LAMP ; MSD , HSD , NSD

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekal
    • Jul 2003
    • 62

    LAMP ; MSD , HSD , NSD

    hallo mn vraag ik asvolgt ik kan 3 soorten lampen kopen voor in mn scanner maar wat is nu het verschl tussen deze 3 modellen ?

    HSD

    NSD

    MSD

    ik denk dat de laatste 250w het zwaarste is kwa lichtsterkte en witheid ? nietwaar en dan komt NSD en als laatste dus slechtste HSD klopt dit zo ? of wat betekent het ?

    Alle Rookdoosjes en beweegende hoofden opgelet want hier is jullie verbindingstouw DMX
    Waarom niet ?
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

    #2
    Beste,

    Het voorvoegsel bepaalt meestal het type van een bepaald merk
    HSD: Osram
    MSD: Philips
    BA: Sylvania

    Dus HSD250/60, MSD250 en BA250 of HSD250/78, MSD250/2 en BA250/2: zijn gelijkaardige lampen en kunnen allen in hetzelfde toestel gebruikt worden.

    Het onderlinge verschil kan zijn bv. de kleurtemperatuur.

    Beste of minder goede: persoonlijk hebben we heel goede ervaring met MSD250/2 en HSD250/78.

    Hartelijke groeten,

    Luc



    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      Lucken geeft voor een groot deel het antwoord. Wat verder heel erg uitmaakt is de prijs.

      Het verschil zit vaak in de branduren van een lamp. Des te meer branduren des te hoger de prijs.

      Houdt er rekening mee dat weinig branduren goedkoper is in aanschaf, maar vaker je scan open maken betekend.

      Moderator J&H Licht en Geluid Forums
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Merijndj
        • Mar 2001
        • 660

        #4
        hoi iedereen,

        Als deze vraag is afgerond wilde ik een kleine vraag erachter aan vragen/plakken:

        we weten nu dus wat "HSD, MSD en BA betekenen, maar er bestaan nog veel meer "benamingen" zoals: HMI, MSI, AMI, MSR, HMD, etc..
        kan iemand daar meer over vertellen?

        En daarnaast denk ik dat deze topic uitstekend geschikt is voor het "licht-FAQ".

        alvast bedankt,

        Groeten,

        Merijn

        Comment

        • NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

          #5
          Merijn ook hier weer het verschil zit hem in de leverancier, branduren, prijs en soms ook licht temp.

          ciao,
          ERC

          Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech

          Comment

          • rekal
            • Jul 2003
            • 62

            #6
            FOUTIEF aan degene die zeggen dat het aan de branduren licht. ik zie hier voor me in de highlite catalogus dus dit.
            MSD , HSD , NSD allemaal 2000 uur. alleen idd.

            Showtec heeft allemaal NSD
            Philips allemaal MSD
            en Osram HSD

            Alle Rookdoosjes en beweegende hoofden opgelet want hier is jullie verbindingstouw DMX
            Waarom niet ?

            Comment

            • NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

              #7
              Ja ja sorry hoor dat U de Highlite bijbel in vertrouwen neemt, laten we dan maar zeggen dat de branduren idd gelijk zijn......maar denk nou niet dat alles wat in de HL bijbel staat waar is!

              ciao,
              ERC

              Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Euhm, als je iets in twijfel trekt, doe het dan concreet!
                Ik ben de eerste om te roepen dat er fouten in de HL catalogus staan, maar de productinfo is wel goed en betrouwbaar.

                De branduren maken wel degelijk uit, meer specifieke info staat omschreven op de siote van de verschillende fabrikanten.

                Laatst was er iemand die mij op de chat wat wist te vertellen over de verschillende afkortingen...geen id meer wie dat was helaas.

                Moderator J&H Licht en Geluid Forums
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

                  #9
                  Ja sorry liet me ff gaan, maar het klopt idd dat de letters staan
                  voor een afkorting (tenminste bij de meeste types) bijvoorbeeld de CMH serie staat voor Ceramic Metal Halide, en zo zijn er meer maar idd te vinden op de sites van de leverancier.

                  ciao!
                  ERC

                  Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech

                  Comment

                  • badboyscrew
                    • Aug 2000
                    • 304

                    #10
                    ยท HMI (Hydragyrum Medium arc-length Iodide)
                    Een gasontladingslamp met een kleur temperatuur van 5600K (daglicht)

                    MSR
                    (Medium Source Rare earth) Een zeer effectieve gasontladingslamp met een hoge kleurentemp. (ongeveer 5600K) geeft rond de 50% meer licht dan een ander type lamp van het zelfde wattage.

                    zo effe snel gevonden op het net



                    groeten alex

                    Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.
                    groeten alex

                    Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

                    Comment

                    Working...