Botex T4 Bar

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans R
    • Dec 2002
    • 6

    Botex T4 Bar

    Ik heb twee T4 bars gekoppeld aan een DJ Mingle. Normaliter gebruik ik deze niet voor "wilde" effecten, maar uitsluitend voor toneelvoorstellinkjes op school etc.
    Ik heb de 8 PARS dan ook gewoon als DMX kanaal benoemd van 1 t/m 8 en kan deze dus naar believen dimmen met de Mingle. (Heel basic dus).

    Een van mijn T4 bars doet op dit moment echter iets vreemds. Kanaal 2 en 4 werken zoals het moet, maar zodra ik kanaal 1 of 3 op 100% schuif krijg ik dus niet de volle 100% maar beginnen deze twee spots aan en uit te gaan. Ik heb alle mogelijkheden gefilterd, en daaruit blijkt dat het probleem in de T4 Bar zelf zit. Is er per ongeluk iets verkeerd ingesteld of zo?? Wie o, wie kan mij de gouden tip bezorgen.
    Volgende week dinsdag is daar het Kerstspel en zit ik met twee knipperende PAR's. Help !!!!

    Bij voorbaat dank..... Hans


  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

    #2
    Bekend Botex probleem. Zelf werken we ook met T-4's en hebben we ook met dit probleem te kampen (gehad). Bij ons ging de lamp aan/uit indien ik deze 100% belastte. Het probleem ging weer over wanneer ik de fader erg rustig naar 100% bracht.

    Ook kun je je T-4's instellen tussen 0-100% dimbaar & 0 of 100% dimbaar. Op je T-4 heten deze instellingen CRO of NRO. Bij 0 of 100% dimmen kwam dit probleem bij ons vaker voor, waarschijnlijk omdat ineens de "volle" belasting gegeven moet worden. Je begrijpt dat ze momenteel dus op 0 tot 100 % dimbaar staan. Het gaat momenteel redelijk goed met bovenstaand probleem.

    Indien het nog niet werkt zou je eens je T-4 sturingen/printplaten kunnen omwisselen om te kijken of het in deze printplaten zit. Indien dat zo is kun je een beter een nieuwe print bestellen (kost maar € 25,-).

    Greetz Niek
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

    Comment

    • CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

      #3
      Resetten wil vaak ook wel es helpen als die dingen vaag beginnen doen. F toets, Up en Down alle 3 gelijk inhouden, en dan komen er 3 8jes op het display.

      ..:: Site Updated ::..
      Greetzzz,
      Tom
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

      Comment

      • ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

        #4
        De Meeste goede dealers van deze dmxbarren hebben altijd wel wat processoren op voorraad van T4's.

        Het probleem kan te maken hebben en op te lossen zijn middels de bovengenoemde tips. Het kan ook nog zo zijn dat deze barren lang zonder spanning hebben gezeten en dat het batterijtje leeg is...

        In dit geval is het vervangen van het eprommetje de oplossing.
        Dat kan zo voor je worden gedaan door iemand die weet hoe dit moet, misschien id dit de oplossing?

        &gt;&gt;&gt;&gt;Hoe meer zielen, hoe minder bier!&lt;&lt;&lt;&lt;

        Comment

        • Dré
          • Nov 2001
          • 409

          #5
          Nog even over het "filteren" van de mogelijkheden.

          1. Controleer of je een terminator gebruikt.
          2. Controleer of je DMX kabels gebruikt.

          Als dat alles correct is kun je gaan kijken of de fout in de T-4 zit (eerder niet). Veel van de "fouten" die je hoort bleken in de praktijk door een afwezigheid van een terminator en/of DMX kabel te komen (daarmee niet gezegd hebbende dat er nooit iets fout is aan deze balkjes WANT da's helaas niet waar).

          -- Pardon my French, I'm Dutch --
          -- Pardon my French, I\'m Dutch --

          Comment

          • NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

            #6
            citaat:
            De Meeste goede dealers van deze dmxbarren hebben altijd wel wat processoren op voorraad van T4's.

            Het probleem kan te maken hebben en op te lossen zijn middels de bovengenoemde tips. Het kan ook nog zo zijn dat deze barren lang zonder spanning hebben gezeten en dat het batterijtje leeg is...

            In dit geval is het vervangen van het eprommetje de oplossing.
            Dat kan zo voor je worden gedaan door iemand die weet hoe dit moet, misschien id dit de oplossing?

            &gt;&gt;&gt;&gt;Hoe meer zielen, hoe minder bier!&lt;&lt;&lt;&lt;

            laat dat eprommetje er maar lekker inzitten, vervang gewoon het onderdeel dat werkelijk kapot is : de batterij

            suc-6
            ERC

            Comment

            • NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

              #7
              citaat:
              Resetten wil vaak ook wel es helpen als die dingen vaag beginnen doen. F toets, Up en Down alle 3 gelijk inhouden, en dan komen er 3 8jes op het display.

              ..:: Site Updated ::..
              Greetzzz,
              Tom
              Deze is geheel nieuw voor mij, volgens mij betekenen die drie achtjes: de toetscombinatie is onjuist, probeer een andere.

              resetten:
              stekker eruit, control panel eruit halen, draadje aan de min van het baterijtje houden en met de andere kant van het draadje langs de processor en eprom gaan.

              wederom suc-6
              ERC

              Comment

              • Music Power
                • Apr 2001
                • 382

                #8
                Die manier van Cyber om je T4 te resetten is heel normaal hoor. Staat zelf op je dmx bar. dus waarom dat ding helemaal slopen ast ook met de toetsjes ken

                Greetz...Frank
                Greetz...Frank

                Comment

                • CyberNBD
                  • Aug 2000
                  • 1318

                  #9
                  Indeed, staat er achterop, en anders in de manual, tis een manier die vaak een hoop problemen oplost heb ik al gemerkt.

                  ..:: Site Updated ::..
                  Greetzzz,
                  Tom
                  CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                  Comment

                  • ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

                    #10
                    Kan bevestigen dat de manier die Cyber omschrijft de manier is die botex normaal vindt om je T4 te resetten!

                    de boel open halen lijkt me niet echt gebruiksvriendelijk, voor zover je daar al over kunt spreken nu je een reset nodig hebt :-)

                    &gt;&gt;&gt;&gt;Hoe meer zielen, hoe minder bier!&lt;&lt;&lt;&lt;

                    Comment

                    • NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

                      #11

                      Ok heren, bij deze mijn wel gemeende excuses voor de foutieve
                      info, U heeft gelijk.


                      mvg
                      ERC

                      Comment

                      • Jan-Peter
                        • Jan 2001
                        • 311

                        #12
                        citaat:Resetten wil vaak ook wel es helpen als die dingen vaag beginnen doen. F toets, Up en Down alle 3 gelijk inhouden, en dan komen er 3 8jes op het display.

                        ..:: Site Updated ::..
                        Greetzzz,
                        Tom
                        Om het topic te voeden eens een keer een bedankje...
                        Dankzij deze tip, die ik niet terug kon vinden in de handleiding, doet mijn T4 nu weer normaal...

                        Is dus heel anders als dat de handleiding doet vermoeden door alleen F-toest in te drukken en de "reset" toets..

                        Thanks..
                        16 februari 2008... PA-markt !

                        Comment

                        Working...