Probleem dmx instellen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeslaerhoven
    • Oct 2017
    • 1

    Probleem dmx instellen

    Goedenavond. Ik heb een vraag. Zaterdag heb ik een heel simpel licht setje gekocht maar krijg jet met geen mogelijkheid aan de praat. Het gaat om een qtx dm-x6 mini par controller en 4 ibiza 12 led 3 watt spotjes. Als ik een par op de controler aan sluit en geef hem het eerste adres en doe de eerste schijf omhoog zou hij rood moeten kleuren normaal. Maar bij mij geeft hij eerst wit bij een beetje omhoog. Dan bij half ongeveer groen. Nog wat hoger weer wit en hellemaal open gaat hij uit. Ook bij andere programma's lijkt hij een beetje te doen waar hij zelf zin in heeft. Ligt dit aan het fout instellen of is de controller niet goed. Hoor graag wat het probleem zou kunnen zijn. Alvast bedankt voor de reactie. Gr. Cees
  • muppet
    • May 2009
    • 94

    #2
    Ik denk dat je behalve een DMX-adres ook een modus in moet stellen, waarin je eigenlijk je voorkeur aangeeft met hoeveel kanalen je de lampen wilt bedienen.
    Standaard zal de 1e schuif van je sturing adres 1 zijn, en zo verder. Je lampen kunnen waarschijnlijk in 1, 3 en 7-kanaals (oid.) functioneren.
    Even het boekje nog induiken denk ik. ;-)
    Sound should sound like it should sound...

    Comment

    • rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

      #3
      Heb je al contact met je leverancier gehad? Ik hoop dat je je realiseert dat de hosters van die forum deze spullen ook verkopen? ik zou beginnen om de controller in 7 kanaals modus te zetten en dan te kijken wat gebeurd.

      Comment

      Working...