Wat voor een soort Movinghead.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Wat voor een soort Movinghead.

    Ik gzou graag eens van jullie willen weten wat jullie van de volgende movingheads vinden en welke jullie zouden kopen. Mocht je meer type weten dan mag je die erbij zetten.

    Het gaat om:

    Showtec MEX-150
    Showtec Typhoon-150
    Showtec Hurricane 300
    GLP MAX

    Dit zijn voor weinig gebruik betaalbare headjes.

  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

    #2
    Sorry, maar ik zou geen van deze willen aankopen!

    Mischien verstandig om even te vermelden wie je bent en wat je doet en wat de bedoeling is met die MH's...

    SuCCeS

    <h5>Showtechniek</h5>

    Comment

    • PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

      #3
      Ga voor de GLP YPOC, is een clone van de Movitec SL250 maar heb gehoord dat ze nog niet echt beschikbaar zijn.

      PowerSound was hier...
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

      Comment

      • Controller
        • Apr 2002
        • 745

        #4
        Ik wil de headjes ook niet kopen maar ik wil jullie mening erover weten omdat die dingen in steeds meer folders staan.

        Comment

        • LJ Gerrit
          • Apr 2002
          • 479

          #5
          Doordat ze steeds meer in de folders staan wil niet zeggen dat het daadwerkelijk ook wat is.
          In al die jaren dat ik in deze branche werkzaam ben, heb ik die spotjes nog nergens gezien.
          Het zal wel niks kosten.......

          ------------------------------------------------
          Without colour, there is no perception
          ------------------------------------------------
          MvG

          Gerrit Schottert
          Controllux

          Comment

          • ostracized
            • May 2002
            • 214

            #6
            TIP:
            let er op of er wel gasontlading lampen in zitten. als het een gewone halogeen lamp is niet doen!!!
            bij gas ontlading natuurlijk ook de zwaarste type(vermogen) kiezen.
            en altijd bij stroom uitval 10 minuutjes wachten.........


            met lof en andere groente

            (...)

            Comment

            • Techieguy
              • Dec 2001
              • 227

              #7
              Ik zou meer letten op lichtopbrengst dan vermogen... Verschilt nog per type gaslamp... Ook kleurtemp. is heel belangrijk!

              _________________________
              "Het is nevel GEEN rook!!"
              _________________________
              \"Het is nevel GEEN rook!!\"

              Comment

              • Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

                #8
                citaat:
                TIP:
                let er op of er wel gasontlading lampen in zitten. als het een gewone halogeen lamp is niet doen!!!
                bij gas ontlading natuurlijk ook de zwaarste type(vermogen) kiezen.
                en altijd bij stroom uitval 10 minuutjes wachten.........
                met lof en andere groente
                Beetje vreemde tip vind je niet?"

                Zwaarste lamp kiezen..............leuk voor een drive-in om met een HMI/MSR 1200Water aan te komen zetten................

                <h5>Showtechniek</h5>

                Comment

                • CyberNBD
                  • Aug 2000
                  • 1318

                  #9
                  Beetje belachelijk van dat lampvermogen ja, meestal doet een 250W msd pitje het al heel aardig, in een zaaltje van 300 man aankomen met 4 scans of yokes van 1200HMI is compleet belachelijk. Alleen voor gasontlading gaan ben ik het ook niet echt mee eens, mijn trackspotjes hebben ook "maar" een 250W halogeenlampje, en die durf ik best langs een scan met een 250W msd zetten, hangt gewoon van de optiek van de spot af. Hou er ook ff rekening mee dat het voor een simpele drive-in een kostelijke zaak is om een gasontladingslampje te vervangen, echt goedkoop zijn die dingen niet!

                  Greetzzz,
                  Tom
                  CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                  Comment

                  • Dj xceat
                    • May 2002
                    • 4

                    #10
                    Ik zou geen van deze kopen.

                    Heb recente ervaring met de hurricane en de typhoon, en was er niet echt tevreden over. De prijs-gebruiksopties zijn wel ok, maar dan blijft het daar dan ook bij. De lichtscherpte viel me erg tegen, hetzelfde gold voor de gobo's.

                    De reden dat ze zteeds meer aangeboden worden is denk ik omdat veel mensen graag MH's willen maar geen geld voor macies hebben. Showtec en adnere fabrikanten springen hierop in.
                    Wat die licht sterkte betreft, ben ik het compleet eens met Tom van CyberNBD. Een mx1 250watt halogeen scan verschilt qua licht sterkte niet veel van een mx4 met gasontlading: het is allebij te fel om er ijn te kijken. Hierbij koste een nieuw lampje te veel, en zijn deze erg breekbaar voor on road gebruik.

                    Joost

                    Comment

                    • XfighterX
                      • May 2002
                      • 1

                      #11
                      Het hangt ervan af voor welk doel je die zal gaan gebruiken.
                      Indien je maar 1 keer per maand moet gaan spelen zou ik het wel aandurven ze te kopen, meerbepaald dan de hurricane 300W.
                      Maar denk goed na dat de kwaliteit van die lampen niet uitstekend is!
                      Het is zeker mogelijk dat ze kinderziektes bevatten omdat ze maar net bestaan. Maar in vergelijking met hun kostprijs blijft het een risico.
                      Ga ook eerst na waar en hoe je deze zal gaan gebruiken, want zo'n hurricane is niet echt klein. Ook niet vergeten dat je een DMX-tafel hebt die voldoende kanalen heeft een gebruiksvriendelijk is.
                      Persoonlijkz zou ik aanraden nog effe te sparen en dan tot de aankoop over te gaan van kwalitatief betere toestellen.
                      Het is ene grotere investring maar je zal er geniet van hebben.
                      Een goed voorbeeld is de Movitec SL-250 en de Studio Due Giant of Sudio due Shark.
                      Ikzelf beschik over 4 Giants en ben er zeer tevreden van.


                      Peter

                      [EDIT]Bewerkt door de moderator. Als je de produkten zelf verkoopt, stuur dan een mailtje naar degene die dat produkt zoekt. Opmerkingen die richting in horen niet op het forum[/EDIT]

                      Comment

                      • maarten
                        • Jan 2002
                        • 268

                        #12
                        [quote]citaat:


                        Zwaarste lamp kiezen..............leuk voor een drive-in om met een HMI/MSR 1200Water aan te komen zetten................

                        <h5>Showtechniek</h5>
                        Is dat de zwaarste lamp die je kent ??
                        er zijn ook yokes met 4kw of 6kw hmi hoor :-)

                        Comment

                        Working...