martin cyclo03/04

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reinier
    • Sep 2002
    • 20

    martin cyclo03/04

    heeft iemand ervaring met de martin cyclo 03/04 als horizonverlichting. dit is een lamp met 3 tl lampen en rgb controle. of is het alleen voor bv winkelverlichting zoals op de infofoto's op de webside

    2 beer or not 2 beer from shakesbeer
    2 beer or not 2 beer from shakesbeer
  • Walter Jaegermann
    • Nov 2000
    • 46

    #2
    Ik weet niet of de Cyclo's al gebruikt worden als horizonverlichting. In principe is het mogelijk, de lichtopbrengst is fenomenaal. (met 1 Cyclo 03/04 een vlak van 6 bij 6 is geen probleem)

    Het belangrijkste bezwaar wat ik me zou kunnen voorstellen is de kleurtemperatuur van de Cyclo's. Omdat er nu eenmaal TL-buizen inzitten, is met name het rode gebied minder vertegenwoordigd. Meestal is een diep rood wel iets wat door horizonbakken moet kunnen worden gemaakt. Daarom wordt er over het algemeen gebruik gemaakt van halogeenverlichting, waar het "rode" spectrum wel inzit.

    Om terug te komen op de tweede opmerking in het bericht:
    Ja, de Cyclo is met name bedoeld voorhet in kleur aanlichten van vlakken in winkels, restaurants en andere retailobjecten.

    Gezien de bijzonder lange levensduur van de Cyclo TL-buizen (15.000 tot 20.000 branduren) en de lichtopbrengst overdag, is de Cyclo in die markt perfect te gebruiken.

    Ik hoop dat je iets met het antwoord kunt, anders hoor ik graag van je. Ik kan altijd een demo (laten) verzorgen.

    Met vriendelijke groet,

    Walter Jaegermann
    Walter Jaegermann

    Comment

    • duncanV
      • Dec 2002
      • 32

      #3
      Hoi,

      De cyclo werkt perfect als horizon, MAAR het beestje heeft geen assymetrische reflector !
      Voor de dieprode tinten kan je best een additioneel Lee filter gebruiken.

      Duncan.


      Comment

      Working...