7x12W Led par DMX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobbomodels
    • Mar 2017
    • 4

    7x12W Led par DMX

    Beste forum leden,

    Ik heb een vraag wat betreft DMX. Ik heb 0 ervaring met DMX en wil ons tuinhuis / mancave van binnen uitlichten met 4 Led parren.

    Hiervoor heb ik om te testen één 7x12W Led par met DMX 512 besteld. Dit zou ik willen bedienen via een DMX controller. De DMX controller wil ik het liefst tweedehands kopen (Moet allemaal low budget zijn).

    Wat voor een DMX controller heb ik nodig zodat ik deze led parren kan bedienen? En waar moet ik rekening mee houden?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
    Job
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

    #2
    Zoek maar eens op Ayra OSO 240 op marktplaats.
    Je moet rekening houden met DMX adressen instellen zoals Ayra dat voorschrijft.
    Er is meer te koop dan je betalen kunt

    Comment

    • jobbomodels
      • Mar 2017
      • 4

      #3
      Bedankt voor de tip. Wat is precies het gene waar ik rekening mee moet houden bij het uitzoeken van een DMX controller?

      Comment

      • Fridge
        • Mar 2002
        • 153

        #4
        ik denk dat er weinig dmx controllers te vinden zijn die voor dit doel niet voldoen, maar allé, even meedenken:
        * kijk eerst hoeveel dmx adressen 1 ledpar gebruikt. Soms kunnen led parren in verschillende werkmodi worden geschakeld, in dat geval zal de simpelste werkmodus (met gebruik van het minste dmx adressen) voor jou vermoedelijk prima voldoen.
        * verder vraag je je af: wil ik de 4 parren elk apart kunnen aansturen (bijvoorbeeld elk een andere kleur op hetzelfde moment)
        ==> wil je de parren allen hetzelfde laten doen, dan stel je de 4 spots allen op hetzelfde startadres in, en moet je dmx controller minimaal het aantal kanalen hebben wat 1 ledpar wil zien als sturing.
        ==> wil je de parren elk apart kunnen sturen, dan vermenigvuldig je bovengenoemd getal met 4 (= je aantal parren) .

        Lang verhaal om te bepalen hoeveel kanaaltjes je dmx sturing minimaal moet kunnen uitsturen, en dat is eigenlijk in het eenvoudige segment zo'n beetje het enige waar je op hoeft te letten...

        Comment

        • jobbomodels
          • Mar 2017
          • 4

          #5
          https://link.marktplaats.nl/m1143119584 deze is bijvoorbeeld ook geschikt? Even kijkend naar de toekomst en wellicht dat er nog meer bij komt.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Daar kun je LED parren mee aansturen inderdaad.

            Comment

            • jobbomodels
              • Mar 2017
              • 4

              #7
              Ondertussen de Showtec SM8/2 thuis mogen ontvangen. De led parren zijn nog onderweg dus dat heb ik nog niet kunnen testen. Ik heb echt wel een vraag over deze dmx controller. Zelf beschik ik nog over een Showtec atmos 1000 rookmachine. Ik zie dat je ook een rookmachine kunt aansluiten op deze dmx controller. In de handleiding staat deze afbeelding:



              De afstandsbediening van mijn rookmachine ziet er zo uit en met deze connector:



              Toevallig heb ik al ooit zelf een autocontroller gemaakt met een relais en aangestuurd via een arduino en toen heb ik de kabeltjes van pin 3 en 2 geschakeld met een relais en dat werkte prima. Is het nu toevallig ook zo het geval als ik een verleng stuk maak tussen de rookmachine en naar een jack ¼ en op deze manier aansluit dat ik dan de rookmachine kan bedienen via de dmx controller of zit ik nu helemaal verkeerd? Of kun je zelfs zo'n verlengstuk ergens kopen?

              Ben erg benieuwd! Alvast bedankt!

              Comment

              Working...