Besturing Clay Paky Superscan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Groenestijnm
    • Jul 2016
    • 4

    Besturing Clay Paky Superscan

    Goedenavond allemaal,

    Ik heb een tweetal Clay Paky Superscan's op de kop kunnen tikken. (de niet zoom versie van voor '94) alleen kom ik er net achter dat deze alleen te sturen zijn met PMX in plaats van het mij bekende DMX.

    omdat PMX compleet nieuw voor mij is, de vraag of iemand dat voor mij kan verduidelijken en een voorbeeld kan geven wat voor controller ik daar voor kan gebruiken/ bouwen? ik heb uitgevonden dat het singaal 0-10volt is maar daar is dan ook alles mee gezegd

    alvast bedankt voor de reacties!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Pulsar Multiplex is de codering. Wij hadden dit ook 25 jaar geleden in ons lokaal van de Chiro. Toen al niet meer nieuw te krijgen.
    Je hebt een universal interface nodig, en een computer met seriƫle RS232 poort.

    Of je zal de acties zelf moeten programmeren.

    Comment

    • Siwi
      • Apr 2004
      • 8

      #3
      Er bestaat ook een oud topic over PMX:

      Comment

      • Groenestijnm
        • Jul 2016
        • 4

        #4
        dank voor het linkje, dat topic had ik inderdaad ook gevonden.

        Ik heb even zitten zoeken maar ik kan nergens een PMX/DMX converter vinden. weten jullie hier een voorbeeld/model van welke nieuw of tweedehands nog wel word aangeboden?

        De RS232 poort heb ik ook gevonden ja, alleen zag ik dat je dan ook een stukje software nodig had van pulsar Light. de linkjes hier naartoe zijn helaas allemaal overleden en kan nergens een download hier voor vinden.

        Een andere optie (maar weet niet zeker of dit klopt) was dat de superscan ook aan te sturen is met 0-10v als dat zo is kan ik bijv de showtec demultiplexer nemen en die weer aan mijn DMX tafeltje hangen.

        ik kan helaas volgende week pas met zekerheid zeggen welke aansluitingen er op zitten.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          https://gebrauchte-veranstaltungstec...5+Dimmer+Pack+klik

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            https://www.yumpu.com/ro/document/view/52127998/pulsar-universal-interface

            Last edited by frederic; 26-07-16, 19:36.

            Comment

            • Groenestijnm
              • Jul 2016
              • 4

              #7
              kijk dat is nog eens serieus speurwerk als ik zo naar de achterkant van de Pulsar masterpiece kijk zie ik daar ook de 0-10v output op zitten. mocht deze dus op de lamp zitten dan is mijn 1e keus dat ik hem dan gewoon met een showtec demultiplexer ombouw naar DMX.

              mocht dat toch niet het geval zijn ga ik zeker kijken voor een stoffige pulsar masterpiece.

              Bedankt voor je hulp tot zo ver Frederic!

              Comment

              • GuntherM
                • Jan 2006
                • 163

                #8
                ooit nog mee gewerkt in een discotheek, ik word er haast melancholisch door
                Heb zlfs nog twee Pulsar dim packs verkocht voor een prikje destijds.

                Comment

                • Groenestijnm
                  • Jul 2016
                  • 4

                  #9
                  Gister de lampen opgehaald, blijkt nu dat ze gewoon DMX 512 aankunnen, dus gelijk een 5 naar 3 pin xlr kabeltje gehaald en getest. wat een monsters zijn het zeg!

                  Comment

                  Working...