Coemar Prospot 250 LX Heat storing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Egon Entertainment
    • Mar 2017
    • 4

    Coemar Prospot 250 LX Heat storing

    Goedeavond,

    Ik heb ineens een storing in 1 van mijn Coemar Prospot 250 LX movingheads. Als ik hem aan zet start hij op maar na een aantal seconden gaat de lamp uit en geeft hij de melding Heat.
    Nu heb ik er een andere lamp in gedaan en ik heb nog steeds het zelfde probleem.
    Ik denk dat het de tempratuur sensor is die kapot is.

    Heeft er iemand suggesties of ervaring met deze storing?

    En weet iemand waar ik eventueel een nieuwe sensor kan bestellen?

    Alvast bedankt.

    Groeten Egon
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Klinkt inderdaad als een defecte temperatuursensor, de sensor zal waarschijnlijk een ntc zijn. Je kunt met een multimeter controleren of dit het probleem is (in koude toestand moet de weerstand zeer hoog zijn). Vermoedelijk staat er een typenummer op de sensor, deze kun je vrijwel zeker bij RS of Farnell bestellen.

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • Egon Entertainment
      • Mar 2017
      • 4

      #3
      Bedankt Hugo,

      Ik heb net gemeten en hij geeft dezelfde waardes aan als bij de movingheads die nog wel goed werken. Ook heb ik de sensor omgewisseld maar dat lost ook het probleem niet op helaas. Heb je nog andere suggesties?

      Groeten Egon

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #4
        Hoi Egon,

        Oké, prima methode om het een en ander uit te sluiten. Ik heb even de handleiding erbij gezocht en hierin staat het volgende over de HEAT foutmelding:
        "The projector is attempting to ignite a lamp, which is still too hot to strike. Wait until the lamp has cooled further and then attempt to reignite the lamp."

        Oftewel, de foutmelding heeft niets met een temperatuursensor te maken. Wat de spot aangeeft is dat de lamp nog niet opnieuw gestart mag worden, omdat deze te kort geleden nog gebrand heeft (veel gasontladingslampen kunnen niet direct na uitschakelen weer opnieuw gestart worden). Ik ben verder niet bekend met deze Coemar spot, maar er kunnen verschillende zaken mis zijn.
        Als ik verder in de handleiding lees zie ik nog een foutmelding die jij blijkbaar niet te zien krijgt: Lamp Error (LAER). Dit sluit eigenlijk een fout met de lamp, ballast of beveiliging uit.

        Wat ik denk dat er gebeurt is het volgende: jij geeft een commando voor een lamp strike, dat gaat goed, maar wellicht door een probleem in de elektronica van de spot, volgt een commando voor een lamp-off en daarna weer een commando voor een restrike. Dat mag nog niet, want de lamp heeft net al een strike gehad.

        Heb je de spot handmatig getest of via een lichttafel? Weet je zeker dat alle instellingen identiek zijn aan die van je andere lampen?

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        Working...