Showtec Creator 1024 Pro probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RamonCC
    • Sep 2017
    • 3

    Showtec Creator 1024 Pro probleem

    Hoi,

    Ik heb zondag een Creator Pro aangeschaft, en deze bevat een beperkt aantal fixtures.
    Ik ben gaan zoeken, en vond via Avolites de benodigde .R20 files
    Deze heb ik geimporteerd, totdat de creator crashte.
    Een reboot bracht deze weer tot leven.

    In eerste instantie dacht ik een corrupt R20 bestand, en heb de volledige tafel gewiped en overniew begonnen.
    Maar het probleem blijft bestaan bij meerdere R20 bestanden.

    Ik ben daarna met de showtec Personality Builder een eenvoudige fixture gaan maken, met slechts 1 channel.
    Daar kan weinig mis mee gaan, verwacht je, maar ook bij het inladen van dit bestand, crasht de Creator.
    Ik heb een werkende Personality file ingeladen in de Personality Builder, enkel de naam aangepast en opgeslagen onder een nieuwe naam, maar dat levert ook een crash op.
    Allerlei variaties geprobeerd, maar enkel crashes.
    De Creator is zo compleet nutteloos voor mij.

    Ik heb bij Highlite.nl firmware en software gedownload, inclusief de Windows 10 variant van Personality Builder.
    Meerdere laptops meerdere USB sticks.

    Heeft iemand ervaring hiermee en/of de Showtec Creator?

    Thanks,

    Ramon
  • mark frans
    • Aug 2010
    • 1

    #2
    Wij ervaren hetzelfde probleem! Volgen dus ook even mee...

    Comment

    • Hanzie
      • Apr 2017
      • 4

      #3
      Originally posted by RamonCC
      Hoi,

      Ik heb zondag een Creator Pro aangeschaft, en deze bevat een beperkt aantal fixtures.
      Ik ben gaan zoeken, en vond via Avolites de benodigde .R20 files
      Deze heb ik geimporteerd, totdat de creator crashte.
      Een reboot bracht deze weer tot leven.

      In eerste instantie dacht ik een corrupt R20 bestand, en heb de volledige tafel gewiped en overniew begonnen.
      Maar het probleem blijft bestaan bij meerdere R20 bestanden.

      Ik ben daarna met de showtec Personality Builder een eenvoudige fixture gaan maken, met slechts 1 channel.
      Daar kan weinig mis mee gaan, verwacht je, maar ook bij het inladen van dit bestand, crasht de Creator.
      Ik heb een werkende Personality file ingeladen in de Personality Builder, enkel de naam aangepast en opgeslagen onder een nieuwe naam, maar dat levert ook een crash op.
      Allerlei variaties geprobeerd, maar enkel crashes.
      De Creator is zo compleet nutteloos voor mij.

      Ik heb bij Highlite.nl firmware en software gedownload, inclusief de Windows 10 variant van Personality Builder.
      Meerdere laptops meerdere USB sticks.

      Heeft iemand ervaring hiermee en/of de Showtec Creator?

      Thanks,

      Ramon
      Goedendag,

      Ik ben zelf een aardig ervaren creator pro gebruiker en dit probleem ken ik niet. Vermoed dat er iets anders fout gaat.

      1. Gebruik een fat32 geformatteerde usb stick en plaats de r20 bestanden hier in. (rootdirectory, creator leest geen mappen)
      (gebruik de r20 bestanden uit de builder of via de tafel zelf, mijn ervaring is dat avolites bestanden niet werken, (de bestandsopbouw is r20, maar de indeling anders))

      2. Wijzig naam van het bestand alleen in de builder! Als je de naam wijzigd door de naam gewoon te wijzigen, werkt niet. Creator leest alleen de naam zoals die in de tafel is gemaakt of met de builder. (Dit geldt ook voor shows opgeslagen op de usb stick! Wijzig de naam niet en laat aub de naam staan zoals je die via de tafel hebt gemaakt. Als je de naam wijzigd blijft de tafel de oude naam zien!)

      3. Creator pro kan 80 fixtures besturen (max 80 fixtures te patchen), maar de bibliotheek kan max 32 fixtures bevatten. Hij kan meer van de usb stick lezen, echter je kan maar 32 verschillende selecteren, die hij in zijn interne biblioheek opslaat.

      4. Het is mij nog niet gelukt om in de builder10win, de palletten te programmeren en deze vervolgens te gebruiken. Je kan in de tafel max 80 palletten kwijt (4 paginas x 20). Ik programmeer per fixture type een aantal kleuren en gobo's, evt prisma en rotatie en programmeer voor de pan en tilt fixtures een aantal p/t posities.
      Mocht je toch gaan expirimenteren met de palletten in de builder, houdt er dan rekening mee, dat de palletten vd fixtures elkaar niet overlappen. Gebruik voor fixture 1 bijv palletten 1 /m 15 en fix 2 palletten 16 t/m30, etc. Mocht je daar vragen over hebben (palletten) hoor ik het wel, hier zijn namelijk ook nog wel mogelijkheden voor.

      Advies:
      Maak tafel helemaal leeg, zet nieuwste firmware er op en zet op een usb stick je 32 meest gebruikte fixture types (gemaakt in de builder, is wat werk maar werkt het beste). Zet usb-stick in de tafel. Patch de tafel met de door jou meest gebruikte configuratie/fixtures en programmeer vervolgens de gewenste palletten. Sla deze "show" op bijv onder de naam "BasisPat1" herhaal dit eventueel voor veel andere gebruikte patch configuraties.
      Gebruik deze basis patch "BasisPatXX", steeds als basis voor een nieuwe show en sla dan de show op, onder een eigen naam.

      Gebruik een usb stick van max 8Gb/16GB te grote usb vindt hij ook niet leuk. Gebruik een apparte usb stick voor: fixtures en 1 vd shows.

      Ps. Een show gemaakt in de ene software versie, werkt niet met een andere software versie (bij updaten gaat alle show info merendeels verloren). Voor alleen de fixtures en hoe ze gepatcht staan maakt het niet uit, playbacks en palletten werken niet, niet meer of zijn niet volledig en moeten dus opnieuw geprogrammeerd worden.

      Bij toch nog problemen, laat het weten. Kan dan evt kijken of je de fixture goed gebouwd hebt.
      Last edited by Hanzie; 15-10-17, 23:34.
      Without a lightengineer it will be dark.

      Comment

      • RamonCC
        • Sep 2017
        • 3

        #4
        Hartstikke bedankt, Hanzie, voor je uitgebreide reactie.

        ik kreeg geen notificatie vandaar mijn late reactie.
        het probleem kwam inderdaad door avolites R20 files.
        en eenmaal 1 foute fixture file in de creator en elke andere daarna toegevoegde file gaat ook fout.
        de tafel moet dan helemaal leeg.
        samen met highlite heb ik dit uitgevogeld.

        Wat je zeker ook niet moet doen, is wanneer je een werkende fixture file iets wilt aanpassen en dan updaten.
        bijvoorbeeld een omschrijving van een channel.
        Dat gaat hopeloos mis.
        dus zorg er voor dat je fixture files zo zijn hoe jij ze wilt, dan pas in de creator.
        daarna aan programmeren beginnen.

        daar ben ik nog behoorlijk mee aan het stoeien.
        om de logica te snappen hoe je een geschikte layout maakt.

        gelukkig heb ik nog wat posts van je gezien, waar ik nog verder mee kan.

        nieuwe firmware nieuwe playbacks is beangstigend....

        Comment

        Working...