Storing op DMX lijn door Solenoid klep.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    Storing op DMX lijn door Solenoid klep.

    Over een 2 tal weken heb ik een halloween project waarbij een kist door luchtdruk geopend en gesloten wordt. Ik maak gebruik van een switchpack (Showtec RP-405 MKII). Nu werkt de programmering perfect. Switchpach schakelt betreffende kanaal perfect in en uit wanneer dit moet. Zodra ik echter de (230v) Solenoid luchtklep aansluit op het betreffende kanaal ontvangt de switch geen DMX signaal meer na een aantal maal schakelen. Dit gebeurt niet zodra ik een lamp in plaats van de Solenoid gebruik. Ik vermoed dus dat de Solenoid klep een ongewenste storing geeft op de DMX lijn waardoor de Enttec open Dongle vastloopt. In theorie zou dit volgens mij niet moeten kunnen maar het gebeurt wel.

    Met terminator geprobeerd of het switchpack als laatste in de keten maar ook dat heeft geen effect. Is er nog iets wat ik kan proberen? Een storingsfilter voor 230v tussen switch en Solenoid? Ik heb nog wel een DMX booster / splitter. Dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.

    Nogmaals hang ik een gewone lamp aan het switchpack dan is het probleem er niet. Dit is dus puur alleen met de Solenoid klep.

    Het is een speld in een hooiberg maar wellicht vind ik hier bij toeval toch die ene speld die dir probleem kent en hier een oplossing voor weet.

    Alvast bedankt.

    Groetjes Christian.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!
  • Superfly
    • Sep 2008
    • 86

    #2
    Het is inderdaad vreemd wat er gebeurd, maar door de inductieve belasting ontstaat er een spanning/stroom piek.
    Een net filter tussen de Switch en de Solenoïde zou ik eerst proberen
    Wat gebeurd er als je een lamp parallel aan de Solenoïde schakelt?

    Je zou het kunnen proberen om er een extra relais tussen te zetten welke op zijn beurt de Solenoïde schakelt.
    Maar een relais is ook een inductieve belasting dus mogelijk gaat dat ook al fout.
    Maar hierdoor gaat de Stroom ( schakel piek storing) van de Solenoïde niet meer door de switch.
    Je DMX line filteren door er een versterker tussen te plaatsen kan ook een oplossing zijn.

    Gegroet.
    Marcel.
    Last edited by Superfly; 30-08-20, 02:27.
    Make My day, Blow your Amp

    Comment

    • RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

      #3
      Heb je al geprobeerd om de lamp EN de spoel gelijktijdig aan te sluiten, dit dempt misschien wat van de storing.
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

      Comment

      Working...