Jaren later: Mac 700 of VL2500

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lynx
    • Nov 2010
    • 94

    Jaren later: Mac 700 of VL2500

    Tegenwoordig is de 2e hands markt Big Business.

    Overal worden spotjes zoals een Mac700 Profile of een VL2500 spot aangeboden.
    10 jaar geleden was er hier op dit forum een topic over de Mac700 vs. de VL2500. Toen waren er net iets meer plusjes voor de VL dan voor de Mac.

    Ik ben benieuwd.. Na jaren trouwe dienst, mishandelingen, vrachtwagen in en uit, hier en daar een bier douche, wat is nu de ervaring.

    Kort gezegd: Er is geen budget voor nieuwe kopjes. Wat als ik nu een 2e of 3e hands spotje zou willen aanschaffen met de output van een 700watt lamp, CMY, etc. Wat is nu jullie ervaring / mening over boven genoemde spotjes? Zijn er ander goede alternatieven behalve nieuw?
    Service uitvoeren is geen probleem. De kennis is in huis. Alleen geen budget voor dure spare parts.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Ik zou zeggen neem contact op met cue sale in eijsden. Daar zijn beide occasion op voorraad incl spare parts. Kunnen je een goed voorstel doen en ook advies over onderdelen prijzen geven.

    Comment

    • Lynx
      • Nov 2010
      • 94

      #3
      Originally posted by rdreiers
      Ik zou zeggen neem contact op met cue sale in eijsden. Daar zijn beide occasion op voorraad incl spare parts. Kunnen je een goed voorstel doen en ook advies over onderdelen prijzen geven.
      Uiteraard heb ik daar al een mailtje lopen. Ook met SalesAll waar vooral de 700's staan.
      Het gaat mij meer om de gebruikservaringen.
      Ik heb gehoord (en of dat dus waar is weet ik niet) dat de VL2500 problemen zouden hebben met de ballasten. Nu delen anderen deze ervaring juist weer niet.

      Mijn voorkeur gaat nu uit naar de VL'len. Maar misschien waren de VL'len 10 jaar geleden wel de top maar blijkt dat de mac700 toch betrouwbaarder is.
      Vandaar een beetje de vraag aan de mensen die nu nog met de spotjes werken.

      Comment

      • geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

        #4
        Stop met zoeken: Martin Mac 700!

        Vraag elke ervaren lichttechnicus hoe stabiel de 700's zijn en hoe stabiel de VL2500's zijn. Vraag daarna ook: als je zelf de reparatierekening dient te betalen.... met welke spot ga je dan op pad?

        Een VL2500 is geschikt voor het high-end werk. Vergelijk het met een volkswagen versus een mercedes.
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

        Comment

        Working...