Pulsar Masterpiece

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    Pulsar Masterpiece

    Heej mensen.

    Ik kan eventueel aan een masterpiece 108 komen.

    Via, via heb ik gehoord dat deze makkelijk te upgraden is naar de 216 kanaals versie... klopt dit ?? (nieuwe processor en software erin)

    en wat zou zo'n tafeltje 2e hands moeten kosten ? als ie er nog redelijk uitziet?



    Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

    #2
    Heej, de Pulsar masterpiece is een leuke tafel, doch de 108 kanalen versie komt echt niet verder dan dit aantal vrije kanalen, het enige wat je met de nieuwste software binnenhaalt is een patchfunctie waarin je kanalen dubbel kunt adresseren, dus bijvoorbeeld handig bij uitgebreide fixtures.
    naast deze patchfunctie krijg je wel een chase generator, om eevoudig complexe bewegingen, of andere dingen zoals colorbumps enzo te proggen.

    upgraden werkt heel simpel, kost iets van 40 euro voor de eprom's, maar als je de oude inlevert is het kostenloos.

    prijs voor een tweedehands masterpiece ligt best hoog voor het aantal kanalen, als er een screendriver is bijgeleverd toch wel 1000 a 1100 euro, zonder 900 euro.

    aandachtspuntje bij de aanschaf is de staat van de faders, als deze niet goed zijn werkt het lastig omdat de fader dan dmx waarden ongewild uitstuurt.

    let wel op: voor je de tafel echt doorhebt ben je wel een weekendje verder, hij steekt best ingewikkeld in elkaar als je bijv. een operator gewend bent.

    Ik heb evt. de nederlandstalige handleiding liggen, voor de oude software, maar prggen is niet veranderd.

    als je de tafel voor veel minder kan kopen als de genoemde prijzen, zou ik dat meteen doen, hi is namelijk naast betrouwbaar ook ontzettend waardevast.

    Ralph

    Comment

    • Kav
      • Oct 2002
      • 80

      #3
      Leuke tafel met 2 nadelen:
      1. Zonder screendriver issie amper te programmeren (nouja, je verliest snel het overzicht)
      2. Hij kan niet zo goed tegen vocht/condens, dan willie nogal gaan flippen

      Voor de rest is het een leuk disco-tafeltje om een paar scannertjes, parretjes en effecten mee aan te sturen

      Als je hem goedkoop kan krijgen is het sowieso de moeite waard om 'erbij' te hebben.
      Het dubbel adresseren voor 216 kanalen kan soms handig zijn, maar als je echt die kanalen nodig hebt kun je beter uitkijken naar een MP216..


      F*ck with Me and You'll Dance in the Dark.
      If it ain't broke, fix it 'till it is!

      Comment

      • R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

        #4
        Nog ff een reactie op de bovenstaande post:

        Gevoeligheid voor vocht valt best mee, alleen als er iets van drank overgaat gaat ie inderdaad niet direct kapot, maar hij stuurt alle kanalen open die in aanraking zijn gekomen met vocht....krijg je best vreemde reacties van je apparatuur.

        ikzelf heb het pas twee keer eerder meegemaakt dat het fout ging met vocht: een keer in een zwembad, de condens sloeg neer op detafel omdat die uit een koude auto kwam, net als met cd´s en een keer met carnaval, toen er een dag eerder vocht op de tafel was gekomen, dat was ingedroogd, heb een kwartier staan poetsen om weer zonder problemen te draaien.

        en een screendriver is idd noodzakelijk, en daarnaast gewoon handig, weet je twenminste wat voor programma je uitstuurt.

        Ralph

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #5
          heej dank je jongens hier kan ik wat mee..

          ik kan waarschijnlijk een 108 krijgen voor 600 euro... zit onder het stof maar schijnt nog goed te werken..

          dus dat wordt misschien een kopertje... ik meld het nog wel.

          Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

            #6
            Nou, da´s netjes hoor, meteen doen, een tweedands screendriver kom je dan vast ook wel ergens tegen, je zult wel je software moeten vervangen, dat zal niet de nieuwste zijn, die is net uit.

            Trouwens nog een Tip: de pulsar MP bezit een PMX uitgang...die door Clay paky wordt gebruikt naast DMX, de eerste goldenscans hebben geen DMX en gaan dus voor lage prijzen weg...

            ben al setjes van vier GS1´s 575 hmi tegengekomen voor minder dan 1000 euro, met case, best nette prijs voor onverwoestbare scans met flinke output, alleen niet zo veel functies, maar i.c.m. de MP werken ze super.

            Ralph

            Comment

            • FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #7
              Zonder screendriver werkt ie natuurlijk ook alleen moet je dan onthouden waar je alles geprogt hebt.... dusse: wie schrijft, die blijft.



              Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

                #8
                Geloof me, een masterpiece zonder screendriver is net zoiets als stomdronken een vrouw versieren....je denkt dat het lukt, maar d´r komt niks van terecht, pas met een screendriver kun je alles uit de MP halen.

                Ralph

                Comment

                • Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

                  #9
                  Dat verklaart waarom ik het ding zo vaak heb vervloekt (En Jolijn trouwens ook) toen hij werd ingehuurd om alleen maar 12 dimmerkanaaltjes te bedienen.... ***** wat een kloteding. Maar dat lag dus aan de afwezigheid van een screendriver en monitor.

                  Weten we dat ook weer!

                  Grtz. Robert

                  P.S. Leuke vergelijking wel... van die dronken vrouw.

                  Comment

                  Working...