0-10v dimmer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lumibel
    • Sep 2016
    • 2

    0-10v dimmer

    Hallo,

    Dit is een van mijn eerste posts dus excuus als ik niet genoeg info geef.

    Ik doe de techniek voor een middelbareschool, op dezeschool zijn 2 6kanaals dimmers aanwezig, echter dezewerken nog op de oude 0-10v aansturing ik heb ook een 0-10v lichttafel alleen geen kabels voor daartussen, heeft iemand een idee waar ik die stekkertjes nog kan krijgen.
    Zo ja kan ik utp kabel gebruiken tussen tafel en dimmers(dit lijkt mij de goedkoopste kabel met genoeg aders)

    Ps uit mijn hoofd zijn de stekkertjes rond met 7 polen

    Alvast bedankt
    Groeten
    Gerrit van os
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

    #2
    Hallo Gerrit,

    Die stekkertjes zijn nog wel te krijgen, je moet alleen wel even laten weten welke het precies zijn.
    Rond met 7 polen brengt het al wel terug tot 14823 types, maar iets nauwkeuriger omschrijven helpt wel.
    De kans is redelijk groot dat het om zogenaamde DIN stekkers gaat. Die zijn nog heel goed te koop en niet zo duur ook.

    Dan UTP gebruiken kan wel, maar het is zo ongeveer het slechtste van het slechtste en gaat heel snel stuk in mobiele toepassingen. Wel ook de goedkoopste oplossing inderdaad.
    Misschien is het wel okee om ermee te beginnen en als er budget is, naar een betere oplossing zoeken. Overgaan naar DMX kan heel betaalbaar, als je een redelijke techneut kunt vinden op de school.
    Als je liever op 0~10V. wilt blijven zou ik zoeken naar een soepele kabel van 7 x 0,34mm en die laten solderen door iemand die dat serieus goed kan, DIN stekkers zijn heel lastig als je niet goed bent met klein werk solderen.
    Succes met de installatie!

    Comment

    • Merijndj
      • Mar 2001
      • 660

      #3
      Als je een (goede) foto van de stekkers kunt maken, kan men hier wel zeggen wat voor stekker het is

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Volgens mij moet je deze hebben van de fa PREH, 8-polig


        Aansluiten CH1-6 op pen 1-6, pen 7 is eventueel benodigde DC spanning vanuit het dimmerpack voor de voeding van bijv een eenvoudig regeltafeltje, pen 8 is ground (common)
        UTP kan uitstekend als je de kabels gebruikt bij een vaste installatie of incidenteel gebruik.


        Er bestaan ook goedkope plastic uitvoeringen van
        Komplete kabels


        losse stekers
        Last edited by speakertech; 07-10-16, 11:06.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Altijd fijn om te lezen of TS wat had aan de gegeven info, dan weet je dat je het niet voor de kat zijn k...... doet.
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          Working...