Automatische volgspot Stormruiter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    Automatische volgspot Stormruiter

    Afgelopen week de voorstelling van Stormruiter in het WTC van Leeuwarden bezocht.
    Zo te zien werden de solisten door de (grote) ruimte vastgehouden door een aantal movingheads terwijl er flink werd bewogen.
    Er staken twee antenne achtige uitsteeksels uit hun kleding bij de schouders.
    Heb wel al eens iets vernomen over automatische tracking met movingheads van spelers.
    Maar het fijne weet ik er niet van. Iemand die op de hoogte is van deze nieuwe technologie???
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Originally posted by SPS
    Afgelopen week de voorstelling van Stormruiter in het WTC van Leeuwarden bezocht.
    Zo te zien werden de solisten door de (grote) ruimte vastgehouden door een aantal movingheads terwijl er flink werd bewogen.
    Er staken twee antenne achtige uitsteeksels uit hun kleding bij de schouders.
    Heb wel al eens iets vernomen over automatische tracking met movingheads van spelers.
    Maar het fijne weet ik er niet van. Iemand die op de hoogte is van deze nieuwe technologie???
    Bij grote vergaderzalen en congressen, zijn de camera's en de spots via software gekoppeld aan de zitplaats van de spreker Die zitplaats is meestal onveranderlijk. Ik denk dat zoiets ook gebeurt bij Miljoenenjacht van Linda de Mol, waarbij de dames met de koffertjes waarschijnlijk ook op,een gemarkeerde plaats staan. De locatie van de koffertjes wordt vooraf geprogrammeerd, zodat een operator alleen het nummer van de gevraagde koffer hoeft aan te klikken. ((Slimme duimen heb ik toch hè)
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      Snap ik. Maar bij de Stormruiter werden de solisten dynamisch gevolgd door meerdere MH's. In een speelveld van ca. 60x20 meter! oa tijdens paardrijden!
      Wat is de gebruikte technologie??
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

        #4
        Het is inderdaad tracking, vernam ik van een van de spelers. Hij werkt ook voor een voorstelling waar ik ook voor werk.
        Het fijne weet ik er ook niet van, maar je idee klopte inderdaad.

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Einde van het vak volgspotter? Met pakkie brood in de nok van arena of ahoy?
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • Ampli
            • Aug 2014
            • 58

            #6
            Zal ongetwijfeld gebasseerd zijn op het richtantenne principe, vroeger gebruikte we dit om bv iemand te zoeken met de 27mc bakkies,
            je kon dan redelijk de richting vinden van iemand, aan de hand van sinaal sterkte wist je dan of veraf was of dichtbij,
            uiteraard zal het volgmovinghead systeem veel verfijnder zijn en ook de afstand en richting nauwkeuriger peilen
            Last edited by Ampli; 09-10-18, 18:46.

            Comment

            • Siwi
              • Apr 2004
              • 8

              #7
              Zie ook volgende filmpje: https://youtu.be/P7NgM-mPpDQ

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                ik ken deze
                TrackPod, the tracking tripod for automated follow-spots and instant focusing, is a single-operat...
                lekker belangrijk!

                Comment

                Working...