Lichttechniek toets/vragen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kleur explosie
    • Mar 2017
    • 80

    Lichttechniek toets/vragen

    Beste allen,

    Ondertussen ben ik van alles aan het leren maar kom op het punt dat ik wat theoretische vragen/opdrachten moet hebben. Is er iemand die een aantal vragen wil stellen of "opdrachten" kan bedenken zodat ik wat verder kan oefenen/leren? (geen vragen over DMX software)

    Wellicht weet ik heel veel niet, maar dan weet ik ook waar ik mij beter in moet verdiepen.

    B.v.d.
  • vester86
    • Jul 2010
    • 164

    #2
    een lichtplan maken, uitwerken, inclusief stroom berekening, en dimmerpatch ?

    Comment

    • Kleur explosie
      • Mar 2017
      • 80

      #3
      Wellicht wel een goed idee en dan hier eens plaatsen om te kijken wat ik fout doe of wat beter kan. Ik ga er mee aan de slag.

      Comment

      • Kleur explosie
        • Mar 2017
        • 80

        #4
        Ik ben een fictief cliënt nodig omdat ik nu al bezig ben met een volledig festival met podiums, tenten en theater voorstellingen...... Ik merkte het op in de EHBO ruimte dat er een begrenzing moet zijn.

        Kan iemand mij beperkingen geven in het plan....?

        Ik denk niet dat het de bedoeling is een script te schrijven voor een totaal festival.....

        Comment

        • Kleur explosie
          • Mar 2017
          • 80

          #5
          Ik ben een fictief opdrachtgever nodig..... Ik moet met mensen overleggen die een bepaald doel voor ogen hebben.....!
          Ik probeer fictief dus de meest directe opdrachtgever/bron te benaderen. Ik wil een bepaalde ideologie realiseren.
          Ik kan geen lichtplan maken zonder opdrachtgever!

          Iemand moet fictief de rol van opdracht gever over nemen!

          Last edited by Kleur explosie; 01-05-17, 00:48.

          Comment

          • Kleur explosie
            • Mar 2017
            • 80

            #6
            Is er een budget? Wie speelt er? Wat wil men uitdragen?

            Comment

            • Kleur explosie
              • Mar 2017
              • 80

              #7

              Comment

              • Kleur explosie
                • Mar 2017
                • 80

                #8
                Doe ik een eenmalige gig of maak ik iets voor een wereld tour?






                Sta ik op een buiten podium? In welk land speel ik?

                Comment

                • Kleur explosie
                  • Mar 2017
                  • 80

                  #9
                  Ik wil dus mijn opdrachtgever in kaart brengen:

                  Mijn opdrachtgever is geen school!

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Originally posted by vester86
                    een lichtplan maken, uitwerken, inclusief stroom berekening, en dimmerpatch ?
                    Begin nu eens aan deze opdracht. Heb je verder geen info voor nodig verzin zelf waar je het voor maakt wie je opdrachtgever/client zou kunnen zijn en of dat plan nu voor één dag of een tour nodig is doet ook niet af aan het maken van een plan. Dat zal voor het geheel van deze opdracht allemaal geen verschil maken namelijk. Bij een lichtplan hoort inderdaad niets anders dan een lichtplan. Je hoeft geen hele zaal/evenementen terrein in te richten, daar zijn andere disciplines voor waarmee je gaat samenwerken wanneer jouw plan tot uitvoer zou (moeten) komen.

                    Verder, wat voegen de filmpjes toe/wil je daar mee aan ons vertellen dit topic?

