Middelgrote tafel...Hoe, Waar, Welke, Waarom...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

    Middelgrote tafel...Hoe, Waar, Welke, Waarom...

    Mannen en vrouwen,

    Wij zijn hier bij ons ook al wat aan het uitkijken om een nieuw tafeltje te kopen naast onze Celco Navigator en kleinere brol...

    Het moet niet zo extreem zijn als Hog3 of Maxxyz, die vallen bij mij eigenlijk in de "grote-tafel-klasse"...

    Om maar iets te zeggen : Kan iemand vergelijken tussen Hog1000 en Pearl? Betaal je de naam bij een Hog1000?

    Het gaat eigenlijk om conventioneel en intelligent licht, gebruikt in theater, klassieke concerten, RnR, fuiven (misschien wat minder).

    Iemand ideeën, voorstellen, ervaringen?

    Tiemen
  • Peter Techno Base
    • Sep 2002
    • 4

    #2
    Hallo dan,

    Het verschil tussen een HOG3 en een PEARL????? bij de HOG betaal je niet voor de naam. de machine is een stuk stabieler als een Pearl, en heeft wat meer specials. De Pearl is echter bijna overal in te huren, en is een stuk makkelijker om mee te beginnen. Bovendien kan bijna elke fatsoenlijke free-lance lichttechnicus werken op de Pearl.

    Als ik je een tip mag geven. Als je gaat kijken naar iets groters, is de Pearl in ieder geval de moeite waard. Vooral de nieuwe versie (ja, ja, de Pearl2004) is erg okee. We hebben er zelf momenteel 3 staan, en dat draait als n trein.

    dus.....

    GRTZ

    Peter

    Techno Base


    Comment

    • Tiemen
      • Dec 2001
      • 944

      #3
      citaat:
      Hog1000 en Pearl
      Natuurlijk vergeleek ik hog3 niet met Pearl...Lezen is een kunst op zich!

      De keuze gaat nu tussen:

      Pearl 2004
      Hog 1000
      Grand MA UltraLight

      Hog 1000 heeft de minste voorkeur omdat het een oudere generatie is. Pearl is ook al wat ouder (ook al is er een nieuwe versie). MA daarentegen is blijkbaar het van het. Daarom wil ik eerst es met zo'n MA werken en zien hoe dat is met dat touchscreen enzo...

      Tiemen

      Comment

      • Peter Techno Base
        • Sep 2002
        • 4

        #4
        Ach, zo.......

        de Ultra light van MA heeft toch geen touch screens????

        Wij zeggen altijd maar: Never change a winning team.... dus, kies voor iets waarvan al bewezen is dat t werkt.....


        Comment

        • Tiemen
          • Dec 2001
          • 944

          #5
          Toch wel.

          Comment

          • lucken
            • Sep 2002
            • 342

            #6
            Beste,

            Bekijk de Leprecon LP-X24 eens: http://www.avl.be/leprecon/lp-x24.htm

            Compacte tafel met veel mogelijkheden en een betaalbare prijs !

            Optioneel is er ook een VGA interface beschikbaar.

            Hartelijke groeten,

            Luc

            Comment

            • lucken
              • Sep 2002
              • 342

              #7
              Waarom is de Leprecon zo handig:
              - 512 DMX kanalen
              - ingebouwde DMX splitter (2 uitgangen)
              - tot 96 dimkanelen voor conventionele verlichting
              - tot 48 moving heads
              - meerdere DMX kanalen kunnen toegewezen worden aan één fader
              - Focus, color, beam en intensiteit presets met individuele fade tijden voor elk
              - interne floppy drive voor backup en software update
              - effecten generator
              - makkelijk te programmeren
              - zowel geschikt voor theater, discotheek, live werk,....
              - mogelijkheid tot blind programmeren
              - enz............

              Deze tafel biedt mogelijkheden zoals vele grotere maar aan een betaalbare prijs

              Luc

              Comment

              • DJRenz
                • Dec 2000
                • 99

                #8
                Misschien is de LSC - maxim L wat voor je, Het is een simpele tafel met 1024 dmx channels met als optie een PatPad voor het intiligente licht. meer info op http://www.lsclighting.com.au.
                Groeten Rens

                Check mijn site
                Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #9
                  Ha Rens,
                  Hoe zijn jouw ervaringen met de tafel die je aanhaalt?

