Star way moving head wash servo color elite 250

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • retep
    • Dec 2016
    • 16

    Star way moving head wash servo color elite 250

    Ik kan een paar moving heads van het merk starway kopen, maar ik kom dit merk nagenoeg nergens tegen en de site van starway is ook maar magertjes en verder geen info over de desbetreffende
    heads, dus ben ik bang dat als ze stuk gaan, onderdelen dan een probleem gaan worden. Dus wie heeft van dit merk gehoord en kan mij vertellen of het wat is of dat ik er met een grote
    boog omheen moet lopen?
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Als ik naar de website kijk lijkt het op een van de zo vele china resellers, gezien de bedrijfs grote zal service wel net zo klein zijn.

    Snelle mannen met maar een doel, snel doorschuiven met de dozen, heb je parts nodig wordt die vaak een eigen speurtocht.

    Kunt als je 8 kopjes koopt het beste 2 spare laten meekomen. Heb je altijd onderdelen genoeg.

    Comment

    • lucken
      • Sep 2002
      • 342

      #3
      Star Way elite 250 is bijna identiek aan de Movitec en Futurelight spots van indertijd. Allen kwamen toen uit de nu "Robe" fabriek. Dus meeste onderdelen zijn identiek aan de Robe 250.

      Comment

      • retep
        • Dec 2016
        • 16

        #4
        Bedankt voor de adviezen, niet kopen dus. Ik zoek dus een stuk of 16 heads, 8 spot en 8 wash, met minimaal een 250 wat lamp en rond de 400/500 euro per set van 2 in een case.
        Het is maar voor 10 dagen per jaar en 7 uur per dag.
        Ik kom verder nog wat andere heads tegen in die prijsklasse, dus zouden jullie daar eens je mening over kunnen geven?

        Martin Mac 250 (Krypton) wash, beam, spot. Deze kom ik wel heel erg vaak tegen.
        Showtec moving head explorer pro 250. Deze kom ik wat minder tegen.

        Comment

        • Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

          #5
          Is inhuren geen optie? Het is wel leuk om de spotjes zelf te hebben maar dan moet je ook al het onderhoud er aan doen.
          En van stil staan de andere 355 dagen in het jaar worden ze er ook niet beter op.

          Er zijn diverse bedrijven in Nederland waar je dergelijke setjes zonder problemen kunt inhuren, en sommige leveren ze zelfs in jouw omgeving af bij een "Pick Up Point" zodat je nooit ver hoeft te rijden.

          Comment

          • retep
            • Dec 2016
            • 16

            #6
            Ik heb wel eens gevraagd wat het kost, en schrok ik vd prijzen, want het is niet 1 avondje maar 10 dagen, en dan hadden ze een partij eisen voor de medewerkers die meer bij popsterren passen,
            want broodjes, maaltijden, koffie en frisdranken de hele dag door gratis en hotelkosten vergoed of dure reiskosten bla bla, en dan kreeg ik een setje licht van drie keer niks, dus niet echt een optie,
            en daarom kies ik liever voor gebruikt materiaal dat na 1 of 2x gebruiken al terug verdiend is qua huren. En als het dan na 2 of 3 jaar een beetje wil lopen, dan kan ik langzaam het oudere spul
            verkopen en tegen die tijd wat nieuwer materiaal kopen. Verder ben ik geen elektronica man, maar wel technisch genoeg om zo'n head eens open te maken en desnoods een riempje, motor of lagertje
            vervangen en de boel eens goed schoonmaken, en dan denk ik dat je met gebruikt spul ook wel een eind komt. Gaat er elektronisch iets kapot, dan houd het ook voor de experts op, want
            die moeten dan ook dingen gaan na bestellen, dus op de avond zelf kunnen ze dan ook niks doen als er wat stuk gaat. En om mij daar tegen in te dekken, wil ik van alles gewoon
            1 of 2 in reserve hebben staan, dus hang ik 6 heads op en heb er dan 2 in reserve staan, en dan moet het volgens mij ook prima kunnen. En qua opslag komt er een geïsoleerd kamertje
            in mijn loods die dan in de winter lichtjes verwarmd word, dus hebben ze niks te lijden van de vorst, vocht en/of kou. Als laatste gaat het om een nieuw project en als dat niet slaagd
            dan kan ik alles weer verkopen zonder al te veel verlies te maken, en met huren ik dan alsnog de volle mep moet betalen. En heb ik naast moving heads ook nog wat basis verlichting nodig
            en nog wat effecten voor op de achtergrond, en nog meer verlichting om een ontvangsttent uit te lichten en een berg kerstverlichting, dus dat komt er ook nog allemaal bij,
            en het budget voor de eerste keer dus aan de lage kant is. Ik zie dus veel heads van vooral martin te koop staan, en allemaal rond de 250 euro per stuk en vaak per 2 met case,
            en dat is wat ik zoek. En als anderen dergelijk 2ehands spul koopt voor de verhuur, dan zou het voor mij toch ook afdoende moeten zijn, want ik verhuur het verder niet en gebruik
            het zelf dus maar 10 dagen per jaar.

