eleation vs HOG 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

    eleation vs HOG 2

    beste collegas

    ik ga van mijn SGM studio 24 sc willen overstappen naar een uitgebreidere sturing.
    wat ik gebruik is combinatie van conventioneel + intilligent + led pars
    een hele boterham dus ;-)

    ik kan een wholehog 2 kopen voor 550€ in goede staat met nieuwe software.
    of de aanschaf van eleation medicon met software op laptop.

    wat zijn de voor en nadelen van byde?
    welke zouden jullie mij aanraden?

    ikzelf heb geen ervaring met de hog of met de pc...

    alvast bedankt voor de hint & tricks die gaan komen.
  • levie
    • Jan 2010
    • 23

    #2
    Zelf geef ik de voorkeur aan een console.
    Mocht je voor de midicon gaan ben ik wel geinterreseerd in die hog.

    gr. Levie

    Comment

    • mvdmeulen
      • Aug 2007
      • 137

      #3
      Hoi Vegapower,

      De Midicon ken ik niet en daar kan ik dan ook geen mening over geven.

      De Wholehog 2 is een echte lichtcomputer die al een hele tijd op de markt is (sinds 1995 als ik me niet vergis) Dat brengt het risico met zich mee dat deze er wel eens snel mee zou kunnen stoppen. Ik heb een aantal jaren op deze tafel gewerkt en heb toen een aantal problemen ervaren: De touchscreens reageerde heel slecht; een calibratie loste veel op maar daags erna, als de tafel uit geweest was en dus weer opgestart was, dan was de calibratie weer verdwenen en moest je dat dus weer opnieuw doen. Ook had ik veel problemen met mijn grandmaster, deze hield niet netjes zijn waarde vast en bleef wisselen tussen 90 en 100 % (dit schijnt opgelost te kunnen worden door het plaatsen van een nieuwe voeding) Let daar dus op mocht je deze tafel aanschaffen.

      De software van de Hog 2 is niet heel ingewikkeld en is in basis makkelijk te leren (wel totaal anders dan de denkwijze van de SGM) Er is een off-line editor (Hog2PC) beschikbaar welke te downloaden is op http://www.flyingpig.com/support/hog2/downloads/ hiermee kun je alvast een goed beeld krijgen van hoe de manier van werken op een Hog 2 is. Houd er rekening mee dat er geen support vanuit Highend Systems meer is voor de Hog 2. Er komen dus geen software updates meer en fixture libraries zullen dus door jezelf geschreven moeten worden (mogelijk kan Frank Schotman, hier actief op het forum, je nog helpen met tips en tricks en eventuele fixture libraries)
      Met vriendelijke groet,
      Mark van der Meulen

      Comment

      Working...