J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Ingeschreven
    Jun 2003

Standaard

Lijkt mij zeker de moeite waard om dit eens te gaan uittesten. Kan er alleen nog niet uit halen of deze ook meerdere audio outputs kan aansturen. Dit laatste is wel een vereiste maar dat ga ik uit proberen! Dankjewel voor deze fijne en wellicht afdoende en als bonus goedkope oplossing!
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Ingeschreven
    Jun 2003

Standaard

Het heeft even geduurd maar uiteindelijk de oplossing gevonden. Ik heb Venuemagic Express aangeschaft voor iets onder de € 50,--. Daarnaast had ik al een Enttec open DMX dongle. Het is mogelijk om met een virtual MIDI device (LoopBe / gratis) een link te maken van Reaper naar Venuemagic. Met andere woorden in Reaper heb ik een virtual instrument toegevoegd en die laat ik 3 midi signalen (3 tonen) uitsturen op het moment waarop een tijdlijn in Venuemagic moet starten. Via virtual MIDI device luistert Venuemagic naar de juiste input signalen die Reaper uit stuurt. Hierdoor kan ik een tijdlijn in Venuemagic starten, stoppen en terug naar het begin laten gaan. Doordat ik gebruik blijf maken van Reaper heb ik via de Tascam audio interface gewoon 8 separate audiotracks en wordt de tijdlijn van Venuemagic gestart door Midi. Alleen Venuemagic DMX+AV heeft de mogelijkheid om meerdere audiosporen en meer dan een stereouitgang te gebruiken. Aangezien deze verzie om en nabij de € 600,-- koste wilde ik het toch anders proberen. Het resultaat is een vooraf geprogrammeerde show voor 8 kanalen aan geluid en een synchroon lopende lichtshow voor iets meer dan € 100,-- als je zelf nog een Enttec dongle moet kopen.
    Shortlist:
    Venuemagic Express 3.1 (Net onder €50,--)
    Enttec open DMX Dongel (Had ik al maar ligt tussen de €60,-- en €70,--)
    LoopBe1 (Gratis niet commercieel anders net onder €12,--)

Kortom maximaal €132,-- om een leuke lichtshow mee te programmeren voor o.a. Halloween. Hiervoor heb ik het gebruikt. Middels een presentatie afstandsbediening (ben de naam even kwijt maar jullie weten wat ik bedoel) kon ik dus draadloos de show instarten en resetten.

Groetjes Christian.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Zo doe ik het ook! Alleen gebruik ik Daslight4 als licht software en dongle
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Labels voor dit Post

Forum Rechten