HOG II en rookdozen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroentjE
    • Oct 2000
    • 197

    HOG II en rookdozen

    Hoe doen jullie het?

    Momenteel geef ik de rookdoos user nummer 200 ofzo (verweg van alle lampen) en vervolgens maar gewoon 200 @ ....

    Is er een gemakkelijkere manier?

    Heb ook eens een Que gemaakt (1 voor rook aan, en een voor rook uit) maar dat vond ik ook niet alles.

    Onder een fader is in mijn ogen geen optie.


    Handoek,

    JeroentjE

    Vliegen is de meest milieuvervuilende manier van reizen.
    Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
    Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
    Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

    #2
    Hey JeroentjE, lang geleden!

    Ja, het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je werkt. Als je veel doet vanuit de Q-list directory kan je ook daar gewoon je Q-list "rook-aan" onder zetten. Je kan 'm dan op twee manieren uit zetten: releasen, of een andere Q-list maken met "rook uit".

    Je kan ook nog een Q-list maken waarin de rook een x-aantal seconden aan staat, en dan vanzelf uitgaat, gewoon met een delay-tijd en de functie "release on last cue" aan.

    Dit alles dus als je vanuit de Q-list-dir. wilt werken.

    Als ergens een knopje over hebt kan je daar gewoon twee stappen onder zetten; aan en uit. (Je kan 'm ook alleen "aan" geven, en dan releasen, maar dat lijkt me niet handig)

    Of je zet ook daar weer onder dat ie na zoveel seconden uit gaat.

    In al deze gevallen heb je dus wel 100 % (of net wat je erin zet, maar wel steeds hetzelfde). Als je dat niet wilt, en je hebt geen faders meer over, kan je wat meer stappen in je Q-list zetten, bijvoorbeeld 0, 20, 40, 60, 80 en 100% of zoiets.

    Wat ik persoonlijk altijd doe; ik zet rook bijna altijd onder een knop, ik heb toch altijd knopjes over. Ik start namelijk alle bewegingen vanuit de Q-list-dir, dus gebruik ik die knopjes alleen voor gobo's, rotatie, strobes en shutterloops en zo. Knopjes zat dus. Onder dat rook-knopje komen dan gewoon twee stappen, aan (100%)en uit. Simpel, en toch eenvoudig. En als je het dan toch een moment vind voor subtiele 20%-rook kan je dat altijd nog doen door het user nummer in te typen en aan het wieltje te draaien. Of je maakt er nog een knopje voor.

    Mogelijkheden genoeg dus. Succes ermee!

    Washandje!

    Robert

    May the source be with you

    Comment

    Working...