Vintage theater lampjes, wat zijn ze waard?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvoitus
    • Apr 2011
    • 45

    Vintage theater lampjes, wat zijn ze waard?

    Ik heb een viertal Strand electric Pattern 23 lampen. Ze liggen al een flink aantal jaar te stoffen, en ik vraag me af wat ik er mee moet doen.

    De lampen (Phillips P28s / 6800c) die erin horen zijn niet meer leverbaar, dus in deze staat kan ik er niks mee.

    Ik heb links en rechts gehoord dat ze redelijk wat geld waar kunnen zijn, online zie ik bedragen van 100 euro tot 1000 euro. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een schatting van de waarde. Mochten ze weinig waard zijn, dan gebruik ik ze zelf liever. Mochten ze een paar honderd euro opbrengen dan gebruik ik dat geld liever weer om in andere dingen te investeren.
    Uiterlijke staat van de lampen is wel gebruikt, er zitten redelijk wat plakbandresten op en volgensmij heeft iemand ooit zijn logo in zilver erop gespoten.

    De vraag is wat ik er het beste mee kan doen?

    Optie 1: In deze staat op marktplaats verkopen.
    Optie 2: Omvormen naar andere fitting (GY9.5 ofzo), alhoewel ik ze nu niet mis en vier stuks zeker niet echt nodig heb.
    Optie 3: Lampen een keer goed schoonmaken (tape resten etc eraf halen) en eventueel opnieuw spuiten, zodat ze er beter uit zien en dan weer op marktplaats zetten?

    Last edited by arvoitus; 10-01-18, 19:34.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Staat er twee op marktplaats nu vier dagen zie ik. Verkoper vraagt 250 per stuk. Je kunt de advertentie eens in de gaten houden en kijken wat er gebeurd. Lampconversie heb ik het idee dat dit niet veel werk moet zijn.

    Comment

    • arvoitus
      • Apr 2011
      • 45

      #3
      Nee, een conversie zal qua geld en moeite niet veel voorstellen. Voor mezelf zou ik een GY9.5 het nuttigst vinden, maar misschien vinden andere mensen een E27 oid fijn.

      Het gaat me meer om wat de lampen waard zijn, als ik sommige mensen en advertenties moet geloven dan kunnen ze tot wel 1000 euro per stuk waard zijn. Is dat realistisch, en hoe kan ik dat bereiken?

      Ik vind het leuk om ze op te knappen, maar dan wil ik wel weten of dat de moeite waard is (en hoe ik dat het beste kan doen).
      Last edited by arvoitus; 11-01-18, 09:55.

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        Op "interieur" marktplaats maak je de beste kans.

        ik denk dat je anders misschien eens een mailtje kan wagen aan een decorateur of horecainrichter. Die zullen niet top geld betalen maar waarschijnlijk wel direct de hele bups cash komen ophalen en dat is ook wat waard....
        lekker belangrijk!

        Comment

        • arvoitus
          • Apr 2011
          • 45

          #5
          Originally posted by showband
          Op "interieur" marktplaats maak je de beste kans.

          ik denk dat je anders misschien eens een mailtje kan wagen aan een decorateur of horecainrichter. Die zullen niet top geld betalen maar waarschijnlijk wel direct de hele bups cash komen ophalen en dat is ook wat waard....
          Het opknappen van de lampen zelf vind ik ook leuk, dus dat is geen probleem. Maar welke prijs moet ik op rekenen?

          Comment

          • Ampli
            • Aug 2014
            • 58

            #6
            Zu eerst zo proberen, bevalt de prijs verkopen, opknappen kan ook de waarde verminderen

            Comment

            • arvoitus
              • Apr 2011
              • 45

              #7
              Originally posted by Ampli
              Zu eerst zo proberen, bevalt de prijs verkopen, opknappen kan ook de waarde verminderen
              Hoogste bod is nu 255 euro voor 4 stuks.

              Comment

              Working...