Martin Lightjockey Vs. Sunlite 2002

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turboblauw
    • Sep 2002
    • 137

    Martin Lightjockey Vs. Sunlite 2002

    Hej ben een poosje weggeweest, mijn computer was gecrasht maar ga weer volop meedoen.

    Nu hebben we net een nieuwe laptop zit(ten) we/ik te twijfelen of we Martin lightjockey of Sunlite 2002. Ik heb van alletwee wel de demo's gedownload en ze bevallen me alletwee wel maar is er misschien iemand met meer ervaring of opmerkingen over de twee programma's.
    Zou wel eens wat suggesties willen horen.

    Sunlite is van Nicolaudie.com te downen

    p.s. of andere programma's misschien

    alvast bedankt
    Lars

    \"ej Meneer de DJ mag de bas wat zachter de Glazen kom van de bar afzetten\", vind je het gek met 6 basjes en 4 topjes Turbosound TMS 3[:P]
  • Turboblauw
    • Sep 2002
    • 137

    #2
    heeft niemand dan enige ervaring met een van de twee ofzo lijkt me sterk.



    \"ej Meneer de DJ mag de bas wat zachter de Glazen kom van de bar afzetten\", vind je het gek met 6 basjes en 4 topjes Turbosound TMS 3[:P]

    Comment

    • PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

      #3
      Ik heb de DMX creator.
      Is heel overzichtelijk. Is het proberen waard.

      Je kan software hier Downloaden :



      Wil je meer info mag je mij altijd mailen.

      Site nog eens geupdate (V5.02) ! Mijne Nexo kan ni in den auto...
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

      Comment

      • Turboblauw
        • Sep 2002
        • 137

        #4
        Hej Powersound,

        die dmx creator ziet er alvast goed uit heb nog geen tijd gehad om hem uit te proberen, ik zal je wel laten weten of hij me bevalt

        m.v.g lars

        \"ej Meneer de DJ mag de bas wat zachter de Glazen kom van de bar afzetten\", vind je het gek met 6 basjes en 4 topjes Turbosound TMS 3[:P]

        Comment

        • holiday
          • Oct 2002
          • 3

          #5
          Hoi Lars,

          Wij gebruiken de Sunlight lichtsturing met supervisor 2002.
          Deze hebben wij nu zo´n 2 jaar in gebruik en hij bevalt perfect.
          We zijn ooit gestart met een Martin 3032, met martin protocol welke voor onze verlichting, 4 x destroyer 1 x acrobat en toen 2 x 518 niet funktioneerde vanwege het protocol, echter hebben we wel, ook goede, ervaring met martin/lichtjockey. Echter is onze keus op sunlight gevallen daar deze een los kastje bevatte welke bij pc/storing beperkt stand alone te gebruiken is, 256 stappen.

          Ons bevalt de sunlight erg goed. Het progamma erop, supervisor 2002, is erg praktisch en werkt fijn. Wij werken nu ook met 2 mac 250+ erop en de spookyblue 20 Mw (heuff).
          Ook dit werkt heerlijk.

          Succes met je keuze..

          Mighiel

          Holiday disco show

          Comment

          • Turboblauw
            • Sep 2002
            • 137

            #6
            ha eindelijk iemand die het kent, was al bang dat ik de enigste was.
            maar die supervisor 2002 was dat?:I
            Oh ja nog een vraagje. In die easyview kan je eigen "stages" bouwen. als je volledige versie koopt krijg je dan ook meer stukken trus en dat soort dingen, want in die versie die van de site is te downen krijg je er maar een paar

            alvast bedankt
            mzzl lars

            \"ej Meneer de DJ mag de bas wat zachter de Glazen kom van de bar afzetten\", vind je het gek met 6 basjes en 4 topjes Turbosound TMS 3[:P]

            Comment

            • CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

              #7
              He hallo,

              Werk ook met Sunlite 2002, vind het vooral handig voor in de verhuur, klanten die snel tevreden zijn moeten niks programmeeren omdat sunlite al een hoop zelf erinzet, en het werkt erg simpel (makkelijker dan bijv LJ).
              Grote nadeel eraan vind ik dat voor ieder soort fixture een andere page wordt gemaakt. Je kan wel gaan mergen maar dan worden de pages zo ontzettend groot met die voorgeprogrammeerde dingen dat het erg onoverzichtelijk wordt. Optie is alles vanaf 0 programmeren maar dan moet je dus ook de kleuren en gobo buttons gaan instellen, erg tijdrovend.
              Verder leuk programma, gebruik het zelf veel voor dixo, alleen voor grotere dingen naar mijn zin wat te weinig overzichtelijk, en je kan niet zo snel live ingrijpen (geld zowat voor alle pc sturingen). Ik gebruik sunlite trouwens uitsluitend voor intelli licht, en dan voornamelijk Mac 250's, Trackspots en Intellabeams. Dom licht, strobo en rook gaan op een normale schuiventafel.

              Wat dat supervisor 2002 is ben ik ook benieuwd naar trouwens.

              Maar ik heb ...kijk maar op m'n site...
              Greetzzz,
              Tom
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

              Comment

              • PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

                #8
                Fix, heb je DMX creator geprobeerd ?

                Wat vond je ervan ?

