Laserpen MW en prijzen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berend1991
    • Mar 2016
    • 1

    Laserpen MW en prijzen?

    Hallo,
    Ik ben van plan een laserpen te gaan kopen van deze winkel.
    alleen nu weet ik niet of ik een 100mw of een 200mw zal nemen ..
    Ik weet ook niet precies hoever een 100mw of een 200mw schijnt,
    ook wil ik graag weten wat de gemiddelde prijzen zijn voor de 100 & de 200 .. want ook die zijn zeer verschillend; ik zie prijzen van 85 euro .. en ik zie prijzen van 40 euro hier op Marktplaats zijn ze zelfs nog goedkoper te krijgen ..
    Ik weet niet of iemand hier ook een laserpen heeft ?
    Alvast bedankt.
  • john-xr3i
    • May 2009
    • 93

    #2
    Hallo Berend,

    allereerst welkom op dit forum voor professioneel gebruik van licht en geluid.

    Je zit hier behoorlijk verkeerd met je vraag, de lasers die hier gebruikt worden kosten iets meer dan de 40 euro waar je het over hebt.
    Hier gaat het namelijk over professioneel gebruik van lasers zoals deze in discotheken e.d. gebruikt worden.

    Om je een toch een klein beetje op weg te helpen, en vooral je omgeving te helpen wil ik je verwijzen naar de volgende website;
    De pagina die u wilde zien of het bestand dat u wilde bekijken is niet gevonden.


    Succes met het lezen.
    echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
    vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

    Comment

    • beyma
      • Oct 2002
      • 1614

      #3
      Midden op die website staat in het rood geschreven:

      Als je niet weet hoe je een geschikte laserpen te kiezen, neem dan contact met ons op via e-mail en wij zullen antwoorden zo spoedig mogelijk.
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

      Comment

      • freek
        • Aug 2008
        • 238

        #4
        Originally posted by john-xr3i
        Hallo Berend,
        Je zit hier behoorlijk verkeerd met je vraag, de lasers die hier gebruikt worden kosten iets meer dan de 40 euro waar je het over hebt.
        Hier gaat het namelijk over professioneel gebruik van lasers zoals deze in discotheken e.d. gebruikt worden.
        Succes met het lezen.
        Beste John,

        Hoezo zit hij hier verkeerd met zijn vraag. Ik gebruik dagelijks laserpennen bij congressen, videokunstfestivals en evenementen in de BtoB wereld. Lijkt me een zeer legitieme vraag voor 'ons' professionals.
        Dat jij bij het woord Laser meteen aan discotheken moet denken zegt meer over jou dan over de vraagsteller.
        'Assumption is the mother of all Fuck-ups' is in deze wel terecht lijkt me.
        De vraagsteller laat immers niet weten waarvoor hij de laserpen wil gebruiken. De tijd dat dit forum echt alleen over licht en geluid ging is anno 2016 toch echt wel voorbij. De video en AV professionals zijn hier steeds meer en meer vertegenwoordigd. Deze groep professionals gebruiken apparatuur en terminologieën die wellicht anders zijn dan gebruikelijk in de licht/geluid wereld maar dat hoeft de vraag niet minder relevant te maken.

        Geheel ontopic, (er vanuitgaande dat je hem als pointer bij presentaties wil gebruiken, wat je helaas niet gedefinieerd hebt).
        Ik heb 3 laserpennen in mijn tas zitten, 1 van 5mw rood, 1van 5mw groen en 1 van 15mw groen, De laatste komt al meer licht uit dan nodig als AV professional.

        Comment

        • john-xr3i
          • May 2009
          • 93

          #5
          Hallo Freek,

          Ik had het over discotheken en dergelijke, maakt verder niet uit in dit verhaal.

          Je geeft zelf aan uit de voeten te kunnen met 5 tot 15 mW, is toch een heel stukje minder dan de 100/200 mW waar de vraagsteller het over heeft.

          Je hebt overigens wel een punt hoor, ik ga er (te snel) van uit dat de vraagsteller het niet voor professionele doelen gaat gebruiken, maar ik laat me graag overtuigen dat het anders is.
          echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
          vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Laat ik ook eens iets aannemen: Denk dat de vragensteller hem wil gebruiken om piloten mee te verblinden
            Gaan wij daar adviezen over geven?
            Freek: Hij vraagt hoe ver 200mW schijnt. Lijkt mijn geen vraag voor een schoolbordversie................

            Back to the TS?
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            Working...