Martin light jockey

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin Hoogeind
    • Sep 2003
    • 60

    Martin light jockey

    Ik wil mezelf graag verdiepen in Martin light jockey en werk nu voornamelijk met tafels van Avolites. Zijn er mensen onder ons die tips e.d. hebben aangaande light jockey?
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

    #2
    Ik zou zeggen Installeren die handel en er een beetje mee spelen, dan kom je een heel eind..
    Als het goed is..

    Op het volgende adres kun je direct vragen aan andere gebruikers en de programmeur stellen..

    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

    Comment

    • timescape
      • Oct 2002
      • 328

      #3
      Om er hier maar weer even op door te gaan : (jakobjan)
      Is er een mogelijkheid om hetgeen wat je ziet in de OV, om hier een klein filmpje van te maken ? Heb namelijk net een ontwerpje gebouwd voor bij een boxgala, en ik denk dat als de klant zoiets te zien kan krijgen, dit gelijk een heel duidelijk beeld geeft van hetgeen we van plan (zouden) zijn.

      Voorbaat dank,
      Jeroen

      Comment

      • delighted
        • Jul 2003
        • 420

        #4
        Heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met Martin Lightjockey. De enige redenen die ik kan bedenken om er gebruik van te maken zijn:
        1. Het is relatief goedkoop en dus voor de kleinere ondernemers e.d. goed te betalen
        2. Je weinig eisen aan een show stelt Als je een serieuse show wilt programmeren loop je al snel tegen heel veel beperkingen van Martin LJ aan.

        Een andere heel groot nadeel is dat je met een muis aan het programmeren bent. Dat is een stuk trager dan programmeren met twee handen.

        Comment

        • jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

          #5
          Jeroen, ik geloof dat je daarvoor Markus Neubauer (Roboscan op het LJ Forum) eens moet vragen, hij heeft dit al een paar keer gedaan.

          Delighted.: Vertel de frustratie eens...
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

          Comment

          • -Aart-
            • Jul 2001
            • 801

            #6
            In de standaard OV van LJ zit voor zover ik weet geen mogelijkheid om filmpjes te maken, je kunt wel plaatjes exporteren.

            Verder is het natuurlijk niet handig met de muis te moeten werken.. Gelukkig hebben de meeste LJ-interfaces een DMX-in waar je een simpele DMX-tafel aankunt hangen om het een en ander op te besturen (functies in LJ zelf, maar je kunt ook kanalen doorpatchen in de global patch). Een tochscreen is vast ook goed te gebruiken (zelf geen ervaring mee), dat dan in combinatie met LJ-toch.
            Ook is de Martin 2532 direct access controller te gebruiken samen met LJ. (aansluiting via rs-232)

            Echt goedkoop is je setup dan niet, maar wel ontzettend flexibel en zeer uitgebreid te programmeren.

            Overigens kost het best even tijd om om te leren gaan met LJ en een goede en prettige setup te vinden. Maar dat geld voor de meeste controllers denk ik. Mogelijk voordeeel voor LJ is dat je er thuis lekker mee kunt spelen (zonder hardware), en vervolgens je complete userlib mee kunt nemen naar de machine waar je de show op draait.

            Comment

            • Dave
              • Jan 2001
              • 757

              #7
              citaat:Geplaatst door delighted
              Een andere heel groot nadeel is dat je met een muis aan het programmeren bent. Dat is een stuk trager dan programmeren met twee handen.
              Curieus, ik tik gewoon het scherm aan en maak aanpassingen met faders, heb de muis eigenlijk niet meer nodig.
              Je kunt er best veel mee, maar de standaarduitvoering, dus kaartje in een pc'tje programmeerd en bedient niet echt makkelijk. Het zijn de talloze geintjes als DMX-in, touchscreens, MIDI-timecode die het tot een uitgebreid maar relatief goedkoop systeem maken.
              Voor live-werk blijft het nog behelpen, maar voor dixo's en shows die synchroon met de muziek moeten lopen vind ik het een heel mooi programma.
              U x I = Boem.

              Comment

              • delighted
                • Jul 2003
                • 420

                #8
                citaatelighted.: Vertel de frustratie eens...
                Tja, het is niet 1 specifieke frustratie. Is een beetje de algemene indruk na een aantal dagen flink ploeteren achter zo'n tafel. Het blijft gewoon behelpen.
                En tja, als je dan ook nog de mazzel hebt dat het hele systeem op Windows drait en ongeveer 1x per uur op z'n gat gaat, dan heb je het erg snel gehad met zo'n systeem.

                citaat:Mogelijk voordeeel voor LJ is dat je er thuis lekker mee kunt spelen (zonder hardware), en vervolgens je complete userlib mee kunt nemen naar de machine waar je de show op draait.
                Dat kan tegenwoordig met zoveel tafels (Pearl 2000, HogII, GrandMA) dat ik dat niet echt een specifiek voordeel wil noemen. Het enige specifieke voordeel met betrekking tot die tafels is echter dat LJ veel beter te betalen is.

                Comment

                • -Aart-
                  • Jul 2001
                  • 801

                  #9
                  LJ is geen console, als je een per se console wilt zul je een console moeten kopen ..

                  Prijs / prestatie is niet onbelangrijk voor veel situaties denk ik. LJ kan vanalles, maar het kost misschien wat meer voorbereiding om alles op de juiste plek onder de juiste hotkey te krijgen dan bij een console.
                  Het is voor een deel ook maar wat je gewend bent, maar daar kunnen we nu eenmaal moeilijk over in discussie gaan lijkt me.