            Comment

            • rdreiers
              • Nov 2009
              • 407

              #7
              Verkeerde adres of verkeerde relatie's. Er staat zoveel materiaal op planken, een partij als aed en rentall doen niet anders als dozen tot te poort en terug schuiven. 10 dagen (2 weken dus) kan dat de kosten niet zijn.

              Comment

              • retep
                • Dec 2016
                • 16

                #8
                Ik denk dat een gebruikte moving head kopen goedkoper is dan 10 dagen huren, en dan is hij van mij. Stel ik koop ze voor 250 euro en het evenement loopt niet, dan kan ik ze nog verkopen voor 200 euro
                en dan hebben ze maar 50 euro gekost voor de tijd ik ze nodig had, en denk ik niet dat ik ergens een moving head voor 5 euro per dag kan huren, en dan van uitgaande dat het dan (semi)professionele heads
                zijn met een 200/250w lamp er in. Maar goed, het word dus 2ehands kopen, dus kun je ook zeggen wat je vind van die martin mac (krypton)modellen? Want daar word je mee doodgegooid op o.a. marktplaats.

                Comment

                • retep
                  • Dec 2016
                  • 16

                  #9
                  Hoi, zou je misschien nog en advies kunnen geven over die martin en showtec heads die ik noemde?

                  Comment

                  • retep
                    • Dec 2016
                    • 16

                    #10
                    Niemand die mij een beetje verder kan of wil helpen?

                    Comment

                    • Merijndj
                      • Mar 2001
                      • 660

                      #11
                      Je gooit alle adviezen die we hebben gegeven in de wind omdat het niet haalbaar is zonder verdere informatie (op te hebben gevraagd)..
                      Ga nu eerst eens in gesprek met een aantal van de genoemde partijen en vraag om een offerte voor 10 show dagen.
                      Probeer bijvoorbeeld: rentall, aed of ampco flashlight.. Vaak hebben deze ook leuke prijzen voor grotere sets

                      20 koppen kopen kan altijd nog, maar vaak zijn de koppen op marktplaats véél minder goed onderhouden als een kop die je huurt (denk bijv. aan lampen die aan het eind van de levensduur komen, die mag jij eerst gaan vervangen a 100€ de lamp
                      Nog niet gekeken naar onderliggende gebreken die pas na enkele uren gebruik naar voren komen.

