Welke lichttafel voor theater iqm scanners

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • richardv
    • May 2014
    • 39

    Welke lichttafel voor theater iqm scanners

    Ik gebruik al jaren de SGM Studio 12 lichttafel.
    Voor parren en dergelijk is het echt een super tafel!
    Maar nu we wat meer scanners gaan gebruiken vind ik het allemaal wat onoverzichtelijk.
    Ook de positie instellingen van de scanners via het joystickje maakt je helemaal zenuwachtig, zeker bij tijdsdruk.
    Het kan zijn dat ik eens op een rustig moment met deze tafel moet gaan oefenen met scanners of ligt het echt aan de tafel?
    Kan dat anders?
    Dus op zich ben ik erg tevreden met deze tafel maar kan het werken met scanners makkelijker?
    Voordat ik een scene erin heb staan voor de scanners ben je een uur verder.....
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Misschien een idee om de scanners met een laptop + usb>dmx converter te gaan bedienen ?
    Heb zelf wat DMX spul en ik bedien het met een oude laptop en het gratis programma FreestylerDMX.

    Het mooie is dat er ook een 3D visualizer bij zit en daarmee kan je een ruimte tekenen/indelen en kan je dus thuis op je gemak de boel voorprogrammeren en ook al bekijken, vervolgens maak je daar presets van en die roep je op wanneer je ze nodig hebt.
    Nadeel van het programma (vind ik) is dat er weinig goede instructie video's van te vinden zijn, dus je moet gaan lezen hoe het werkt.....
    Last edited by beyma; 27-12-16, 21:40.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    Working...