Martin lightjockey DMX in

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MichaelVN
    • Jun 2016
    • 4

    Martin lightjockey DMX in

    Hey iedereen,

    Vroeger stond ik in een zaak met een pc met daarin een PCI kaart van Martin LJ met daarop een DMX-out en DMX-in.
    Via de DMX-in was een 24ch fadertafeltje (zero 88 jugler) aangesloten waardoor de faders de intensiteit van enkele groepen, statics, ... bediende.
    Nu heb ik voor mezelf een USB-DMX interface met een DMX-out maar geen DMX-in. Maar ik mis dat tafeltje met faders en knoppen. Ik heb nu een scenesetter 24 ch, zoals elk merk tegenwoordig een tafeltje heeft met exact dezelfde functies maar met een andere schilderartiest die de frontplaat bewerkt heeft.

    Nu had ik hier enkele vragen over of dit uberhaupt mogelijk is :

    * Kan ik met een normale USB-DMX out deze op een manier gbruiken als DMX-in universe? en zo ja hoe doe ik dat in Martin LJ?

    * Kan ik met MIDI hetzelfde bekomen? Ik heb een goedkoop midi-usb kabeltje maar heb nog niet de tijd gehad om dit helemaal uit te pluizen en weet ook niet echt waar te beginnen.

    * Ik heb na wat ronddolen op youtube met wat kernwoorden zoals onder andere "Martin LJ usb dmx in out" een hack gevonden waardoor je via de Artnet -DMX van freestyler een random DMX-USB (entec, ...) kan laten draaien op Martin Lightjockey. Met dit te bekijken dacht ik dat het misschien wel mogelijk zou zijn om dit verhaal om te draaien en een USB-DMX out via artnet als DMX-in gebruiken. En bij stopt het dan ook bij het "denken" want verder heb ik van dat computer DMX-USB-artnet protocol geen kaas gegeten.
    En daarom kom ik bij jullie ten rade.



    Zijn er nog andere opties die ik misschien over het hoofd heb gezien en evengoed of misschien nog beter kunnen werken?
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Effective 14 March, 2018, Elation Professional has acquired the M-Series range of lighting co...


    Deze is instelbaar zowel dmx in als uit.

    Werkt ook met martin lj.

    Comment

    • music&lights
      • May 2016
      • 6

      #3
      Ik gebruik Mydmx en Elation icm een Elation midicon, deze midicon is via een usb kabel aangesloten op mijn computer en kan in de software een midi koppeling maken tussen een DMX kanaal in de software en bv een fader op de midicon.

      Ik weet niet of de Elation Midicon samen werkt met freestyler via USB. Ik weet dat een Behringer BCF 2000 ook met Mydmx samenwerkt.

      IK hoop dat je er wat aan hebt.

      Comment

      • MichaelVN
        • Jun 2016
        • 4

        #4
        Originally posted by rdreiers
        http://www.martin.com/en-us/product-...s/martin-m-dmx

        Deze is instelbaar zowel dmx in als uit.

        Werkt ook met martin lj.

        Deze dmx-interface heb ik helaas niet.
        En een nieuwe interface aankopen lijkt me dan ook wel wat overdreven ...
        Maar toch bedankt voor de info.

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Via LJ faders (Applicatie) kun je een midi paneel met faders aansluiten op lj. Ik gebruikte zelf een korg nanokontrol, werkt prima.

          Als je nog wat software wilt leren kun je ook het nieuwere martin M-PC gebruiken. Dat werkt ook met een midi paneel en dan kun je een goedkope enttec gebruiken als DMX uit.
          Dit werkt dan wel alleen tot 1 (of 2 niet zeker) universes, maar ik heb niet het idee dat je meer als 512 kanalen nodig hebt.

          Ik ben afgelopen jaar geswitched van lj naar m-pc en heb daar geen spijt van. Op you tube zijn filmpjes van Zyper. https://www.youtube.com/watch?v=pukVttOJOKw
          Daar krijg je een goed overzicht wat je mag verwachten. Lijkt in gebruik veel op avolites titan etc. Zonder de nadelen van heel beperkte hardware mogelijkheden. (Geen midi paneel als remote mogelijk)

          Als je een ipad aansluit op m-pc kun je die ook gebruiken als remote, handig!

          Comment

          • music&lights
            • May 2016
            • 6

            #6
            Ik heb even in freestyler gekeken en je kan binnen freestyler een midicontroller gebruiken alleen je zal al de commando's moeten in leren of iemand moet het reeds eerder hebben gemaakt . De midicontroller kun je dus via usb van je PC aansluiten en daarmee freestyler bedienen, welke op zijn beurt de commando's verstuurd naar de USB-DMX converter.

            Comment

            • MichaelVN
              • Jun 2016
              • 4

              #7
              Ok bedankt, maar Freestyler ga ik heus niet gebruiken. Ik vind dit persoonlijk een flauw afkooksel van Martin LJ dat niet zo prettig werkt. Maar voor ik met deze uitspraak een rel op het forum veroorzaak zal ik mij snel terug on-topic begeven. Maar even kort, het zal dus Martin LJ worden (of desnoods Hogpc of Chamsys).
              Maar betreffende Martin LJ en mijn tafeltje. Deze tafel is geen Midicontroller zoals ze nu overal verkocht worden Dit betreft een fadertafeltje ( 24 kanalen) met een analoge midi (in-thru-out DIN 5 pin). Ik heb wel een converter (Midi to USB). Ik weet echter niet welke functies ik zou kunnen gebruiken met midi, met DMX in weet ik dit wel en daarom gaat mijn voorkeur daar naar uit.
              Ik dacht zelfs dat MIDI (op de analoge manier) beperkt was tot 17 kanalen, maar ben niet zeker.

              Comment

              • DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

                #8
                Originally posted by MichaelVN
                Deze tafel is geen Midicontroller zoals ze nu overal verkocht worden Dit betreft een fadertafeltje ( 24 kanalen) met een analoge midi (in-thru-out DIN 5 pin). Ik heb wel een converter (Midi to USB). Ik weet echter niet welke functies ik zou kunnen gebruiken met midi, met DMX in weet ik dit wel en daarom gaat mijn voorkeur daar naar uit.
                Als je faders wilt gebruiken met lj dan heb je ljfaders nodig, een extra applicatie. LJFadersV2.1 build 7 is volgens mij de laatste versie.
                LJ Faders gebruikt op de achtergrond de dmx in van lj. Maar ik zou zeker m-pc overwegen...

                Comment

                • MichaelVN
                  • Jun 2016
                  • 4

                  #9
                  Originally posted by DJ Antoon
                  Als je faders wilt gebruiken met lj dan heb je ljfaders nodig, een extra applicatie. LJFadersV2.1 build 7 is volgens mij de laatste versie.
                  LJ Faders gebruikt op de achtergrond de dmx in van lj. Maar ik zou zeker m-pc overwegen...
                  Ok perfect maar ik vind deze LJ faders nergens :-s, iemand soms een link?

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #10
                    Zoek eens op martin fingers

                    Ik heb denk ik nog een collega die er een te koop heeft.

                    Comment

                    • DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

                      #11
                      Originally posted by MichaelVN
                      Ok perfect maar ik vind deze LJ faders nergens :-s, iemand soms een link?
                      Stuur maar een mail naar info@ forum naam.nl

                      Comment

                      Working...