Meningen over de MTV Awards

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • n/a
    • Sep 2000
    • 13

    Meningen over de MTV Awards

    ..
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

    #2
    Ik vind het juist knap dat je met veel yokes een mooi en rustig plaatje kan neerzetten.

    Ik zeg altijd maar, met yokes kan je veel doen, maar soms is het een kunst om er dingen niet mee te doen.

    Ik heb de MTV awards niet gezien. Ik zat op klus in Engeland. (Misschien herinneren jullie dat topic over de krachtstroomaansluiting nog?)

    greetz,
    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

    Comment

    • Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

      #3
      Ik denk ook (als niet zo professionele lichtnicht) dat bij een show de aandacht moet gaan naar de act of band, en niet naar het licht. Met het licht moet je het geheel mooi kunnen aanvullen. Dit houd in dat je soms je MH's gewoon als statisch licht met een bepaalde kleuren en gobo combinatie gebruikt, en op andere momenten die stroboscoop cue niet meer loslaat...

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Wat ik mooi vind, is schilderen met licht. Beweging kan een tool zijn, maar zeker geen must. Mijn aandacht licht altijd bij de overgangen ! Da's belangrijk, en bepaalt ook in grote mate de "verzorgdheid" van de show. Dus mooi fades/spread delay's, en MIB-waar nodig. Bij bewegend licht is de combi met conventioneel ENORM belangrijk, met het oog op lichttemperatuur. De balans tussen warme sfeer, en coole tintjes/accenten is prachtig, maar shows met enkel bewegend licht zijn voor mij niet interessant. Vind gewoon dat ik te weinig de mogelijkheid heb om een "huiskamer" sfeertje neer te zetten. Niet dat dat altijd nodig is, maar puur voor de dynamiek n comleetheid is conventioneel benodigd (zowel basis als accentlicht).

        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #5
          Natturlijk is de band act het belangrijkste. Maar de dag van vandaag gaat er enorm veel aandacht naar het visuele gedeelte(ondermeer licht). Darom dat veele bands een eigen operator(soms meerdere) bij hebben en soms zels een hele lichtshow(en ontwerp).
          Over de heads. Deze zijn erg leuk omdat deze enorm veel functies hebben en dus zo multifunctioneel zijn.
          Verder vind ik het ook mooier om zoals AJB het zegt te "schilderen" met licht. Je moet natuurlijk niet al die mooie functies tegelijk gebruiken (soms kan het wel mooi zijn). Dus als er geld is voor heads, warom niet?
          Het toppic is al wel van 2000 maar het is en blijft een interessante discutie (maar wel 1 die waarschijnlijk nooit ophoud)
          exit night into LIGHT

          Comment

          Working...