botex operator

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • albertJ
    • May 2002
    • 73

    botex operator


    Kan ik met de operator redelijk gemakkelijk 2x roboscan 812 en 8 parren met dimmerpack aansturen of is de operator eigenlijk alleen maar bedoeld om scans aan te sturen?

  • Dré
    • Nov 2001
    • 409

    #2
    citaat:
    Kan ik met de operator redelijk gemakkelijk 2x roboscan 812 en 8 parren met dimmerpack aansturen of is de operator eigenlijk alleen maar bedoeld om scans aan te sturen?
    De DMX Operator heeft 16 kanalen per scan. Van deze kanalen zijn er echter maar 2 fade kanalen (de X en Y kanalen); de rest is van het type snap (oftwel geen fade-over van scene 1 naar scene 2).

    Voor een simpele chase op parren hoeft dit geen probleem te zijn.

    Bij een normale parren tafel heb je een master dimmer. Met deze fader kun je het niveau van de gehele chase wijzigen (aanpassen aan de omstandigheden van de ruimte). Op de DMX Operator ontbreekt deze uiteraard (aangezien het een scan tafeltje is).

    DUS: Je kunt de DMX Operator ook voor parren gebruiken (en als je alle par kanalen toewijst aan X/Y kanalen kun je ook nog fade-overs maken) MAAR je hebt dan wel een paar beperkingen.

    Handiger (maar ook duurder) is om een apart tafeltje (Mingle, Scene Setter) te nemen voor de parren. Als het budget echter krap is dan kun je de DMX Operator misbruiken voor parren (maar dan wel met de eerder genoemde beperkingen).

    -- Pardon my French, I'm Dutch --
    -- Pardon my French, I\'m Dutch --

    Comment

    • albertJ
      • May 2002
      • 73

      #3
      En als ik nou de scene setter koop kan ik daar mee dan wel gemakkelijker 2 scans en 8 parren aansturen of blijven het dezelfde beperkingen ?

      Comment

      • dome
        • Mar 2002
        • 159

        #4
        De scene setter is hier wel voor geschikt.

        check de site

        Comment

        Working...