                    Comment

                    • vester86
                      • Jul 2010
                      • 164

                      #11
                      oke de kaders:

                      bedrijfsfeest/evenement van 1 avond in een hal. 50 mtr lang, 20 mtr breed, 15 mtr hoog.

                      in de hal staat een podium van 10 mtr breed en 6 mtr diep. op de korte kant van de hal. achter het podium is een kleine backstage van 4 meter diep.
                      op het podium staat 1 bandje de hele avond te spelen.

                      de rest van de hal (zonder podium, dus +/- 40 mtr diep en 20 mtr breed) moet sfeervol verlicht worden.
                      aan de randen van de hal staan een paar buffetten van 10mtr lang en 2 mtr breed, aan de ene kant met eten, aan de andere kant met een bar.

                      het dak heeft spanten waaraan je bijvoorbeeld truss kan hangen. het draaggewicht van het dak is voldoende.

                      er is voldoende krachtstroom aanwezig.

                      over geluid hoef je niet na te denken, gaat alleen om licht.

                      voor de beeldvorming: je mag uitgaan van deze hal, maar je mag ook een volledig vierkante hal bedenken/inrichten

                      Comment

                      • Kleur explosie
                        • Mar 2017
                        • 80

                        #12
                        Bedankt, daar kan ik wat mee!

                        Muziek is gewoon een autistische reactie dat ik mijzelf aan het afremmen ben (fiep gedrag).

                        Leuk voorbeeld van de foto...... meer toekomst / meer vrucht!

                        Vragen:

                        1. Welk bedrijf
                        2. Welke band
                        3. Wat voor eten (warm/koud etc)
                        4. ratio evenement/bedrijfsfeest

                        Zou knap lullig zijn als het voor de brandweer is en ik er een country setting van wil maken.




                        Toelichting: bij een warm buffet zou ik andere lampen gebruiken dan bij een koud buffet. Als het voor de marine is, zou ik iets andere filters gebruiken dan voor de brandweer. Als Eels speelt als band, of een jazz band. staat er 200 man personeel en 100 man aan uitgenodigde... of 20 man eigen personeel en 400 man aan gasten?
                        Last edited by Kleur explosie; 02-05-17, 22:09.

                        Comment

                        • Kleur explosie
                          • Mar 2017
                          • 80

                          #13
                          Even een mooie contradictie:


                          Monogem - Wait and See (Official Video)

                          Paul Kalkbrenner - Cloud Rider (Radio Version)



                          Comment

                          • vester86
                            • Jul 2010
                            • 164

                            #14
                            Originally posted by Kleur explosie
                            Bedankt, daar kan ik wat mee!

                            Muziek is gewoon een autistische reactie dat ik mijzelf aan het afremmen ben (fiep gedrag).

                            Leuk voorbeeld van de foto...... meer toekomst / meer vrucht!

                            Vragen:

                            1. Welk bedrijf maakt niet uit, doe gewoon wat er in de opdracht staat. bedrijf/inhoud heeft er niks mee te maken namelijk
                            2. Welke band idem dito, doet er niet toe
                            3. Wat voor eten (warm/koud etc) allebei. buffet
                            4. ratio evenement/bedrijfsfeest doet er niet toe voor je lichtplan / stroomverdeling

                            Zou knap lullig zijn als het voor de brandweer is en ik er een country setting van wil maken.

                            Toelichting: bij een warm buffet zou ik andere lampen gebruiken dan bij een koud buffet. Als het voor de marine is, zou ik iets andere filters gebruiken dan voor de brandweer. Als Eels speelt als band, of een jazz band. staat er 200 man personeel en 100 man aan uitgenodigde... of 20 man eigen personeel en 400 man aan gasten?
                            je denkt te moeilijk, doe nou gewoon wat er in de originele vraag staat


                            een lichtplan maken (= plattegrond waar je lichten hangen), uitwerken, inclusief stroom berekening, en dimmerpatch ?
                            Last edited by vester86; 04-05-17, 23:12.

                            Comment

                            • Kleur explosie
                              • Mar 2017
                              • 80

                              #15
                              Ik raad u aan om naar een andere opdrachtgever te gaan en ik kan helaas niets voor u betekenen.

                              Uiteraard ben ik in de nabije toekomst bereid om met U een meer gedegen lichtplan uit te schrijven!

                              Hoogachtend,
                              Last edited by Kleur explosie; 03-05-17, 00:31.

                              Comment

                              Working...