J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Standaard

Oh oke ik wist niet dat dat een duspel heette, ik weet wel wat jullie bedoelen. Maar in ieder geval bedankt en ik ga nu ff kijken naar ledlensers.

Maar weer bedankt,

Robert

Standaard

Heb zlef altijd ook handleidingen bij me van de gebruikelijke lichttafels (Pearl & Sapphire 2000, Diamond, Whole Hog, Scancommander, Martin Pro's e.d.)die ik tegen kom. Weet zelf nog niet alles, maar de tech's van een zaal of festival weten vaak nog minder. Mocht je er dan echt effe niet uit komen kan je altijd nog wat opzoeken.

Standaard

Een driehoekssleutel en vierkantssleutel om alle stroom verdeel kasten mee open te kunnen maken. Deze dingen zitten nog weleens op slot. Tevens handig om eventueele paaltjes voor inritten uit de weg te ruimen.

Standaard

Inderdaad! Zo'n driehoeksleutel heb ik ook altijd in de auto, uiterst handig voor die vervelende paaltjes die het efficiënt lossen belemmeren...

mvg,

Stijn Vanstiphout,
    SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
    België

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

citaat:
    Ook van levensbelang:
    - Recente personality disks van avolites tafels, mocht je er een tegen komen met een oude fixture library ...
    - Hetzelfde voor de Wholehog

Voor scancommander klussen: een map met de belangrijkste merken en types met vermelding van DMX instellingen om snel een user-scan aan te maken.

Vliegen is de meest milieuvervuilende manier van reizen.
    Het gaat toch over wat een freelance technieker bij zich moet hebben? En ik ken nog geen freelancer die een eigen lichttafel meebrengt...Als er licht hangt, dan wordt de tafel daar meestal door dezelfden bijgezet, dus ik versta niet waarom je dan nog zelf dmxvalues nodig hebt, of andere fixturelibraries...

Markske

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

citaat:
    Kom je wel achter als je echte klussen met echte tafels mag gaan doen .. blabla ..
    Mhm, flamen noemen ze dat. En het gaat daar wel over... Als er fixtures hangen staat er een tafel bij, en geen enkele freelancer haalt zo maar effe zn eigen tafel uit de auto. Dus waarom heb jij dan die dmxtables of whatever nodig? Ik mag dat toch vragen? Als iemand je vraagt waarom je een multimeter meehebt kan je toch ook rustig uitleggen dat dat is om spanning te meten voor je alles aansluit... En nee, ik doe alleen maar licht met Lego en Duplo tafels, de echte tafels mag ik nog niet aankomen.

Markske

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

Je moet niet zo roepen, ik ben niet doof hoor.

Het gaat over freelancers...Dus al het materiaal is geleverd, inclusief de tafel. Dus als een lichtfirma nu een tafel en spots levert, dan gaan ze wel gezorgd hebben dat die spots op die tafel werken. Mijn vraag dan was heel simpel, waarom heb je al die dingen dan nog nodig? Je hebt nu al geroepen dat ik er niets van kan, dat ik niets zeg, dat ik geen echte klussen doe, dat ik er geen kennis van heb, maar kan je nu niet gewoon simpel en rustig, antwoorden waarom je dat nodig hebt?

Markske

Forum Rechten