Mambo Frog

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipo
    • Nov 2002
    • 24

    Mambo Frog

    Heeft er iemand ervaring met de mambo frog?
    Is hij z'n geld (ongeveer 4000€) waard?

    Den Pipo
  • -Bart-
    • May 2001
    • 827

    #2


    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      Heeft iemand inmiddels al gebruikerservaringen met deze tafel ?

      Ik vraag me af welke minpunten hij is tegengekomen en wat zijn score van deze tafel is (0/10)

      Ik ga er 3 verschillende soorten intelli licht mee aansturen en 24 dimmerkanalen, kan dit lekker op deze tafel ?
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

        #4
        Kijk ook op www.frogsupport.com daar staat nog eens wat meer info dan in het andere topic. Als je dingen wilt vragen mag je me altijd mailen of bellen, ik kan nu onderhand wel stellen dat ik het ding redelijk van buiten ken. Althans de leap versie, maar die is gelijk aan de mambo op de sx-buttons na (en wat andere aantallen conventioneel / intelli maar dat heeft met programmeren weinig van doen). Het is een tafel die in het begin heel erg intuitief werkt, als je wat verder wilt gaan moet je een paar kneepjes kennen. De software wordt nog steeds redelijk vaak vernieuwd, waardoor de gebruikerswensen die op de website naar voren komen ook geimplementeerd worden. Het enige echt grote nadeel: je kunt geen palletten maken met bijvoorbeeld alleen een prisma: de rest van de opties onder dat menuutje (gobo, gobo rotation, zoom, of wat dan ook) wordt altijd meegeprogrammeerd. En zoals het er naar uitziet gaan ze daar niets aan veranderen. Verder: prima tafel in het middensegment waar je echt niet teveel voor betaald als je kijkt wat je allemaal krijgt. Ik heb al eens een cursus(je) gegeven op het ding, als je interesse hebt hoor ik het wel.

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Ik heb niet met de Mambo Frog gewerkt, maar de Alcora. Alhoewel de tafels erg verschillen kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de tafels van Zero88. Programmeren is relatief simpel in vergelijking tot menig andere tafel en de faders glijden zoals ze dat horen te doen op een lichttafel.
          Als ik em zo inschat is het voor zijn prijs naar mijn mening een prima tafel voor shows met veel intelligent licht.

          Comment

          • delighted
            • Jul 2003
            • 420

            #6
            De prijs/kwaliteit verhouding van de Frog-serie van Zero 88 is denk ik wel ok. Maar omdat de tafels bijna niets kosten kan je natuurlijk niet al te veel eisen stellen. Verwacht dus ook niet dat je geweldige effecten e.d. kan programmeren.

            Ik moet jurjen dus ff ongelijk geven. Voor een show met veel bewegend licht ga je geen zero88 tafel neerzetten.

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              citaat:Geplaatst door delighted
              Voor een show met veel bewegend licht ga je geen zero88 tafel neerzetten.
              Schat je het zo in of spreek je uit ervaring?
              Ik twijfel een beetje eraan aangezien:
              1. De tafel schijnt er speciaal voor ontworpen te zijn,
              2. Zo goedkoop zijn ze ook weer niet!


              Ik weet niet wat jij goedkoop vindt, maar ik vier-en-een-half-duizend euro niet, iig.

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                citaat:Geplaatst door delighted

                Verwacht dus ook niet dat je geweldige effecten e.d. kan programmeren.
                Dat kan wel. Je hebt voor je intelli een effect-generator die de basic vormen maakt: ellips, square, triangle en figure8. Van die vormen kun je individueel nog eens de x en y size, de offset, shaperotation en speed instellen.
                Je kunt verder chases programmeren die alleen runnen op je kleuren / gobo's / positie of intensiteit; of allemaal tegelijk. Op die manier maak je op een frog heel wat dingen die de wat "grotere" mensen doen op duurdere tafels, maar het kan net zo goed; en werkt allemaal prima. Dan heb je vervolgens dus nog eens 24 palletjes waarmee je live kunt werken om kleur / gobo of positie te veranderen, waarbij je bij positie zelfs zo kunt werken dat het punt van je pallet het middelpunt van je op dat moment draaiende beweging is. In de volgende software versie is het ook meteen mogelijk om palletten vast te zetten (nu kost het je 2 handen, dan nog maar 1) en om shape-info in een pallet op te slaan (dus mogelijkheid tot 24 shape-generated effecten onder een druk op de knop te saven!).
                Dus verdiep je aub even in een tafel voordat je zoiets roept, of kom met dingen aan die je mist en waardoor je absoluut niks fatsoenlijks kunt programmeren!!

                Overigens krijg je op een mambo-frog dus nog eens een heel aantal SX-buttons, die speciaal bedoeld zijn om effecten met je intelli onder op te slaan. Die heb ik helaas niet dus wat je daar allemaal nog mee kunt doen moet je me niet vragen.

                Comment

                • FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

                  #9
                  Als ik het zo hoor lijkt het me wel een prima tafel...

                  Maar niemand die dus al specifiek met de mambo frog heeft gewerkt ? dan ga ik hem toch maar es een keer hiernaartoe halen voor een demo..

                  Ik hou jullie wel op de hoogte.
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                  Comment

                  • kipcaravan
                    • Jan 2004
                    • 6

                    #10
                    Heb wel ervaring op het kleinere broetje, de fat frog en die werkt best aardig. De Mambo zal daar niet ver vanaf zitten.
                    Als je niet teveel ingewikkelde eisen stelt aan de overgangen tussen verschillende cues (div. timingen, fanning etc.) is het een goede tafel voor een relatief lage prijs waar je best mooie dingetjes mee uit kan halen. (Met een beetje mazzel zit er op die tafel, net als op de fat frog ook frogger. Handig voor die lange scenes welke je al veel te vaak gezien hebt! )
                    Weet je wat lekker is? Een bossche bol!

                    Comment

                    • Dave
                      • Jan 2001
                      • 757

                      #11
                      Oh ja, er zat een spelletje in die tafels he? Zit die op alle varianten van de Frog, verhuurbedrijf in de buurt heeft er ook een waar ik wel eens mee werk. Toch wel makkelijk tijdens een optreden van de muziekvereniging.
                      U x I = Boem.

                      Comment

                      • Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

                        #12
                        F1 & F3; magic keys

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          euh kunnen we het weer over de functionele dingen van de mambo frog hebben ? ik zoek nog steeds iemand die specifiek op die tafel heeft gewerkt (met een fiks aantal moving lights) en/of iemand die er eentje heeft staan...
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

                            #14
                            Het kan aan mij liggen, maar ik zou een tafel niet uitzoeken op grond van het aantal spellen dat er in wordt gezet.

                            Je kiest toch een lichttafel uit op grond van hoe ie programmeerd, of je goed kan ingrijpen, de functionaliteiten, etc.

                            Comment

                            • Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

                              #15
                              Ik denk dat iedereen dat hier ook wel weer Jurjen... voor jullie info: dat spelletje is erop gekomen door de programmeurs, bijna iedereen bouwt wel een extra functie-tje of backdoor in ergens, frogger is het resultaat van enthousiast programmeurs van Zero. Dat is allemaal buiten het project omgegaan en dus niet betaald ofzo, voor de mensen die daar nog problemen mee zouden hebben. Gewoon een leuk geintje dus, niks om je druk over te maken.

                              Als je een keer een uitleg wil Fiesta... ik zou dat stuk over SX-buttons eens uit de manual door moeten nemen maar verder zijn de tafels gelijk.

                              Comment

                              Working...