                  Geen enkel modern OS behoort vaker dan "zelden of nooit" plat te gaan. Gebeurd dat wel dan is er iets mis, maar dat kun je LJ niet echt verwijten. Er zijn trouwens ook tafels met het zelfde soort probleem.

                  Comment

                  • johan L.
                    • May 2001
                    • 384

                    #10
                    Het plat gaan van het systeem is vaak te danken aan het feit dat er een verkeerd os geinstalleerd is. of dat het os verkeerd geinstalleerd is. of dat er te veel andere applicaties geinstalleerd zijn.

                    Tevens ben je voor een goede martin lightjockey evenveel kwijt als voor een console.
                    1x Pc met OS (win2k of winXP pro)
                    1x tft 15" werkscherm
                    1x tft 15" touchscreen
                    1x lightjockey kaart met voldoende kanalen en dmx in
                    1x dmx tafeltje (botex ding) of lightjockey fingers kitje,

                    Maar zoals met alles is het een kwestie van er mee WILLEN werken. als je ergens aan begint met van het is Martin dus het is K*T dan krijg je dr nooit wat fatsoenlijks uit.

                    Maar voor een goede opstelling ben je net zoveel kwijt als een leuke console.
                    Net deed ie het nog.

                    Comment

                    • Walter Jaegermann
                      • Nov 2000
                      • 46

                      #11
                      Als je veel relevante info over LightJockey wilt hebben, stel ik voor dat je op de Martin website in het LJ forum gaat kijken.

                      HARMAN Pro's Unified Community Forum. Browse discussion on all of our professional brands: AKG, AMX, BSS, Crown, dbx, DigiTech, JBL, Lexicon, Martin, & Soundcraft.


                      Hier is alles te vinden wat mogelijk is met LJ.

                      Er is erg veel mogelijk met LJ, momenteel zijn wij bezig om bepaalde delen van films op DVD met Lightjockey af te laten spelen. Als we hier een goed werkende oplossing voor hebben, zullen we daar zeker ook op dit forum melding van maken.

                      Light it up!
                      Walter Jaegermann

                      Comment

                      • jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

                        #12
                        He Walter,

                        Dat heb ik zo hier en daar ook al getest met JP.. lijkt wel de goede kant op te gaan

                        LJ is een niet moeilijk te begrijpen programma, dat stabiel loopt, mits het OS goed is geinstalleerd..
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

                        Comment

                        • shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

                          #13
                          je moet lj alleen leren kennen, ik heb er 3 weken over gedaan om het een en ander te leren over lj (dat waren dan ook 10 minuten stukjes) maar nu ik weet hoe het werkt hoef ik nix anders meer, ik vindt het dus wel makkelijk, en zeker als je ook een touchscreen hebt is ook wel makkelijk, en de hotkeys enzo is errug makkelijk, plus dat je met de OV thuis dus ook een show in elkaar kan draaien en dan gewoon op disk zetten (of pc meeslepen).
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                          Comment

                          • delighted
                            • Jul 2003
                            • 420

                            #14
                            citaat:Geplaatst door shure-fan

                            ik heb er 3 weken over gedaan om het een en ander te leren over lj
                            Drie weken om het een en ander te leren?? Geeft dat niet al aan dat het systeem niet echt helemaal ok en logisch in elkaar zit? Als een tafel logisch in elkaar zit en een ervaren operator bent, dan moet je toch binnen drie uur toch wel een en ander kunnen programmeren?
                            Overigens is er best wel in korte tijd een en ander uit LJ te halen. Het probleem is alleen dat de toegankelijkheid van je standen beperkt is.

                            Een heel groot nadeel is dat het systeem maar met zeer beperkte cuelists kan werken. Als ik een theatershowtje in elkaar klus dan heb ik al gauw een cuelist van 200+ cues. En dat vindt LJ niet echt fijn.

                            Een ander gebrek vindt ik persoonlijk dat het systeem niet in staat is om mark-cues te maken (Dat probleem hebben meer tafels). Het zelf moeten programmeren van mark-cues kost onnodig veel tijd. En tijd is nou meestal net datgene dat je niet hebt.

                            citaat:
                            plus dat je met de OV thuis dus ook een show in elkaar kan draaien en dan gewoon op disk zetten (of pc meeslepen).
                            Dit wordt door veel mensen als het pluspunt van LJ genoemd. Toch blijf ik er bij dat dit voor zoveel tafels geldt (zie eerdere post). Dus of dit nu echt een goede reden is om hiervoor LJ te gaan gebruiken...

                            Comment

                            • Dave
                              • Jan 2001
                              • 757

                              #15
                              Nogmaals: Wat wil je ermee. Als je theater gaat doen met LJ kan ik je dat gewoon AFRADEN. Het wil wel, maar niet echt makkelijk. Doe mij voor de kleine klusje gewoon een zero of strand tafel en ik kom er wel uit.
                              Doe je dixo's (drive-in of club) dan is LJ een mooie controller voor niet te veel, en DAN is zo'n OV ontzettend handig, want het scheelt je veel tijd.

                              Wat betreft het leren, het went heel snel. Ik ben een avondje bij de verhuurder gaan zitten, heb daar alles wat ik de dag erna nodig had gaan opstellen en ben ermee gaan spelen. 's Avonds was het ding geprogrammeerd en ik kon de volgende dag gelijk draaien.
                              U x I = Boem.

                              Comment

                              Working...