opleiding voor lichttechnicus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teflicht
    • Aug 2000
    • 14

    opleiding voor lichttechnicus

    He jongens, ik zoek nog de ideale opleiding voor de lichttechnicus. Ik zie te tweivelen tussen Technische natuurkunde en electrotechniek. Wat is de beste aanluiting volgens jullie. Graag onderbouwen die meningen.

    Succes,

    teflicht

    groeten teflicht
    as. wouter uit A\'doorn
  • vjcharly
    • Oct 2005
    • 8

    #2
    theather technicus kan je alleen op MBO niveau 3 volgen, ik raad het je aan op het GLA te doen, vanwege de motivatie van de docenten en hun vroegere verleden in die buisness
    u spreekt hier met een grote mafkees en afgestudeerd technicus

    Comment

    • stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

      #3
      Het toppic is al wel 5 jaar oud..
      Maar omdat het toch gekikt is wil ik hier ook even mijn visie kwijt. Wat je in het secundair onderweis (middelbaar bij ons in België) doet is niet zo heel erg belangrijk, Wel zijn er richtingen die niet onhandig kunnen zijn. Maar de vakken die leuk zijn om te hebben zijn Mechanica, Electriciteit, Electronica en Fysica. Daarna is de keuze in het voortgezet onderweis een stuk belangrijker, zo kan je bv gaan voor een aantal jaar de opleiding theater technicus te gaan volgen waar je ook vakken krijgt die niet rechtstreeks met licht te maken hebben. Of voor een jaar gewoon zuiver lichttechnicus.
      Mijn mening is als je ook andere dingen gezien hebt als enkel hoe je lampen moet richten en aansluiten(wat natuurlijk ook een must is) je een betere Operator/LD KAN zijn. Het hangt steeds voor het grootste deel van jezelf af, hoeveel energie je wilt stoppen in het doorgroeien en bijstuderen, nog meer cursusen volgen,...
      exit night into LIGHT

      Comment

      • jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

        #4
        citaat:Geplaatst door vjcharly

        theather technicus kan je alleen op MBO niveau 3 volgen
        Nee hoor. Kan ook op hbo-niveau volgen. Ik hoop dat je een heel goed tegenargument hebt, want ik doe namelijk deze hbo-variant.

        Comment

        • rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

          #5
          citaat:Geplaatst door jurjen_barel

          citaat:Geplaatst door vjcharly

          theather technicus kan je alleen op MBO niveau 3 volgen
          Nee hoor. Kan ook op hbo-niveau volgen. Ik hoop dat je een heel goed tegenargument hebt, want ik doe namelijk deze hbo-variant.
          En dan zijn we nu wel eens toe aan een indruk van die opleiding door een (objectief?) persoon op het forum.
          Kom op Jurjen, laat eens wat horen. Dolle pret?
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

          Comment

          Working...