalitatief erg goed, voor een redelijke prijs.
                  Lid van het Front tegen zijlicht

                  Comment

                  • lighthouse
                    • Feb 2004
                    • 25

                    #10
                    Ik heb met MA dimmers gewerkt op een spanning van 190V en die deden het toen nog goed alleen moest ik het percentage van de kanalen bij stellen De softpatches hielden zich echter keurig aan de instellingen Het probleem zat hem hierbij in een frituur die ook mijn krachtgroep beinvloede

                    Comment

                    • olvaar_be
                      • Mar 2004
                      • 64

                      #11
                      Heb zo'n probleem gehad met 2 botex t-bars ... en een DJ-mingle .
                      Wanneer er meer dan 6 lampen aan waren, dan Resette de DJ-mingle ... en gaat naat 'stand-by'

                      Door de spanningsval (meestal in kleine zaaltjes met 1x 16A) ...

                      Oplossing : Standaard Adaptor = 12V .. DJ mingle heeft een DC input van 9 tot 24V .. Dus dan maar een adaptor van +-18V eraan .. probleem opgelost ...

                      Surf eens naar mijne website.

                      Comment

                      Working...