Blacklight filter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Blacklight filter

    Is het mogelijk om in je colorchanger een blacklight filter te maken. En zoja welke soort filter (nummer ed) moet ik dan hebben.

    Maar ik heb FutureLight
  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

    #2
    Ja en Nee,

    Nee, UV licht moet je lamp afstralen, iedere lamp doet dat maar de ene meer dan de ander, TL bv. doet het vrij veel. Door de lamp dan een donkere/paarse kleur te geven filter je het meeste andere licht weg, en gaat veel blauwachtig oplichten.

    Ja, je kan wel een paarsachtige tint in je Collorchanger duwen, en daarmee een soortgelijk effect proberen te creeren (Mac 250 doet dat onder andere), Maar het oplichten van Witte voorwerpen/kleding zal je niet bereiken.

    Groeten Erwin

    Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

    Comment

    • Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

      #3
      LEE 181 komt aardig in de buurt...

      Ik heb ook een site........
      Wie niet slim is moet dom zijn...
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

      Comment

      • Dave
        • Jan 2001
        • 757

        #4
        Hangt er dus vanaf wat voor lamp er in je colourchanger zit. Als er een halogeen-lampje inzit zul je er weinig van zien, zit er een ontladingslamp in, dan kan het best een goed effect geven

        "Soms heb ik het idee dat ik meer reacties krijg als ik vraag of DAP goed is. Just wondering"
        U x I = Boem.

        Comment

        • R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

          #5
          Congo Blue komt volgens mij met halogeenlicht het meest in de richting van blacklight, voor de intensiteit zul je echt een blacklight zelf moeten pakken.

          Groeten,
          Bams

          Comment

          Working...