Storing Chauvet colorstrip (en mini)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    Storing Chauvet colorstrip (en mini)

    Ik heb (2e hands) 3 colorstrips overgenomen (1 Grote en 2 mini's). Nu hebben alle 3 de strips dezelfde storing.

    Aangestuurd via Movitel CD 1.16 (DMX). Op zich werken de strips prima. Echter met 1 probleem. Zodra ik de strips 1 kleur geef, laten we zeggen rood op 25%, dan knippert (gemiddeld) 1x per seconden het licht heel fel. Dit is dan niet alleen rood maar ook het groene / blauwe 'blok' knippert dan heel fel. Het is geen programma wat hij dan laat zien maar alsof de strip een storend signaal ontvangt. De bedoeling is om deze strips te gebruiken als horizonlicht tijdens kerstmusical op een basisschool en dan kan ik dat storende geknipper er uiteraard niet bij hebben .

    Nu ben ik van nature een geluidsmens maar ben wel redelijk (basis) thuis in licht en DMX. Laten we zeggen dat ik in theater prima mijn weg kan vinden in het inhangen van licht en het adresseren van de fixtures. DMX adressen kloppen (alle functies kan ik bedienen zoals het hoort) echter soms ook moet ik de waarde via de faders opnieuw instellen omdat hij deze niet altijd goed pakt.

    De kabels zijn keurig DMX kabels en geen gewone signaalkabels. Zowel met als zonder terminator op de laatste fixture geprobeerd. Ook geprobeerd met alleen 1 fixture rechtsreeks op de controller met en zonder terminator. De overige fixtures werken prima. Het is dus alleen de colorstrip die eigenwijs is. De fixture voor de Colorstrip heb ik zelf moeten maken. De CD 1.16 gebruikt 16 adressen per fixture. Ik heb de colorstrip net als mijn overige fixtures zo geprogrammeerd dat alleen de 1e 4 kanalen worden gebruikt (Deze fixture heeft ook maar 4 kanalen). De overige kanalen (5-16)zijn leeg in controller.

    Het lijkt er op dat er dus een storend signaal in de DMX lijn zit aangezien alle 3 de colorstrips ditzelfde probleem hebben. Aangezien de controller best wel lekker zit weggewerkt en ik dus niet zo de DMX lijn kan vervangen is eigenlijk mijn vraag of iemand dit probleem herkent? Zou het zelfs kunnen zijn dat de Colorstrip moeite heeft met het DMX signaal over een normale DMX lijn en dat deze wellicht beter functioneert op een gewone signaal kabel? Zo ja dan moet ik toch maar eens de boel loshalen en het via een gewone signaalkabel proberen maar wellicht herkent iemand het probleem en hoef ik niet alles los te halen.

    Alvast bedankt.

    Groetjes Christian.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Ter aanvulling: De CD 1.16 is niet echt een veel gebruikte / geziene controller maar is nagenoeg dezelfde als de Futurelight CP 256.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • beyma
      • Oct 2002
      • 1614

      #3
      Je zou nog kunnen proberen om het eens via een totaal andere controller aan te sturen, ik gebruik zelf een gratis programma genaamd "freestyler DMX" , dan heb je alleen een USB>DMX converter nodig en die maak je zelf voor nog geen tientje: http://stevenbreuls.com/2013/05/diy-...-for-under-10/


      En verder zou ik denken aan een electro/mechanisch probleem, zet deze strips eens niet op de eerste 4 faders (die je blijkbaar continue gebruikt) maar probeer eens of ze het wel doen op fader 5 tm 8 ?
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

      Comment

      • Hitvision
        • Jun 2003
        • 389

        #4
        De moeite waard om het uit te proberen. Voor wat betreft de faders zou je dan denken dat de andere Chauvets (Tri par leds enz) hier ook last van moeten hebben maar het is juist puur en alleen de Colorstrips. (Heb er 14 fixtures op draaien.)
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

        Comment

        Working...