Nieuwe compacte lichtbalken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    Nieuwe compacte lichtbalken

    Hallo, momenteel gebruiken we 2 LED balken JB Systems DJ LED 4-bar en deze werken best goed. Enkel vallen ze soms net een beetje zwak uit. Daarom was ik zoek naar iets fellers. Ik ben al een tijdje aan't twijfel of de Eurolite KLS 1001 zou aanschaffen of niet. Ik werk af en toe met de TMH 60 van Eurolite en die is best wel krachtig.

    Kent iemand de KLS 1001? Wat kunnen jullie aanraden?

    Alvast bedankt
  • Fridge
    • Mar 2002
    • 153

    #2
    KLS1001, ja werk ik mee. Komt inderdaad een flinke bak licht uit. Ik vind het zelf wel heel prettig om wat capaciteit op de parren over te hebben, ook voor je occasional Flash!!(tm) zegmaar. Nadeel: de dimmercurve is niet zo fantastisch, je ziet de stapjes wel. Stoort me zelf niet zo, maar wel iets om rekening mee te houden.

    Comment

    • Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

      #3
      Originally posted by Fridge
      KLS1001, ja werk ik mee. Komt inderdaad een flinke bak licht uit. Ik vind het zelf wel heel prettig om wat capaciteit op de parren over te hebben, ook voor je occasional Flash!!(tm) zegmaar. Nadeel: de dimmercurve is niet zo fantastisch, je ziet de stapjes wel. Stoort me zelf niet zo, maar wel iets om rekening mee te houden.

      Ok bedankt voor je reactie. Hier en daar las ik dat ze storingen op het net zouden geven. Uiteindelijk begreep ik dat dit was bij de eerste serie die gemaakt was, maar schrok me toch af. Heb jij hier last van?

      Comment

      • Fridge
        • Mar 2002
        • 153

        #4
        Kortgezegd: ja. Gek genoeg in de ene setting wel hoorbaar, in de andere niet, heb er nog niet goed de vinger op kunnen leggen waar em dat in zit.

        Comment

        • Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

          #5
          Originally posted by Fridge
          Kortgezegd: ja. Gek genoeg in de ene setting wel hoorbaar, in de andere niet, heb er nog niet goed de vinger op kunnen leggen waar em dat in zit.

          Oei, da's wel heel vervelend want ik wil écht wel geen storing in de P.A. Dan ga'k toch op zoek naar wat anders denk'k. Iemand voorstellen voor zulke goeie lichtbalken die géén storingen geven?
          Last edited by Tofke78; 14-12-15, 07:36.

          Comment

          • Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

            #6
            Originally posted by Fridge
            Kortgezegd: ja. Gek genoeg in de ene setting wel hoorbaar, in de andere niet, heb er nog niet goed de vinger op kunnen leggen waar em dat in zit.
            Ik kom toch nog even terug op dat storen, wat bedoel je mt bij de ene ''setting''? Andere speakers? Of andere instellingen van de lichtbalk?
            Last edited by Tofke78; 14-12-15, 07:37.

            Comment

            • purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

              #7
              Ik heb met KLS-800 nooit last van storingen, heb verder ook een Roland mix-setup

              Comment

              • Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

                #8
                Van een andere collega begrepen dat het alleen een probleem van de 1001 is. Ik heb hier ook een stapeltje van die 801 balkjes en daar heb ik geen enkel probleem mee ondervonden.
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                Comment

                • Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

                  #9
                  Niemand verder suggesties? Niemand meer info omtrent dat "storen" van de KLS 1001?

                  Comment

                  • bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

                    #10
                    Ik heb de KLS 1001 al enkele jaren in gebruik en heb nog nooit iets van een storing op het geluid meegemaakt.
                    My2cnts.

                    edit.
                    Ook nog even vermelden dat ik regelmatig P.A. , backline en licht op 1 groep draai !!...
                    Last edited by bones2001; 18-12-15, 08:48.
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                    Comment

                    • Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

                      #11
                      Originally posted by bones2001
                      Ik heb de KLS 1001 al enkele jaren in gebruik en heb nog nooit iets van een storing op het geluid meegemaakt.
                      My2cnts.

                      edit.
                      Ook nog even vermelden dat ik regelmatig P.A. , backline en licht op 1 groep draai !!...
                      Ok, bedankt voor je reactie. Dan ga ik het er maar op wagen en ze bestellen denk ik :-)

                      Comment

                      • Fridge
                        • Mar 2002
                        • 153

                        #12
                        Originally posted by Tofke78
                        Ik kom toch nog even terug op dat storen, wat bedoel je mt bij de ene ''setting''? Andere speakers? Of andere instellingen van de lichtbalk?
                        zelfde speaker, zelfde instellingen op lichtbalk, andere zaal/ruimte kortom andere stroomvoorziening. Denk toch dat mijn vroege model KLS rommel op het stroomnet teruggooit. Is overigens alleen storend bij totale stilte op PA en daarom tot noch toe wel werkbaar gebleken, echter ik ga wat experimenteren met een stroomgroep-ontstoring ertussen.

                        Comment

                        • Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

                          #13
                          Pfff nog steeds aan twijfelen... Er bestaat op internet ook bijvoorbeeld de Cameo Multi Par 3 met 28x8 watt quad color LEDs. In principe dus krachtiger dan de Eurolite KLS 1001. Kent er iemand de lux van de KLS? Die van de Cameo zou 6400LUX per panel zijn. Is dit eigenlijk veel? Kent iemand hier iets van?

                          Comment

                          • Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

                            #14
                            Heb je feller nodig dan? In kleine zaaltjes is de 801 soms al te fel, en gezien de niet al te beste dimcurve van t goedkope LED spul kan het ook best TE groot zijn...
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                            Comment

                            • Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

                              #15
                              Originally posted by Big Bang
                              Heb je feller nodig dan? In kleine zaaltjes is de 801 soms al te fel, en gezien de niet al te beste dimcurve van t goedkope LED spul kan het ook best TE groot zijn...
                              Ja 't is de bedoeling da't podium heel goed belicht wordt met 1 balkje links en 1 balkje rechts ��

                              Comment

                              Working...