                Site nog eens geupdate (V5.02) ! Mijne Nexo kan ni in den auto...
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                Comment

                • -Niels-
                  • Apr 2001
                  • 135

                  #9
                  cyber:

                  dat probleem met die pages, is dat niet makkelijk op te lossen door gewoon aan alles (scenes, buttons) shortkeys toe te wijzen...?

                  desnoods plak je stickertjes op je toetsen. misschien een gek idee en veel werk, maar alsj het eenmaal hebt werkt het wel makkelijk.

                  groeten.

                  Bij ons in de polder hebben ze het allemaal...
                  <font color=red>Nightlife Event Management & Entertainment</font id=red>

                  Comment

                  • Turboblauw
                    • Sep 2002
                    • 137

                    #10
                    Hej powersound
                    heb de demo gedownload maar kan er nog niet veel wijs uit (heb er nog niet zo lang naar gekeken.)Bij mij loopt hij ook steeds vast maar ik zal er nog wel wat tijd aan besteden.

                    eindelijk komt er een beetje leven in dit topic

                    Heeft er iemand toevallig al stages voor in Sunlite kunnen we ze misschien uit wisselen ofzo misschien een idee???

                    mazzel lars




                    \"ej Meneer de DJ mag de bas wat zachter de Glazen kom van de bar afzetten\", vind je het gek met 6 basjes en 4 topjes Turbosound TMS 3[:P]

                    Comment

                    • CyberNBD
                      • Aug 2000
                      • 1318

                      #11
                      Gisteravond ff aan de slag gegaan met die stage toestanden van sunlite en dat werkt best aardig, nadeel nu is dat split colors/gobo's/prisma etc nog neit worden weergegeven in de simulatie, maar dat is nog in ontwikkeling. Heb momenteel 1 stage erinzitten, niks bijzonders eigenlijk, weet ook niet of ik die simulatie ooit echt veel ga gebruiken.

                      Die shortcuts is handig, nadeel is dat ik er vaak andere setups heb aanhangen, dus soms 4 track en 2 intella, andere keer 10 macs, weer andere keer 8 trackspots etcetc. dus vrij lastig om dan iedere keer met stickertjes te gaan beginnen. Het is op te lossen door alles handmatig te proggen maar dat vergt erg veel werk, vooral met dingen als de prisma's, kleuren/gobo's etc


                      Maar ik heb ...kijk maar op m'n site...
                      Greetzzz,
                      Tom
                      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                      Comment

                      • -Niels-
                        • Apr 2001
                        • 135

                        #12
                        nu we het toch over sunlite hebben,
                        is er een manier om in easyview te simuleren dat er een kleurenfilter voor een par spot zit?

                        fixtures met kleurenwiel etc. ziet er allemaal prima uit, maar ik wil graag kunnen simuleren dat er filters voor zitten.

                        iemand?

                        groeten.

                        Bij ons in de polder hebben ze het allemaal...
                        <font color=red>Nightlife Event Management & Entertainment</font id=red>

                        Comment

                        • CyberNBD
                          • Aug 2000
                          • 1318

                          #13
                          Is volgens mij nog niet mogelijk nee, easyvieuw is ook nog in volle ontwikkeling.
                          Dankzij die opmerking van die shortcuts heb ik iig wel een handigheidje ontdekt, als je met meerdere pages werkt voor verschillende fixtures en je geeft op iedere page bijv de kleur groen dezelfde shortcut kan je makkelijk alles in 1 keer groen maken, zelfde met bijv blackout.
                          Eigenlijk zou er voor sunlite ook een soort direct acces moeten komen, en dan nog een schuiventafel aan een dmx input module. Denk dat ik maar es ga mailen met die gasten of dat al op het programma staat die Direct access.

                          Maar ik heb ...kijk maar op m'n site...
                          Greetzzz,
                          Tom
                          CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                          Comment

                          • CyberNBD
                            • Aug 2000
                            • 1318

                            #14
                            Interessantere vraag voor je niels, maarre hoe krijg jij parren in de easy view? dacht net ff proberen maar dat kan ik dus niet bepaald vinden... (Gebruik sunlite normaal alleen voor intelli)

                            Maar ik heb ...kijk maar op m'n site...
                            Greetzzz,
                            Tom
                            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                            Comment

                            • Turboblauw
                              • Sep 2002
                              • 137

                              #15
                              Hej Tom
                              Daar kan ik je ook wel meehelpen. Op de site van Nicolaudie.com staat ook nog een bestandje, een scanlibrary ook met intelli enzo's (heet ssl.zip) als je dat download en dan uitpakt en je begint dan aan een nieuwe page voor conventioneel licht dan volg je gewoon normale procedure maar als je dan op laten we zeggen de "patch" pagina komt staat er een icoontje met een plaatje van 2 scans + iets vaags, het is dat icoontje dat als je daarop klikt in de scanlibrary komt. Als je nu helemaal naar het einde gaat, heb je nu par56.ssl, par64.ssl en nog een paar dingetjes selecteren en klaar. als je nog vragen hebt zeg je het maar

                              mzzl lars

                              \"ej Meneer de DJ mag de bas wat zachter de Glazen kom van de bar afzetten\", vind je het gek met 6 basjes en 4 topjes Turbosound TMS 3[:P]

                              Comment

                              Working...