advies voor controller

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timescape
    • Oct 2002
    • 328

    advies voor controller

    Hallo allemaal,

    ik ben al enige tijd op zoek naar een controller om zowel 6x Martin MX1 mee aan te sturen als mede 8-16 parren en een stuk of 8 effecten.
    Overal al gezocht, forum in de gaten gehouden, maar ik kan niet echt een keus maken. Mijn eisen zijn niet zo hoog, ik moet alleen makkelijk par- en scanprogramma's over elkaar kunnen laten lopen. Ook een goede STL vind ik belangrijk. Uiteraard het formaat speelt ook een rol, want hij moet wel ingebouwd worden in standaard 19". Budget ligt ongeveer rond de 1000-1250 euro. Wie spreekt uit ervaring en kan me verder helpen ? (Lightjockey leek me tot nu toe de beste keus...)

    Bij voorbaat dank,

    Jeroen

    krabbel
  • timescape
    • Oct 2002
    • 328

    #2
    Sorry, MX-1 moet MX-4 zijn, maar dat is niet zo belangrijk...

    krabbel

    Comment

    • dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

      #3
      Voor zulke wijzigingen kun je gewoon de edit knop gebruiken.
      Wat versta jij precies onder een controller want light-jockey is toch een pc-programma? Wat houdt STL precies in heb ik nog nooit van gehoord.

      Meestal worden voor intelli en parren 2 aparte controllers gebruikt, is dat niet een optie? Dan zou je bijvoorbeeld een Freekie kunnen nemen voor de scans en voor de parren een of ander simpel tafeltje.

      Comment

      • lve
        • Nov 2002
        • 62

        #4
        Met STL zal hij waarschijnlijk Sound To Light bedoelen, dus het knipperen op de muziek.

        Wat betreft het sturen van parren en intelligent zou ik kiezen voor twee aparte controllers, op die manier kun je er voor kiezen om het intelligent thuis te laten en alleen de parren en hoef je niet met een bedieningspaneel rond te zeulen wat veel te groot is voor alleen de parren.



        mvg LvE.
        mvg LvE.

        Comment

        • lucken
          • Sep 2002
          • 342

          #5
          Mijn keuze zou gaan naar de Pilot 2000. Deze laat programmatie toe voor zowel pars en bewegend licht en bezit bovendien een sound to light functie (4 bands).

          En heel belangrijk: de mogelijkeheid om backups te nemen van de programmatie.

          Groeten,

          Luc

          Comment

          • luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

            #6
            zero-88 heeft een nieuw tafeltje uit; voor zowel analoog als dmx-toestellen. kost helaas wel 2500€ + btw

            Comment

            • LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

              #7
              Als de lichteffecten op DMX Switchpacks zitten zou ik kiezen voor de Freekie.
              De Freekie is geschikt voor 12st. DMX Fixtures met elk max.12 adressen.
              Kortom in jouw situatie:
              6 lokaties voor 6st. MX-4
              1 of 2 lokaties voor 1 of 2 DMX dimmerpacks (afhankelijk van de aantal dimmerkringen per dimmerpack)
              1 of 2 lokaties voor 1 of 2 DMX switchpacks (afhankelijk van de aantal uitgangen per switchpack)

              Duss nog 2 lokaties over voor????

              Martin MX-10 ---The return of the scanner---
              ------------------------------------------------
              Without colour, there is no perception
              ------------------------------------------------
              MvG

              Gerrit Schottert
              Controllux

              Comment

              Working...