LaserWorld of Showtec?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick.b
    • Jan 2015
    • 8

    LaserWorld of Showtec?

    Edit: Via diverse kanalen informatie gekregen en een 400 van LaserWorld aangeboden gekregen voor een zeer nette prijs. Prijsverschil is nu zo dusdanig groot dat de keuze ondanks het risico wel duidelijker is. Morgen maar eens verder kijken!
    Last edited by rick.b; 08-01-15, 01:15.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Laserworld is altijd een beetje gokken ;-). Best kopen bij een laserfreak die ze kan controleren en eventueel opnieuw kan afregelen want door transport gaat er vaak wat mis.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • rick.b
      • Jan 2015
      • 8

      #3
      Originally posted by laserguy
      Laserworld is altijd een beetje gokken ;-). Best kopen bij een laserfreak die ze kan controleren en eventueel opnieuw kan afregelen want door transport gaat er vaak wat mis.
      Beginpost eventjes bijgewerkt, een zeer aantrekkelijk aanbod gekregen op een Laserworld exemplaar dus morgen maar eens kijken wat ik besluit te nemen!

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #4
        Originally posted by laserguy
        Laserworld is altijd een beetje gokken ;-). Best kopen bij een laserfreak die ze kan controleren en eventueel opnieuw kan afregelen want door transport gaat er vaak wat mis.
        Aan de uitlijning kun je nog wel wat doen, maar je kan toch weinig veranderen aan de vermogens die bij Laserworld soms een beetje twijfelachtig worden beweerd?
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          Over wat voor type praat je en voor welke prijs ? Vaak worden de goedkopere modellen duurder aangeboden dan de duurdere modellen ...... Plus de vermogens is niets mis mee tot op heden nooit problemen gehad. Wat wel is is de uitlijning wat vrij normaal is bij een meerkleuren laser omdat door transport de afstelling los trilt ( is ook bij de duurdere lasers ) De duurdere modellen zijn daarom ook stuk beter ingepakt als voorheen.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Vermogens zijn inderdaad meestal net-niet. Dus oplossing: krachtiger type kopen dan je nodig hebt ;-).
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • rick.b
              • Jan 2015
              • 8

              #7
              Heren,

              Het ging om 2 stuks ES-400RGB's. Deze heb ik na wat oriënteren voor een nette prijs afgenomen in nieuwstaat. Vandaag of morgen verwacht ik ze per post aan de deur. Vermogens kunnen bij Laserworld inderdaad wat schommelen maar voor mijn gebruik zit het wel ok. Heb ze voor zowel hobby gebruik aan huis maar ook voor kleine huisfeesten. Het handige aan de ES-400 is dat ik de scanhoek kan aanpassen zodat ik niet ga scannen in het eventuele '' publiek ''

              Ik heb zelf de EL-200RGY in huis liggen en deze werkt prima voor kleinschalige ruimtes zoals huiskamers en dat soort zaken. Enkel kan ik de scanhoek niet zomaar aanpassen zover ik weet, en dat is minder.

              Voor nu heb ik alles lopen op muziekbestuurde modes maar ik wil overstappen op DMX, ook om mijzelf het DMX-en aan te leren.

              Voor kleine ruimtes moet de ES-400RGB volgens mij de ideale oplossing zijn. Of jullie hebben misschien nog wat leuke tips voor mij?

              Comment

              • rick.b
                • Jan 2015
                • 8

                #8
                Gisteren beide lasers getest, ze werken naar behoren! Het enige jammere is dat ze op de muziekmodus niet synchroon aan elkaar werken, wat ook logisch is gezien te beiden een aparte mic hebben. Is het mogelijk om beide lasers synchroon te laten spelen op de muziekbestuurde modes in middel van een DMX kabel tussen beide kasten in?

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Je zal dan een externe sturing moeten gebruiken, en de 2 lasers het zelfde DMX adres geven?

                  Comment

                  • rick.b
                    • Jan 2015
                    • 8

                    #10
                    Dat geeft al minder vrijheid, gezien ik dan zelf moet aansturen of programmeren neem ik aan?

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Er bestaan wel sturingen met ingebouwde templates en een microfoon.

                      Comment

                      • rick.b
                        • Jan 2015
                        • 8

                        #12
                        Aha! Ik ben nog niet zo bekend in het wereldje van laser aansturing dus is er iets wat je mij kan aanraden?

                        Comment

                        Working...