Lampen aansturen met MIDI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Edo Paulus
    • Aug 2002
    • 1

    Lampen aansturen met MIDI

    Dag allen op deze maillist,

    Goed zeg zo'n nederlandse maillist over licht en geluid en alles! Doch nu ter zake:
    Ik ben een klankinsatallatie aan het maken (ik kom meer uit de elektronische muziek hoek) en wil daarbij ook de helderheid van een vijftal lampen (gewone gekleurde huistuinenkeuken lampen, 60 Watt) met midi aansturen. Ik weet niet zo veel van lichttechniek en heb ik een beetje op 't web rondgekeken. Nou schijnen er dus ook dimmerpacks te zijn die je met midi kunt aansturen (Showtec Digipack heeft vier channels). Is dat een beetje wat ik nodig heb of is zo'n dimmerpack overdreven en meer bedoelt voor zwaardere lampen? Of moet ik naar heel iets anders zoeken?
    En weet iemand goede winkels voor dit soort spullen in Amsterdam?

    Bedankt en een fijne Dag,
    Edo.

  • Merijndj
    • Mar 2001
    • 660

    #2
    Mischien een hele grote omweg maar elektuur heeft een aantal bouwprojecten waarmee je via de com(1/2)-poort een apparaat aanstuurt die een DMX signaal als uitgang heeft en had laatst ook een DMX 3 kan. dimmer (ook analoog 0-10v) met 1kW per kanaal.

    WEBsITE:
    http://www.elektuur.nl = elektuur

    480 DMX kan. via je com-poort = april 2002 nr. 462
    (Als ik het goed heb) 512 kan. via de midi-poort = spetember 2001 nr. 455
    3 kan. dimmer 1kW per kan. = juni 2002 nr. 464

    ik hoop dat ik je heb geholpen met deze info.

    groet,



    MerijnDJ

    Comment

    • Gerrit Hurkens
      • Dec 2000
      • 252

      #3
      De lichttafel die ik gebruik heeft ook midi aansturing. Daarmee kun je dus vervolgens je lichten weer op aansluiten.

      Gerrit Hurkens
      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

      Comment

      Working...