Het doel van strobo's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smmeij
    • Aug 2000
    • 110

    Het doel van strobo's

    Is een strobo groter dan 3000 Watt nog nuttig, of is het dan leuker om er meerdere weg te hangen?

    Dit is wel iets leuks om ff over te discusieren.

    Ga jullie gang, reacties hieronder svp.

    gegroet,

    Sander



    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
  • timdetank
    • Nov 2003
    • 3

    #2


    Weet iemand de barcode van de silverline stroboscoop (500W)??

    Thanx [8D]
    Music!!!

    Comment

    • -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

      #3
      De barcode ? Wat bedoel je ?

      Comment

      • DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

        #4
        Kan je wat winnen als je die ergens invoert ofzo?
        Maare sinds wanneer zitten er barcodes op apparaten, hoogstens op prijs labels maar dat is dan ook weer per winkel verschillend.
        We're ready to party, are you?

        Comment

        • timdetank
          • Nov 2003
          • 3

          #5
          Ik bedoel de streepjes-code op de doos.

          Ik zoek de code om te track and tracen.

          weet iemand em??
          Music!!!

          Comment

          • johan L.
            • May 2001
            • 384

            #6
            eh mischien je leverancier even bellen voor die code
            de track N trace code is een code die op de pakketzegel staat en heeft niks met de barcode op de doos van je strobe te maken.
            Net deed ie het nog.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              beste Tim,

              Voor track een trace codes van een bestelling bij J&H kan je het beste even mailen met de klantenservice
              klantenservice@licht-geluid.nl
              edit:
              Uit zeer goed geĆÆnformeerde bron weet ik je te melden dat jij in je mail de barcode van jouw bestelling eind van deze middag via de mail door hebt gekregen.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • de kawaman
                • Dec 2002
                • 202

                #8
                Nou ja, ik heb dacht ik een 1800 watter, en die werkt prima voor al mn feestjes, tot een man of 200.
                Achterste mensen dansen vaak toch niet en vinden te fel alleen maar lastig.
                Verder dim ik hem naarmate het nodig is, dus ga ik niet ook nog eens slepen met een paar 300 watters.
                Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

                Comment

                • ljanton
                  • Sep 2003
                  • 373

                  #9
                  citaat:Menno Appelhof Geplaatst - 03/01/2001 : 17:50:40
                  --------------------------------------------------------------------------------
                  En geef mij toch maar de yokes of scans als alternatief. Komt misschien ook wel omdat ik R&R ben en de strobo onder de house zooi parkeer.
                  Het effect van 20 digispots met strobo is heftiger dan 2 1500, 3000 of whatever Watt strobo-tje. Maar dat is mijn mening.
                  Guns 'n Roses waren het geloof ik die een jaartje of 6/7 geleden tourden met +/- 100 dataflashes. AC/DC gebruiken digitaal als strobo, Tina Turner idem en dan gekleurd, en zo kan ik nog wel een batterij van die artiesten opnoemen die een beter alternatief hebben dan een 3kW strobo of de 6kW strobo.
                  Maar zo heeft een ieder zijn eigen idee en smaak hier over.
                  Mijn spotjes zijn het in ieder geval niet
                  dan spreek je wel over live muziek => das heel wat anders dan een fuif , op een techno fuif is het een gehele andere situatie vind ik en gekleurde strobo's kom je niet vaak tegen maar i denk dat het wel een mooi effect is als je van die dingen verstand hebt en goed kunt combineren , ik heb maar 1 grote strobo van geni van 2700 en stuur die met dmx en kan ze ook dimmen maar ik heb het nog nooit moette doen en ik doe voornamelijk house en techno party's en aan de ingang hang ik altijd een bord waarop staat "opgepast voor mensen met eppilepsie => flikkerende lichten" en alles is (voor mij) opgelost

                  greet's ljanton

                  *mensen met iets eenvoudigs entertainen is de kunst*

                  Comment

                  • DidierB
                    • May 2003
                    • 337

                    #10
                    Kunnen we er nou niet allemaal mee akkoord gaan dat alle besproken zaken hierboven een verschillend effect creƫren en dus inzetbaar zijn voor allerlei verschillende toepassingen? En wanneer je wat gebruikt dus afhangt van wat je wil bereiken?

                    Het is nogal wiedes dat je in het sportpaleis (Antwerpen) of in de brabanthallen ('s Hertogenbosch) er niet komt met 1500w strobes, net zoals je geen 3kW strobes moet hangen op een trouwfeest...


                    Groeten,

                    Beghin Didier
                    Ampli bvba

                    Comment

                    • de kawaman
                      • Dec 2002
                      • 202

                      #11
                      Die 3kw kan dus wel op een trouwfeest, want die kun je dimmen.Slijtage is goedkoper dan extra strobo aanschaffen. Andersom kan idd niet
                      Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

                      Comment

                      • DidierB
                        • May 2003
                        • 337

                        #12
                        Ik ging er dus van uit dat iemand die zware strobes heeft, er ook lichtere heeft. Blijkbaar een gedurfde veronderstelling.


                        Groeten,

                        Beghin Didier
                        Ampli bvba

                        Comment

                        • de kawaman
                          • Dec 2002
                          • 202

                          #13
                          nope, want die lichte heb ik verpatst om zwaardere te kopen.
                          Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

                          Comment

                          • Ghost_NMS
                            • Feb 2002
                            • 29

                            #14
                            Kleine strobes (van strobe-eggs tot de kleine shotec en dataflashen) hebben volgens mij eerder een decoratief effect.

                            Grote strobes (+3000 Watt) gebruik ik meer om een "blinder-effect" te creƫren.

                            Op grotere events kan je die zware dingen dan ook weer meer gebruiken om dat decoratief effect te maken

                            Comment

                            • tijn
                              • Oct 2003
                              • 184

                              #15
                              He Ghost,

                              Ik hoop dat je met dataflashes niet de dataflashes van Highend bedoelt. Die vallen volgens mij toch niet echt in de categorie klein.

                              Zeker wanneer je een aantal dataflashes bij hebt (bij voorkeur met H01 lamp), dan kun je echt gave effecten maken. Wanneer je met 10 dataflashes een dimmer chase maakt met een langere duration dan moeten je ogen daarna echt wel even bijkomen...

                              Maar ook op een bruiloftje kun je goed uit de voeten met een dataflash.

                              Groeten,

                              Tijn

                              Comment

                              Working...