welk dmx programma is het meest geschikt ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gotijnvissers
    • Dec 2013
    • 32

    welk dmx programma is het meest geschikt ?

    Ik ben opzoek naar een simpel dmx sturingsprogramma om verschillende indigo movingheadjes en led compactparren aan te sturen.
    Het moet simpel zijn dat je gewoon je movingheadjes aan je dongle hangt en in het dmx programma de lampen kan selecteren die je aangesloten hebt en die dus een aantal scenes/chases kan laten afspelen .Ik zoek dus ook een programma wat dus zelf de scenes /chases zelf in elkaar zet als dat mogelijk is?
    Weet iemand hier een leuk programma voor ?

    gr Tijn
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Ik gebruik zelf het gratis programma Freestyler en met een DMX4ALL dongle hangt dat via USB aan me kleptop.
    Er zit een LED functie in Freestyler maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt, verder zul je wel zelf wat moeten programmeren want de ingebouwde scenes zijn wel heel erg basic.

    Dit werkt goed en goedkoop, maar neem niet de aller aller goedkoopste dongle want die zijn niet snel genoeg voor moving heads!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • gotijnvissers
      • Dec 2013
      • 32

      #3
      Dankje voor je snelle reactive beyma.

      Dat van die dmx dongle wist ik niet maar is inderdaad wel mooi als de movingheadjes snel en toch vloeiend bewegen.
      Wat bedoel je met een led functie in freestyler ? voor die compactparren ?

      Comment

      • muppet
        • May 2009
        • 94

        #4
        Freestyler is inderdaad erg basic, maar voldoet voor de kleinere klussen prima!
        Zelf heb ik de hier al vaker voorbijgekomen dongle in elkaar gefietst:



        Werkt prima en snel genoeg!
        Sound should sound like it should sound...

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Originally posted by gotijnvissers
          Wat bedoel je met een led functie in freestyler ? voor die compactparren ?
          Via tabblad Plugins kom je bij twee programma's waarvan de ene puur voor LED strip is en met de andere kan je LED strip maar ook spots sturen, verder kan je eenvoudige looplicht functies oproepen via het DMX400 tabblad.
          FreestylerDMX is een op het oog simpel programma maar er zit meer in dan je denkt, en enige ervaring met het aansturen van intelligent licht is wel handig.

          Ik heb zelf slechts 6 moving heads (250 watt MSD) en twee dikke 1200 watt HMI scanners, 16x Par64, een 3 watt RGB laser, rookdoos en strobes wat ik dus allemaal met Freestyler bedien behalve de parren want die hangen lekker analoog via een prachtige Zero88 "Orion" aan een dimmerpack.
          Die Orion kan ik vrij programmeren en ik vind het handig om gewoon een fysiek knopje te hebben om licht aan of uit te zetten ipv eerst naar een menu te moeten met de muis en dan nog een paar keer klikken voordat er wat gebeurd....
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Ik zou ook zeker naar Martin M-PC kijken. Werkt ook met een goedkope Enttec dongle, zou dan wel de duurdere pakken anders kun je het probleem hebben van de niet vloeiende beweging. Software is gratis...

            Kun je ook een goedkoop midi paneeltje op aan sluiten, zoals de korg nanokontrol, dan heb je voor heel weinig geld ook faders.

            Maar je moet wel zelf wat programmeren, al worden de effect generatoren steeds beter.

            Comment

            • gotijnvissers
              • Dec 2013
              • 32

              #7
              Ik zal inderdaad is naar die martin m pc kijken misschien is dat wel iets.

              na die diy dmx dongle heb ik ook veel gekeken echter een maat van mij wou er dus ook een maken en heeft dat gedaan en het was schijnbaar bij hem niet stabiel stuurde na 10 min inneens geen dmx signaal meer uit en de dongle stuurde traag uit de movingheadjes reageerden veel later
              toen heeft die maar een entec dongle gekocht

              jullie praten positief over de diy dongle dus misschien dat ik het er zelf nog is op ga wagen .

              Comment

              Working...