                      Comment

                      • retep
                        • Dec 2016
                        • 16

                        #12
                        Alle adviezen? Jij kwam met een vraag of het geen optie is om te huren, en dat is dus geen advies en die andere vertelde dat o.a. rentall van alles op de plank heeft liggen,
                        maar dat was niet de vraag, want dan had ik beter kunnen vragen welke lichtboer schappelijke prijzen hanteert. En ik heb even gekeken en zie dan heads van 30 tot 60 euro
                        per dag, dus te duur want voor dat geld koop ik 1 tot 2 gebruikte vergelijkbare heads, en de heads van de licht verhuurders zijn ook geen nieuwe, dus kunnen ook stuk op bv 1e kerstdag,
                        zelfs clay paki's van over de 10.000 euro per stuk, en dan hoef je nergens aan te kloppen of naar toe te bellen want dan zit iedereen aan het kerstdiner of met hun poten op
                        de ski's in de sneeuw, dus risico's blijf je dan toch houden. En als ik 8 heads nodig heb, dan koop ik er 10 zodat ik er 2 in reserve heb staan en wat extra lampen,
                        en dan moet het wel heel raar gaan lopen als alles dan kapot gaat voor de 10 dagen voorbij zijn, en stel dat je zo'n worse case scenario krijgt, dan is een licht verhuurder
                        nog snel gebeld en besteld, dus word het voorlopig 2ehands spul, dus als je mij dan kunt zeggen wat o.a. de min en pluspunten zijn van martin of showtech heads,
                        dan heel graag, maar huren is gewoon geen optie.

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #13
                          Originally posted by retep
                          min en pluspunten zijn van martin of showtech heads.
                          Martin is wat degelijker over het algemeen, en er zijn er erg veel van. Als ik jou verhaal zo lees zou ik voor de 1e versie mac250 gaan, dan ben je wel verzekert van regelmatig wat onderhoud, repareren etc. Maar als je dat graag zelf doet... Ik heb deze ook gewoon nog en een aantal gebruik ik ook maar weinig, te weinig om nieuwe te kopen.
                          Hou er wel rekening mee dat de prijzen hard omlaag gaan van dit soort typen. Alles gaat naar led.
                          Let wel op de levensduur van de lamp, een nieuwe kost al gauw een 80 a 90 euro...

                          Comment

                          • rdreiers
                            • Nov 2009
                            • 407

                            #14
                            Misschien eerst beginnen om de leren lezen in de online prijslijst van rent-all.

                            De dagprijs cq startprijs is idd 30-60 euro per dag voor wat je zoekt.

                            Echter op blz 51 staat ook te lezen dat de 14 dagen prijs is de dagprijs maal 1,75

                            Ofwel tussen de 52,50 en 105 per lamp voor twee weken.

                            Hiervoor ga je gebruikt niets anders dan de ellende van een ander kopen.

                            Maar goed, als jij graag de schuur vol met oude lampen zet om deze 10 dagen per jaar hopelijk te gebruiken.

                            Misschien is het verstandiger om dat te blijven doen waar je goed in bent en als het te groot wordt kennis en middelen te huren.

                            Comment

                            • DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

                              #15
                              Originally posted by retep
                              en de heads van de licht verhuurders zijn ook geen nieuwe, dus kunnen ook stuk op bv 1e kerstdag,
                              zelfs clay paki's van over de 10.000 euro per stuk, en dan hoef je nergens aan te kloppen of naar toe te bellen want dan zit iedereen aan het kerstdiner of met hun poten op
                              de ski's in de sneeuw, dus risico's blijf je dan toch houden.
                              Als je zo reageert op een bedrijf dat zijn sporen verdient heeft door service en kwaliteit te leveren, dan heeft het volgens mij toch geen nut meer om daarop terug te komen.

                              Huren blijft voor dit soort klussen gewoon het goedkoopste, als de topic starter een beetje thuis was geweest in het wereldje dan had hij geweten dat er dagelijks vele vrachtwagens door het land rijden om spullen bij elkaar te huren. Ja ook de grote bedrijven... Trailers vol.

                              Hij heeft (zoals zo vaak) al beslist dat hij oud spul wil kopen, prima als het je hobby is om het in goede staat te brengen en te houden. Of het economisch de beste keus is, tja.

                              Comment

                              Working...