                  Moderator J&H Licht en Geluid Fora
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • DJRenz
                    • Dec 2000
                    • 99

                    #10
                    Ik heb wel goede ervaringen met deze tafel, ik vind hem redelijk makkelijk te bedienen, niet echt moeilijk om er een chase of een scene in te zetten.
                    Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met andere tafels. Sinds vorige week hebben wij ook de PatPad in de tafel zitten, deze doet het wel maar heeft nog wel wat kuren omdat de software nog niet helemaal goed is, maar daar komen bijna wekelijks nieuwe update voor uit. Er zitten ook 2 dmx uitgangen op, ook een floppy disk voor opslaan van chases en voor uodates.
                    Voor theater en klassieke concerten is hij meer geschikt dan voor live werk mede door dat de software nog niet up to date is.

                    Groeten Rens

                    Check mijn site
                    Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

                    Comment

                    • cornedure
                      • Jul 2002
                      • 230

                      #11
                      Een Hog 1000 2e hands is even duur als een Pearl 2004 nieuw.

                      Je hebt wel alle voordelen van virtual cue-lists, terwijl je bij de Pearl beperkt bent tot 15 chases, ook met de nieuwe software.

                      Pearl en Hog 1000 zijn eigenlijk twee totaal verschillende panelen. De Hog 1000 en 2 werden ontwikkeld voor het bewegend licht, terwijl de Pearl een conventioneel paneel als basis had.

                      Ik ben met je eens: ga eens kijken bij MA. Je kan trouwens op hun website de software downloaden. Speel er maar es mee, en vergelijk met de Pearl simulator en Hog PC. Zal je veel meer informatie geven dan deze post.

                      Er zijn trouwens nog andere panelen die het vermelden waard zijn: Compulite Rave of enttec EVO.

                      Comment

                      • teammerlin
                        • Jul 2002
                        • 23

                        #12

                        Ik zie hier erg vaak Pearl 2004 terug komen en voor ons is het ook een optie om te kopen, enige nadeel, zelf heb ik vaker met compulite gewerkt, kan iemand mij vertellen of de de overstap van een compulite micron naar een pearl 2004 wel te doen is of moeten erg nodige uurtjes leren aan te pas komen???

                        Grtzzz Eric

                        Comment

                        • Wouter Verlinden
                          • Dec 2000
                          • 263

                          #13
                          Hoi,


                          misschien kan je ook is kijken naar tafels uit de Frog-serie van Zero88 (www.zero88.com).

                          Zowel voor conventioneel als voor intelligent....

                          Prijzen van 2500 tot 6000 Euro...

                          Ze zien er mij zeker niet slecht uit...


                          Of wachten tot de "miniMaxxyz" uitkomt....

                          Groetjes,

                          Wouter

                          Wouter Verlinden
                          Thunder & Lightning Systems
                          wouter_verlinden@hotmail.com
                          Wouter Verlinden
                          Creative Sound & Light Development

                          Comment

                          • teammerlin
                            • Jul 2002
                            • 23

                            #14

                            Wij hebben de Frog gehad, maar was er niet zo kapot van, beetje
                            cheap in elkaar gezet enzo, ook de wieltjes waren al gaa bij aankomst..... jammer zag op eerste gezicht erg leuk uit..

                            maar goed da's mijn mening!

                            Comment

                            • CHRIS_B
                              • Oct 2002
                              • 115

                              #15
                              citaat:
                              Een Hog 1000 2e hands is even duur als een Pearl 2004 nieuw.

                              Je hebt wel alle voordelen van virtual cue-lists, terwijl je bij de Pearl beperkt bent tot 15 chases, ook met de nieuwe software.
                              je hebt op de pearl toch je rolaque, waardoor je doormiddel van 3 pages totaal 450 cue's hebt?
                              citaat:
                              Pearl en Hog 1000 zijn eigenlijk twee totaal verschillende panelen. De Hog 1000 en 2 werden ontwikkeld voor het bewegend licht, terwijl de Pearl een conventioneel paneel als basis had.

                              Ik ben met je eens: ga eens kijken bij MA. Je kan trouwens op hun website de software downloaden. Speel er maar es mee, en vergelijk met de Pearl simulator en Hog PC. Zal je veel meer informatie geven dan deze post.

                              Er zijn trouwens nog andere panelen die het vermelden waard zijn: Compulite Rave of enttec EVO.
                              Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

                              Comment

                              Working...