Dimmer met 63 ampere ingang aansluiten op 32 a

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kookertje
    • Dec 2015
    • 2

    Dimmer met 63 ampere ingang aansluiten op 32 a

    Geachte lezer,
    Ik heb een ram lighting dimmerpack waar een 63 a aansluiting op zit de dimmer heeft 12 kanalen die ik elk met 3500 watt kan belasten.
    Nu ga ik deze dimmer gebruiken voor een kleine lichtsetting en dus zeker geen gebruik maken van de totale capaciteit. Mag ik met een verloopkabel
    nu deze dimmer aansluiten op 32 ampere of kan niet?

    Groeten
    Vincent de Kooker
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Originally posted by kookertje
    Geachte lezer,
    Ik heb een ram lighting dimmerpack waar een 63 a aansluiting op zit de dimmer heeft 12 kanalen die ik elk met 3500 watt kan belasten.
    Nu ga ik deze dimmer gebruiken voor een kleine lichtsetting en dus zeker geen gebruik maken van de totale capaciteit. Mag ik met een verloopkabel
    nu deze dimmer aansluiten op 32 ampere of kan niet?

    Groeten
    Vincent de Kooker
    Verloopkabels van 16 in naar 32 ampère uit en ook die van 32ampere in naar 63 ampère uit is geen enkel probleem. Zwaarder materiaal mag gewoon gebruikt worden achter lichtere zekeringen.
    Een verloop van 63 in naar 32 uit bijvoorbeeld mag dan weer niet, omreden dat materiaal voor 32 ampère stroomsterkte dan achter zekeringen kan zitten van 63 ampere, waardoor de kabels en stekers overbelast kunnen worden.
    In jouw geval kun je een steker nemen van 32A, een geschikt stuk kabel 4mm2 (bij langer dan 25 meter liever 6mm2)en een contrasteker geschikt voor 63 A.
    Als je de zaak netjes verdeelt, kun je ca 20KVA aansluiten achter je dimmerpacks.

    Speakertech
    Last edited by speakertech; 08-12-15, 18:40.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • kookertje
      • Dec 2015
      • 2

      #3
      Dank voor je info en moeite!

      groet Vincent

      Comment

      Working...