Akai APC mini MIDI device

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Altec
    • Apr 2012
    • 51

    Akai APC mini MIDI device

    Goedendag,

    Al enige tijd ben ik opzoek naar een goedkope en degelijke midi controller die allround te gebruiken is. Het doel is om hem niet alleen te gebruiken als externe faderwing voor onder andere de titan mobile, maar ook bij grotere shows als showcontroller om via Qlab om alles aan elkaar te knopen.

    Nu vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met de Akai APC mini. Het leek mij vanwege de hoeveelheid buttons en faders een interessante keuze.
    Een nadeel is wel dat deze midi via USB stuurt, je moet dus altijd via een computer het signaal sturen.

    Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie hands-on ervaringen. Of als jullie andere tips of voorkeuren hebben hoor ik het graag.

    Groet Altec
    Onvoltooid Tegenwoordige Tijd student
    Op de AHK
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by Altec
    Het doel is om hem niet alleen te gebruiken als externe faderwing voor onder andere de titan mobile, maar ook bij grotere shows als showcontroller om via Qlab om alles aan elkaar te knopen.
    Kun je aan een titan een midi controller hangen? Zover als ik ooit begrepen heb gaat dat niet eens aan de PC versie met de losse USB naar DMX converter...
    1 van de redenen voor mij om serieus naar martin's M-PC te kijken, daarbij kan het wel zeker.

    Comment

    • Altec
      • Apr 2012
      • 51

      #3
      Originally posted by DJ Antoon
      Kun je aan een titan een midi controller hangen?
      Dat kan zeker, de Titan mobile heeft een midi ingang op de desk zelf. Als je via de PC de midi laat binnenkomen werkt het niet.
      Onvoltooid Tegenwoordige Tijd student
      Op de AHK

      Comment

      Working...