Dance classics lichteffecten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

    Dance classics lichteffecten

    Wie heeft er nog leuke ideeën voor de lichteffecten bij een Dance Classics Party. Ik ben al heel lang op zoek naar die discobollen uit de jaren 70-80 met van die PAR 36 spotlampen erin. Voor een paar jaar terug waren ze nog volop te vinden, maar nu zie ik ze nergens meer in catalogi staan. Daarom wil ik kijken voor andere bijpassende "foute" lichteffecten. Wie helpt er mee ?

    16 februari 2008... PA-markt !
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Zwenkspotjes met vershillende snelheden doet vaak al wonderen, par 56 NSP en spiegeltieten...dat zijn de seventies voor mij.

    Wil je echt de juiste sfeer neerzetten dan mik je een discovloertje met kleurtjes in je zaal.

    Wat nog net kan: helicoptereffect.

    Wat ik echt seventies vind: olieprojector tegenwoordig heb je zat mogelijkheden om dat resultaat met een beetje beamer te projecteren.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      Whoa, wat zien ik? Disco en seventies?

      Discoballen zijn overal voor een prikkie te koop. Kijk gewoon bij J&H trouwens voor een voorbeeld...

      Seventieslicht. Primaire kleuren op je PARren en flink op de maat laten knipperen gelijk de lichtorgels uit die tijd.

      Inderdaad een lichtvloer, zoals al gezegd, laten komen.

      bellenblaas machines

      Olieprojecties zijn eigelijk sixties maar dat stoort zelden iemand... en het is in ieder geval retro!

      eventueel een blauw zwaailicht erbij.

      Niets is trouwens zo goedkoop retro als een donkere hoek met zitbank, een UV-TL en muren vol reflecterende posters.

      Plak posters van "loveboat", "starsky&hutch", "charlies angels" en deel "telly savellas lollies" uit enz enz

      Voor de DJ... syndrumgeluiden op MD mee en wat oude jingels.
      Een of twee keer tussendoor lullen met op de achtergrond "starlette", "the Zip" of (he-le-maal-top) "the Horse" op je draaitafel.

      Geen stroboscopen gebruiken!



      lekker belangrijk!
      lekker belangrijk!

      Comment

      • R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

        #4
        wat dacht je van de clay-paky par 36 zwenkbalken?

        Als je seventieslicht zoekt zou ik eens in belgie rondneuzen, er zijn daar nog genoeg clubs welke een hele zolder vol meuk hebben.

        Persoonlijk weet ik nog dat de oude club x vol lag met halve coef scans en ga zo maar door, daartussen lag dus ook nog een coemar jupiter welke weer is verhuisd naar de danszaal.

        In belgie wordt wat dat betreft veel meer bewaard.
        Ook in limburg kun je nog wel wat vinden.

        Natuurlijk wel met lenco draaitafels draaien he.

        Groeten,
        Ralph

        Comment

        • martje
          • Nov 2000
          • 252

          #5
          spiegelbollen met veel te foute parren er op en wat zwenkspotjes en een aantal zwaailampen en je meubel be plakken met die veel te foute spiegelmatten.

          maar wij hebben MARTIN mzzl Martje L.J. on the road
          Groetjes,

          Mark Vermeulen

          Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

          Comment

          • Jan-Peter
            • Jan 2001
            • 311

            #6
            Wat een leuke ideeën allemaal. Ja, die zwenkbalken had ik ook al aan gedacht. Toch zijn die grote bollen nergens te vinden. Zelfs NOB decor heeft ze niet meer.

            Zijn er in België ook een soort van snuffelsite en/of vraag-en-aanbod sites zoals hier. Kan ik daar eens een oproepje plaatsen, want via de e-mail heb ik nog geen reacties gehad, behalve dan voor gewone spiegelbollen. Maar die heb ik al.

            Overigens wordt er in Leiden ook altijd een flinke dance-classics party gehouden. Wie is daar wel eens geweest en/of weet wie daar het licht verzorgt ?

            16 februari 2008... PA-markt !

