Kleine LED wash

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    Kleine LED wash

    De afgelopen tijd heb ik mijn eigen Robe 250XT's amper meer ingezet en huur ik regelmatig LED washes bij een collega. Tijd voor verandering dus, de Robe's zijn er al uit en ik ben lekker aan het oriënteren op een leuke headje. Daar is in eerste instantie een lijstje uitgekomen:

    CLF Beam 6
    Robe LedBeam150
    Briteq BT Orbit
    Stairville MHz1915
    Chauvet Rogue R1 Wash
    Martin Rush MH6
    Showtec Infinity IW720


    Leuk lijstje, tijd om te filteren.

    De CLF Beam 6 valt af. Geen zoom (wat ik toch wel graag wil), relatief laag LED vermogen en door de vormgeving van de behuizing schadegevoelig (geen handgreep oid!) -> out
    De Robe LedBeam150 valt af om budgettaire redenen. 6 of 8 van die lampjes wordt een te grote investering op dit moment -> out
    Dan de Stairville. Erg leuk lampje, de IEC connector is een groot minpunt. Daarnaast is het de vraag hoe lang (en hoe makkelijk) daar in de toekomst onderdelen voor verkrijgbaar zijn of hoelang het lampje op de markt blijft mocht ik over 2 jaar willen uitbreiden. -> out

    Martin Rush MH6. Ook een top lampje, maar doet wat mij betreft te weinig voor de prijs. Ik heb sterk het gevoel dat ik 200,- betaal voor de naam en daarmee heb ik het gevoel dat ie te duur wordt. Twijfelgeval, wat mij betreft uit de selectie.
    Briteq Orbit: leuk lampje, misschien iets te heftig voor wat ik doe, maar goede prijs voor wat er geboden wordt. Ook een twijfelgeval, ik denk dat dit hem niet wordt.

    Showtec Infinity IW720 zie ik volgende week van dichtbij maar is qua specs veelbelovend. De prijs vind ik wel aan de hoge kant en... is de IW720 nog verkrijgbaar?

    De Chauvet Rogue R1 Wash heb ik gisteren gezien en geprobeerd. Dit lampje is eigenlijk precies wat ik zoek en de prijs is ook erg vriendelijk. Voor mij is dat op dit moment de beste kandidaat.


    Wat ik me vooral afvraag (en vandaar dit topic): zie ik een goede kandidaat over het hoofd? Met bovenstaande probeer ik een beetje mijn kader aan te geven, samengevat:
    - LED Wash met zoom
    - Minstens 100W RGBW LED vermogen
    - Compact lampje voor de wat kleinere shows. Ik doe geen stadions of Ziggo Domes
    - Redelijke prijs, ergens rond de 700,- ex btw inkoop


    Iemand aanvulling op het lijstje? Ik hoor het graag!
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
Working...