led commander

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pinquin
    • Mar 2015
    • 2

    led commander

    Dag allen.....

    Ik heb een vraag aangaande de showtec ledcommander.

    Ik heb er een aantal lightmaxx pars op aangesloten en heb de commander gepatched. 1-16 voor fixture 1, 17-32 voor fixture 2, etc...
    Nu kan ik wel de lampen instellen op kleur e.d. alleen als ik dan als voorbeeld:
    fixture 1 en 2 aandoe en instel...en ik zet fixture 1 weer uit dan gaan de lampen ook uit....

    Heeft iemand een idee wat er fout gaat en hoe dit op te lossen is??

    Alvast dank......
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Je moet de instelling die je maakt opslaan in een scene.

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • pinquin
      • Mar 2015
      • 2

      #3
      Dag Paul,

      Dat idee had ik idd ook al wel maar is erg omslachtig....ik heb namelijk ook een lightmaxx scancon controller en die heeft daar geen last van. Als ik dan bij fixture 1 de kleur verander en weer uitzet blijft deze branden zoals ik hem ingesteld heb....en kan ik fixture 2 ook veranderen. Het nadeel van die is dat hij lastiger te bedienen is met faden en regelen. Vandaar dat de ledcommander me wel wat leek.
      Als ik namelijk ook via youtube een instructie kijk dan blijven de lampen ook branden als die persoon de fixture weer uitzet.

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Er gaat niets fout, wat jij wil zal je zoals SPS al aangeeft, eerst even moeten programmeren.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Een andere methode is, om de record toets te activeren (toets nr 15 in de manual.)
          Als de recordfunctie actief is, dan doen de faders en de fixture toetsen wat jij wilt!

          Dus, record activeren, gewenste fixture(s) selecteren, faders instellen en fixture de-selecteren.
          Volgende fixture kiezen, instellen enz. enz.

          De fixturestanden blijven dan in het recordgeheugen staan.

          Desgewenst kan je die geheugenstand opslaan in een scene. (anders zijn ze kwijt na uitschakelen)
          Een aantal scenes kan je daarna eventueel in een loop zetten.

          Verdiep je even in de manual en probeer veel!
          succes
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          Working...