Aansturing met ILDA - hoe en wat ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ProfPils
    • Sep 2016
    • 1

    Aansturing met ILDA - hoe en wat ?

    Beste Forumleden.

    Ik ben nieuw hier op het forum omdat ik met een brandende vraag zit wat betreft lasers, specifiek ILDA aansturing.
    Ik ben een kunstacademiestudent zonder ervaring met ILDA, wel met DMX, licht en VJ-en.


    Wat ik van plan ben:
    Voor een kunstwerk wil ik een rechte straal uit de projector sturen en deze met kleine spiegeltjes een heel parcour laten afleggen.
    Het "tricky" gedeelte zit hem dat ik de kleur en de X/Y positie van de laser wil kunnen manipuleren met en controller.
    Het bouwen en programmeren van een controller komt allemaal wel goed maar.....


    Ik wil met mijn computer een ILDA-laserprojector aansturen.
    Heben jullie misschien een idee welke software ik hier het beste voor kan gebruiken?
    Ook moet ik natuurlijk van mijn PC(windows) naar de laserprojector.
    Ik zie zowel kleine USB/CAT naar ILDA converters als grote interfaces online te koop.
    Hebben jullie een advies op wat verstandig is om aan te schaffen?
    Voor mij zou het wel essentieel zijn dat de software een goede midi of keymap inplementatie heeft zodat ik zelf een controller kan bouwen.

    Dus kort samengevat:

    Welke interface/converter?
    Welke software?


    Ik hoop dat julie mij op weg kan helpen in mijn zoektocht!
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Originally posted by ProfPils
    Voor een kunstwerk wil ik een rechte straal uit de projector sturen en deze met kleine spiegeltjes een heel parcour laten afleggen.
    Hoi, het eerste wat in mij op komt is dat je dit met 1 spiegel al zou kunnen doen, en dat denk ik mede omdat met een X/Y scanner je meestal juist super snel wilt bewegen om flikkeringen in je animatie tegen te gaan.
    Je zou die ene spiegel kunnen "lenen" van een oude scanner, die scanner kan je gewoon met DMX aansturen.
    Je zou ook nog een oude moving head kunnen ombouwen door er een laser in te bouwen en ook die werkt weer met je vertrouwde DMX.

    Gewoon maar een paar ideeën die ik zo 1 2 3 uit me duim zuig hoor, maar soms hoeft het allemaal niet zo geavanceerd


    Oh ja, welkom op het forum!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    Working...