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              citaat:
              Overigens wordt er in Leiden ook altijd een flinke dance-classics party gehouden. Wie is daar wel eens geweest en/of weet wie daar het licht verzorgt ?
              fun-party organiseert het feest in leiden. http://www.funpartys.com/ zij moeten je dit kunnen vertellen. Zij boeken ook voor bruiloften en partijen conculega's "funpartyband" www.fpdb.nl die nog wat bandleden kunnen gebruiken volgens de advertenties op internet. (wie biedt zich aan?)

              wij worden voor de grote seventiesavonden meestal gehuurt via www.zwikker.org. Guido is zeer ervaren in het organiseren van seventiesfeesten voor bedrijven en festivals.

              lekker belangrijk!
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Triple S
                • Sep 2000
                • 808

                #8
                En voor zo'n "saturday night fever" verlichte discovloer, kun je terecht bij Improve in Delft.

                Don't call me DJ!
                Don\'t call me DJ!

                Comment

                • dobias
                  • Feb 2002
                  • 14

                  #9
                  die grote bollen met par 36 lampen zijn moeilijk te krijgen ik weet dat wij er een in de verhuur hebben en ik gloof party-time ook wij hebben ook nog een helicoptereffect, en olieprojectoren.


                  dobias vink

                  dobi sound&light
                  dobias vink

                  dobi sound&light

                  Comment

                  • Mark
                    • Aug 2000
                    • 432

                    #10
                    Zo'n verlichtedansvloer kun je ook huren bij Podium en Dancefloor in Wervershoof. Kost alleen wel een paar centen... die gebruiken ze ook bij seventies party's dus als je seventies effecten wilt huren dan kun je daar ook terecht...



                    Mark
                    Mark

                    Comment

                    • Jan-Peter
                      • Jan 2001
                      • 311

                      #11
                      Wel er zijn al veel leuke ideeen gekomen en we kunnen er wel wat mee. De organisator van het feest heeft zelf een ronde verlichte dansvloer weten te regelen. De oudere lichteffecten als zwenkbalken en de bedoelde lichtbollen zijn moeilijker vindbaar en inhuren loopt aardig op, want er wordt weer eens een slaatje uitgeslagen.

                      Sommige mensen hebben wel gereageerd op de oproep, maar daadwerkelijk is er nog niets uitgekomen. Er zijn mensen die vergelijken de discobollen met de kleine roterende bollen met een 50 w halogeenlampje erin van de bekende "Blokker" merken. Dat is dus niet wat ik zoek.

                      Ook de soortgelijke pagina's in België zijn niet te vinden.

                      Wie helpt er nog even mee !?

                      16 februari 2008... PA-markt !

                      Comment

                      • Floor
                        • Oct 2000
                        • 130

                        #12
                        Hallo,

                        Jan-Peter, het kan natuurlijk zijn dat ik me heel erg vergis,......maar volgens mij heb ik nog geen half jaar geleden oog in oog gestaan met twee van die dingen die jij bedoelt.
                        Dat was bij Toverli in Amsterdam http://toverli.nl/
                        Of ze nou stuk waren, of gewoon in de verhuur,...ik weet het niet meer,....maar volgens mij was het in ieder geval wel daar.
                        Suc6 met je zoektocht.


                        M.V.G.
                        Floor

                        Comment

                        • Rv
                          • Feb 2001
                          • 1086

                          #13
                          citaat: die grote bollen met par 36 lampen zijn moeilijk te krijgen
                          verhuurbedrijf hier in Herentals heeft er zo, niet duur zelfs ...

                          * disco-effect (110-101-69), 3 bewegingen, 20 puntspots, wit licht, doorsnede 60cm
                          * disco-effect (80-109-69), 2 bewegingen, 36 puntspots, gekleurd licht, doorsnede 60cm

                          allebei 25 euro per dag ...




                          maar dat is misschien al wat ver voor een lichteffect?


                          ____
                          Rv.
                          ____
                          Bezoek ook zeker onze vernieuwde site!!
                          ____
                          Rv.
                          ____

                          Comment

                          Working...